op 08-06-2021 05:48 PM
Ik probeer een Bose soundbar 700 aan te sluiten op een Samsung UE49KS7000 via HDMI 4.
De t.v. ziet hem wel maar er is geen contact zodat er geen geluid uitkomt.
Wat doe ik verkeerd?
08-06-2021 06:07 PM - bewerkt 08-06-2021 06:09 PM
Goedenavond @Johnb4 , John,
Volgens mijn gegevens heeft deze tv een One Connect Box Mini. HDMI 4 is de ARC poort.
Zit de Bose ook aangesloten op de ARC poort? Gebruik je een hoogwaardige (2.0 of hoger) HDMI kabel?
Heb je al met een andere HDMI kabel getest? Waar zie je dat de tv em 'ziet'?
Heb je op alle bronnen geen geluid? Tv kijken , apps, etc.?
08-06-2021 06:12 PM - bewerkt 08-06-2021 06:13 PM
@Jessicaatje ,
Zullen we eerst de reactie van John even afwachten ipv dit soort zinloze opmerkingen te posten?
op 08-06-2021 07:01 PM
Hoi Dick,
De Bose zit aangesloten met een hoogwaardige HDMI kabel op de arc poort, HDMI4.
Ik heb nog geen andere kabel geprobeerd.
Als ik naar Bron ga op de t.v. dan zie ik de Bose. Ook als ik hem aanzet met de afstandsbediening van de Bose, springt de t.v. naar Bose op ingang HDMI 4.
Bedankt dat je met mij mee wilt denken. Ik heb al gebeld met Samsung maar werd met een kluitje in het riet gestuurd.
John.
p.s. hij heeft het wel gedaan, bij aanschaf zijn 2 monteurs 2 uur lang bezig geweest. Nu, na een verbouwing probeer ik het opnieuw aan te sluiten.
Ik denk dat ik contact ga zoeken bij Bose.
op 08-06-2021 07:12 PM
Hey John,
Vervelend allemaal! Doen de andere 3 HDMI poorten het wel?
Je zou de tv nog kunnen resetten. Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten.
Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen. Eventueel de tv en de Bose en poos spanningsloos zetten.
Er is ook nog een mogelijkheid om er remote naar te laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 08-06-2021 09:44 PM
Hoi Dick,
Ja, alle HDMI poorten doen het, ik ga een nieuwe kabel en de t.v. resetten proberen.
Daarna hulp op afstand. Dank voor de hulp, als het opgelost is, of niet natuurlijk, hoor je van me.
Mazzel,
John.
op 10-06-2021 09:06 AM
Hi @Johnb4,
Ik hoor graag hoe het is gegaan! Mocht je er niet uitkomen, dan zitten mijn collega's voor je klaar om op afstand bijvoorbeeld de HDMI poorten te resetten of een diepe reset uit te voeren 👍
op 14-06-2021 03:48 PM
Helaas, het is niet gelukt. Ook de expert die op afstand heeft meegekeken op mijn t.v. is het niet gelukt. Hij raadde mij aan om de optische uitgang te gebruiken.
Ik vind het nog steeds vreemd dat die twee (Bose en Samsung) niet via HDMI kunnen communiceren. Ik ga me dus verdiepen in een optische kabel, hoeveel kwaliteitsverschil er is.
In ieder geval bedankt voor het meedenken, de mazzel,
John.
op 16-06-2021 10:39 AM
Hi John,
Qua kwaliteitsverschil zo dit nihil moeten zijn. Wel verlies je bepaalde functionaliteiten, maar qua geluid zou het nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
Mocht je in de toekomst willen kijken naar bijvoorbeeld een nieuwe Samsung TV tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen 👍