22-06-2021 03:14 AM - bewerkt 22-06-2021 03:16 AM
Hallo,
Ik ben al wat jaren heel erg blij met mijn Samsung TV. Het is geen spiksplinternieuwe meer, maar hij deed het tot op de dag van vandaag helemaal prima. Totdat ik vanavond, tijdens het voetbal kijken, ineens een zoemend/brommend geluid hoorde. Aan de linkerkant, bovenin. Met het beeld was verder niks mis, maar ik vond het geluid toch wel wat onheilspellend klinken.
Toen ik daarna aan de rand (behuizing), linksboven voelde, merkte ik dat de TV enorm heet was geworden. Ook het beeldscherm was links bovenin opvallend warm geworden. De rand was zó heet dat ik dacht "Nog even en het begint daar te smelten." Ik heb 'm uitgezet. Een paar uur later heb ik hem heel even aangezet, maar het brommende geluid is er nog steeds.
Ik durf hem nu niet meer lang aan te laten staan.
Wat kan er mis zijn? De TV lijkt het nog gewoon goed te doen, maar als hij zo'n vreemd geluid maakt en zo enorm heet wordt, lijkt me iets niet goed. Maar wat is het en kan ik er wat aan doen?
Ik kan nu geen EK-voetbal meer kijken op de TV 😞
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-06-2021 12:41 PM
Hoi @Jozzga , Jozzga,
Geen dank! Dat is zeker jammer! Mocht je interesse hebben in een nieuwe Samsung tv tegen een gereduceerde prijs, dan kun je Bruce (Community Manager) een privébericht sturen:
https://eu.community.samsung.com/t5/notes/composepage/note-to-user-id/121469
Ondanks alles toch een fijne dag toegewenst!
op 22-06-2021 08:07 AM
Goedemorgen @Jozzga ,
Er zijn nogal wat 'mijn Samsung TV's. Zonder de informatie hierover kan niemand je helpen.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN..
22-06-2021 10:49 AM - bewerkt 22-06-2021 11:21 AM
Goedemorgen Dick,
Ja, dat begrijp ik. Ik ga even checken...
De modelcode is: PS43E450A1WXXN
Omdat de TV het verder nog prima doet, lijkt het voor mij als leek iets kleins. Maar dat gekke geluid en die extreme hitte van de behuizing en het scherm op die plek kan volgens mij niet goed zijn. Ik ben bang dat de boel kapot brandt als ik hem wat langer aan laat staan.
Groet,
Jozzga
op 22-06-2021 11:10 AM
Hoi @Jozzga , Jozzga,
Even vooraf. Zou je het serienummer willen weghalen? Dit i.v.m. eventueel misbruik.
Het introductiejaar van de tv is 2012. Niet 1 van de jongste meer 😉.
Het brommen en de hitte kan veroorzaakt worden door een defect aan de voeding.
Sowieso een hardware issue. De enige die kan bepalen wat er defect is, is een monteur.
Dat kan een duur grapje worden. Gezien de leeftijd zou ik hier niet meer in gaan investeren.
De kans is groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging..
op 22-06-2021 11:36 AM
Hoi Dick,
Ik heb het S/N verwijderd.
Klopt, ik heb gisteren de aankoopbon bekeken en zag dat ik de TV 8,5 jaar heb. Voor mij voelde hij nog als nieuwer omdat hij het verder altijd zo goed bleef doen en het beeld nog zo goed is/was.
Ik begrijp dat ik beter een nieuwe TV kan kopen. Jammer.
Bedankt voor je antwoord en advies!
Groet,
Jozzga
op 22-06-2021 12:41 PM
Hoi @Jozzga , Jozzga,
Geen dank! Dat is zeker jammer! Mocht je interesse hebben in een nieuwe Samsung tv tegen een gereduceerde prijs, dan kun je Bruce (Community Manager) een privébericht sturen:
https://eu.community.samsung.com/t5/notes/composepage/note-to-user-id/121469
Ondanks alles toch een fijne dag toegewenst!
op 22-06-2021 01:14 PM
Hoi Dick,
Het is niet anders. Het trouwe 'beestje' is blijkbaar niet meer eenvoudig levensvatbaar te krijgen, ook al lijkt hij nog zo gezond verder 😕
Ik zal moeten uitkijken naar een nieuwe en zal Bruce zeker even benaderen om te kijken of hij het 'leed' wat kan verzachten een eventueel nieuwe Samsung. Ik wil toch wel graag weer verder voetbal kunnen kijken
Nogmaals hartstikke bedankt voor alles!
Groet,
Jozzga