Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

CI+ module zou niet passen in tv LE40C750R2WXXH

(Onderwerp aangemaakt op: 29-05-2021 12:07 PM)
576 Weergaven
Gerabra
Pioneer
Opties

Ik kreeg een tijd geleden de tv LE40C750R2WXXH cadeau.
De monteur van Ziggo kwam gisteren om internet te installeren. Volgens hem zou de CI+ kaart van Ziggo niet passen in deze  oude televisie.
Kan dat kloppen?
Is er een aanpassing mogelijk?
Ik kan nu de ziggo sportkanalen 401 t/m 406 niet bekijken.
Elke tip voor een oplossing is welkom. Het is allemaal nieuw voor mij.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Gerabra ,

Dit is geen Benelux model maar een Hongaars model. De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
Het introductiejaar van de tv is 2010. Ook niet 1 van de jongste meer 😉.
Deze tv is alleen geschikt voor een CI+ model versie 1.2. Tegenwoordig zijn het CI+ modules versie 1.3.
Ook al zou het passen, dan is de tv niet Ziggo gecertificeerd, omdat het een Hongaars model is en gaat dus niet werken.
Een Mediabox XL/Next zou een optie kunnen zijn..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Gerabra ,

Samsung AllShare is een service waarmee je mediabestanden kunt delen tussen Samsung Android-apparaten, Samsung Smart TV's en via je computer via het internet.
De ScreenShare-functie is voor het gebruik van mobiele telefoon als een afstandsbediening.
Ad-hoc heeft te maken met je wifinetwerk. Dit valt dus allemaal af.
De tv heeft niet de mogelijkheid om te browsen. Wel Internet@TV. Zie 48-50:
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201005/20100524123442218/BN68-02808B-01L05_0518.pdf
Coolblue is erg goed. Ik bestel daar al jaren m'n elektronica. Concreet:
Je heb dus in dit geval een Google Chromecast nodig om Ziggo GO te kijken..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Gerabra ,

Dit is geen Benelux model maar een Hongaars model. De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
Het introductiejaar van de tv is 2010. Ook niet 1 van de jongste meer 😉.
Deze tv is alleen geschikt voor een CI+ model versie 1.2. Tegenwoordig zijn het CI+ modules versie 1.3.
Ook al zou het passen, dan is de tv niet Ziggo gecertificeerd, omdat het een Hongaars model is en gaat dus niet werken.
Een Mediabox XL/Next zou een optie kunnen zijn..

signatureee
Groet, Dick

Gerabra
Pioneer
Opties

@Dick. Bedankt voor de supersnelle en duidelijke reactie. De CI-kaart zal dus echt niet werken.
Nu is het eigenlijk de tv van een zoon. Sinds enkele dagen heeft hij een supervoordelig internet abonnement erbij, 1 jaar  voor 1 euro per maand, met als extra: gratis kijken naar de ziggo sport kanalen.
Dat laatste gaat dus helaas niet door.
Ik heb bij ziggo geïnformeerd naar een mediabox. Maar daarvoor geldt deze supervoordelige actie niet. Dan moet je een duurder tv abonnement nemen. Het geldt alleen voor een CI kaart.
Is er een andere oplossing? (Of moet ik daarvoor een nieuwe vraag beginnen?). Scherm casten van Ziggo GO (zonder Chromecast)? Of Ziggo GO via het internet op de tv?

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Gerabra ,

Geen dank! De enige mogelijkheid is het aanschaffen van een Google Chromecast.
Daarmee kun je inderdaad Ziggo Go casten. Gaat dus niet zonder.
De app Ziggo GO is sowieso niet beschikbaar voor Samsung tv's en kun je dus niet downloaden uit de Store.
Ziggo GO benaderen via internet is niet mogelijk, want het is een app. Info over een Chromecast:

https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-google-chromecast.html
https://www.coolblue.nl/product/652783/google-chromecast-v3.html
https://www.coolblue.nl/advies/installeren-chromecast.html

signatureee
Groet, Dick

Gerabra
Pioneer
Opties

@Dick, Wederom bedankt. Ik heb zelf ook een chromecast V3 voor mijn eenvoudige Sony  KDL-32WD759, zonder besturingssysteem. Gaat behoorlijk goed. 
In de gebruiksaanwijzing van de LE40C750 zie ik dingen staan als AllShare, Screen Share en ad-hoc netwerk. Kan ik die vergeten? En kun je een browser zichtbaar maken op deze tv?
Coolblue heeft echt een heel goede website. Ze zijn ook heel klantvriendelijk (behulpzaam).

Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Gerabra ,

Samsung AllShare is een service waarmee je mediabestanden kunt delen tussen Samsung Android-apparaten, Samsung Smart TV's en via je computer via het internet.
De ScreenShare-functie is voor het gebruik van mobiele telefoon als een afstandsbediening.
Ad-hoc heeft te maken met je wifinetwerk. Dit valt dus allemaal af.
De tv heeft niet de mogelijkheid om te browsen. Wel Internet@TV. Zie 48-50:
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201005/20100524123442218/BN68-02808B-01L05_0518.pdf
Coolblue is erg goed. Ik bestel daar al jaren m'n elektronica. Concreet:
Je heb dus in dit geval een Google Chromecast nodig om Ziggo GO te kijken..

signatureee
Groet, Dick

Gerabra
Pioneer
Opties

@Dick Bedankt voor al je geweldige info. het begrip 'Internet TV' hoor ik nu voor het eerst. Dus wat info, via internet, die Samsung voor je heeft bedacht.
Ik weet nu 'alles'.
Groet, Gerabra

Gerabra
Pioneer
Opties

@Dick Mag ik nog een vraag stellen?
Maakt het uit op welke HDMI poort ik de chromecast aansluit?
Momenteel zit op HDMI3 de "Digitale ontvanger FullHD" van Ziggo, om weergave van digitale tv mogelijk te maken (gekregen van Ziggo). Verder niets. Misschien komt nog een DVD speler op rood-geel-wit.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Gerabra , Gerabra,

Altijd welkom! Er zitten er 4 op. Maakt niet uit welke je pakt.
Voor de voeding van de Google Chromecast kun je 1 van de 2 USB poorten gebruiken.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Gerabra
Pioneer
Opties

@Dick Wederom bedankt. Goede tip over voeding uit een USB-poort. Nadeel is misschien dat hij dan altijd AAN staat als de tv aan is. Bij mijn eigen Chromecast heb ik daarom de stekker in een stopcontact met schakelaar gestoken.

0 Likes