Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

CI module wordt niet herkent.

(Onderwerp aangemaakt op: 15-09-2020 04:57 PM)
2986 Weergaven
Jur_N
First Poster
Opties

Hallo,

Ik heb net een nieuwe TV SAMSUNG QLED QE43Q60T gekocht  (model code QE43Q60TAUXXH) en wil mijn Cl module met ziggo card aansluiten. Echter ik krijg de melding "Uw toestel is niet volledig Cl+ geschikt".  Ik heb 2 Cl+ modules die allebei prima werken in onze andere TV's, maar dus niet in de nieuwe TV. Ik heb al een ander gereset en opnieuw opgestart, maar helaas op dit moment zonder resultaat. Ik hoop dat dit probleem kan worden verholpen omdat ik juist een TV zonder extra kastjes wilde, maar lees dat als het code nummer niet op XXN eindigd er een kans bestaat dat de Cl+ module niet goed werkt. Heeft iemand ervaring met dit probleem en wellicht tips om het probleem op te lossen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jur_N , Jur,

EL-Vidas is een partner van bol.com en staat bij mij op de lijst met onbetrouwbare 'leveranciers'.

Deze toko staat bekend onder meerdere namen en heeft hetzelfde retouradres:

TV-Plaza, TV-Online, en EL-Living. Retouradres: Skagerrak 20, 9723 JR Groningen.

Je kunt je zeker stellen door altijd op de volledige Model Code te letten. Je vindt deze op de achterzijde van de tv.

Deze moet eindigen op XXN (Benelux model). Deze wordt bijna nooit op een webshop vermeld.

Hierbij een lijst met 'leveranciers' die deze truc vaker uithalen:

Foka (Kamera Express), TVreus, bol.com->partner: Deli Lifestyle, bol.com->partner: Electro Deals B.V.=TVreus, otto.nl, plasmavisie.nl, KiyOh, bol.com->partner: TV-Plaza, Buymi, bol.com>partner: TV-Online, Electronic Partners, bol.com->partner: EL-Living, bol.com->partner: EL-Vidas.nl en buybestshop.eu.

Hierbij nog een tip: Je kunt altijd gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.

Houd me even op de hoogte van de voortgang.

Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
18 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Jur_N , Jur,

Vervelend! Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv.Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden

Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan, dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen. Deze tv's kunnen problemen opleveren:

• Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN
  • En dan is er ook de garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
  • Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.

Ik zou je willen adviseren, los van deze problematiek, om de tv z.s.m. te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.

Het retourneren moet kosteloos gebeuren --> Retour afzender

Graag via de mail melden bij de leverancier. Niet telefonisch. Zwart op wit. Waar is deze tv aangeschaft?

Groet, Dick
0 Likes
Jur_N
First Poster
Opties

Beste Dirk,

Hartelijk dank voor je reactie. Alhoewel ik had gehoopt op een andere reactie . Ik was me dus niet bewust van bovenstaande praktijken. Ik heb deze TV aangeschaft via de El Vidas site.

https://el-vidas.nl/samsung-qe43q60t?gclid=EAIaIQobChMI-bb7h7zr6wIVhvdRCh0YKQnREAAYASAAEgJ6g_D_BwE

Ik zal eens kijken of ik deze TV zonder issues kan retourneren.

Hoe kan ik zeker stellen dat ik mij bij een volgende aankoop niet hetzelfde overkomt?

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jur_N , Jur,

EL-Vidas is een partner van bol.com en staat bij mij op de lijst met onbetrouwbare 'leveranciers'.

Deze toko staat bekend onder meerdere namen en heeft hetzelfde retouradres:

TV-Plaza, TV-Online, en EL-Living. Retouradres: Skagerrak 20, 9723 JR Groningen.

Je kunt je zeker stellen door altijd op de volledige Model Code te letten. Je vindt deze op de achterzijde van de tv.

Deze moet eindigen op XXN (Benelux model). Deze wordt bijna nooit op een webshop vermeld.

Hierbij een lijst met 'leveranciers' die deze truc vaker uithalen:

Foka (Kamera Express), TVreus, bol.com->partner: Deli Lifestyle, bol.com->partner: Electro Deals B.V.=TVreus, otto.nl, plasmavisie.nl, KiyOh, bol.com->partner: TV-Plaza, Buymi, bol.com>partner: TV-Online, Electronic Partners, bol.com->partner: EL-Living, bol.com->partner: EL-Vidas.nl en buybestshop.eu.

Hierbij nog een tip: Je kunt altijd gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.

Houd me even op de hoogte van de voortgang.

Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!

Groet, Dick
0 Likes
Jur_N
First Poster
Opties

Hallo Dirk,

Dat is idd een behoorlijke lijst aan internet aanbieders die dit soort trucs uithalen. Vraag me dan wel af of deze TV dan nog wel bij een betrouwbare partner is te verkrijgen. Ik zal eens gaan rondneuzen en hou je op de hoogte. Anders wordt het een soort van trial and error....

Jij ook een fijne avond toegewenst.

Mvg Jur.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jur_N , Jur,

Altijd leuk als mensen me Dirk noemen 😉. Inderdaad een lange lijst.

Zelf koop ik al jaren mijn elektronica bij Coolblue. Goede klantenservice.

https://www.coolblue.nl/televisies/samsung Uiteraard kun je ook in de Samsung Store kijken

https://www.samsung.com/nl/tvs/all-tvs/?uhd-tv

https://www.samsung.com/nl/buying-guide/tv/

Suc6 en houd me op de hoogte!

Groet, Dick
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Helaas scoort de webshop van Samsung zelf ook niet hoog in de tevredenheid:

https://tweakers.net/shopreview/9404/samsung-punt-com/shopreviews/

Coolblue staat wel bekend om zijn service.

Wat grijze import betreft mag er best meer bekendheid worden gegeven aan de mogelijk bijkomende problemen. Grijze import is namelijk wettelijk gezien niet verboden, en de klant heeft gewoon recht op de wettelijke garantie. Uiteraard hoeft Samsung Benelux geen fabrieksgarantie te geven op een tv die niet via hun is geïmporteerd.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Anonymous User ,

Klopt idd. Het gaat op die site vaak wel vaak over de slechte bezorging van Dynalogic.

Mee eens dat er veel meer bekendheid aan dit fenomeen gegeven moet worden, maar hoe?

Grijze import is idd niet verboden vanwege een vrije markteconomie met open grenzen.

Om te beginnen zouden ze het ongeautoriseerd modificeren strafbaar moeten stellen. Hier ook weer: maar hoe?

Heb jij daar nog  ideeën over? Lijkt me moeilijk te handhaven..

Groet, Dick
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Handhaven kan op zich vrij eenvoudig. Bij b2b verkoop kunnen elke denkbare zaken contractueel vast worden gelegd. Zo kan Samsung bijvoorbeeld als voorwaarde stellen dat een verkoper alleen modellen voor de desbetreffende regie in die regio (in dit geval de Benelux) mag verkopen,  en dat deze regel bij een b2b doorverkoop gehandhaafd dient te blijven. Hierbij kan dan een "contractbreuk clausule" worden opgesteld.

Deze maatregel moet dan wel vanuit Samsung zelf worden genomen.

0 Likes
JB9
Explorer
Opties

Ik denk dat nog best moeilijk wordt. Enige vorm van beperkingen opleggen op vrij verkeer van goederen binnen de EEG en Brussel zal in je nek gaan hijgen. Ik denk dat Samsung daarom ook fabrieksgarantie geeft op hun producten die binnen de EEG zijn aangeschaft. Op hun site staat ook dat de eindgebruiker overal binnen de EEG aanspraak daarop kan maken.

0 Likes