Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bluetooth volume regelen met remote?

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2021 02:20 PM)
1643 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

BotenAnna
First Poster
Opties

Mijn nieuwe smart-tv (TU7100) heb ik gekoppeld aan de Logitech Bluetooth Adapter, om het geluid door m'n speakers te luisteren. De verbinding maakt ie goed, het geluid is prachtig. Alleen het probleem is: het volume kan ik niet regelen met de afstandsbediening.

Ik zie weliswaar een +teken links in het scherm verschijnen als ik op volume+ druk op m'n afstandsbediening (en een - bij indrukken van de -), maar het heeft geen resultaat: het volume blijft hoe dan ook hetzelfde. Ik kan het volume alleen regelen met de volumeknop op de speaker zelf, en je begrijpt: da's niet zo handig, want dan moet ik telkens opstaan van de bank.

Ik heb naar de laatste firmware geüpdatet.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

0 Likes
14 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @BotenAnna ,

Dat is ook niet mogelijk en kan alleen, zoals je schrijft, op de speakers geregeld worden.

Een tv kan het geluid van een bluetooth apparaat niet versterken. Hetzelfde geldt ook voor bluetooth headsets.

Misschien wel met de bijbehorend app..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
BotenAnna
First Poster
Opties

Hallo Dick, bedankt voor je reactie!

Jammer dat het volume niet te regelen is via de afstandsbediening.

Ik vind het gek, want als ik m'n telefoon verbindt aan de bluetooth-speaker, dan kan ik het geluid wel gewoon regelen met m'n telefoon (via de hard-zachter toetsen). Weet jij waarom zo'n mooie grote televisie dit dan niet kan?

Je schrijft ook nog: 'Misschien wel met de bijbehorende app'. Dat wil ik proberen. Welke app bedoel je?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @BotenAnna ,

Dan toch even wat meer informatie. Over welke BT speaker gaat het? Welke telefoon heb je?

Soms zit er een app bij een BT apparaat. Als je een BT apparaat aan je tel. koppelt, dan kun je het soms regelen vanuit bv. een muziek app.

Gaat bij mijn iPhone ook..

Groet, Dick
0 Likes
BotenAnna
First Poster
Opties

Hoi Dick,

Bij de televisie: speakers die ik aan de tv gekoppeld heb via een Logitech Bluetooth Audio Adapter.

Eerder had ik deze gekoppeld aan mijn Samsung telefoon, en met m'n telefoon kon ik deze gewoon hard-zacht zetten (zonder app, gewoon via het mediavolume van m'n telefoon; net zoals ik m'n andere Harman Kardonn bluetooth-speaker volume kan regelen).

De bluetooth-uitzender (in deze m'n telefoon) kan het volume dus regelen. Snap jij waarom m'n televisie dat niet kan?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @BotenAnna ,

Met en telefoon lukt dit gewoon, omdat deze direct in verbinding staat met een BT device.

Een telefoon is geen afstandsbediening. Je kunt met de AB van de tv alleen het volume van de interne speakers regelen.

Zodra je een andere geluidsuitvoer kiest, dan worden de speakers van de tv uitgeschakeld.

Met een andere geluidsuitvoer bedoel ik naar een BT device, een optisch aangesloten device of een via HDMI aangesloten device, zoals bv. een soundbar.

Kortom: met de AB van de tv kun je, in tegenstelling tot een telefoon, niet het volume van een BT speaker regelen..

Groet, Dick
0 Likes
BotenAnna
First Poster
Opties

Hallo Dick,

Wederom bedankt voor je snelle reactie.

Ik begrijp uit je bericht dat ik het bluetooth-volume niet met de tv of de afstandsbediening kan regelen. Da's helder. 👍

Ik vraag me af waarom Samsung besloten heeft om deze functie niet toe te voegen. Wat ze er ook al af gehaald hebben is de optie van de minijack-audio-uitgang, die in de nieuwe modellen niet meer zit. Op m'n vorige Samsung smart-tv was dat nog wel het geval, waarmee het volume  van m'n externe speakers dus supereenvoudig met de afstandsbediening te regelen was.

De enige motieven van Samsung die ik kan bedenken is om meer dure Soundbars te verkopen: meer winst. 

Zonde van de speakers waar ik nu niks meer aan heb,

zonde van het milieu want het zijn weer grondstoffen voor nieuwe apparaten,

zonde van het geld dat ik er nu aan zou moeten uitgeven om een soundbar te kopen. 😒

Ontevreden klanten tot gevolg.

0 Likes
Wil18
First Poster
Opties

Ik heb nu hetzelfde probleem. Een vriend van me heeft een Samsung tv en heeft een Jbl Flip speaker verbonden met zijn tv. Het volume van de speaker staat op zijn hardst, en met de smart afstandsbediening van de tv kan hij het volume gewoon regelen. Dat wilde ik ook hebben. Afgelopen vrijdag dezelfde Jbl speaker gekocht en verbonden met mijn Samsung tv. Nu kan ik met mijn Tmobile afstandsbediening het volume wel aanpassen, maar met de Samsung afstandsbediening niet. Dus dat betekend dat als ik tv kijk via mijn Tmobile kastje, het volume van de speaker op zijn hardst heb staan, ik het volume gewoon zachter kan zetten met mijn Tmobile afstandsbediening. Maar ga ik van tv naar één van de apps in het smart menu, (youtube, kijk.nl, videoland, npo etc.) dan staat het volume dus gelijk gruwelijk hard. En dat is dan alleen maar te regelen via de knopjes op de speaker. Maar dat werkt dus totaal niet fijn. En het vreemde eraan is dat het bij mijn vriend dus wel gewoon werkt zoals ik het ook zou willen hebben. Wie kan me helpen? Alvast bedankt.

Wilbert

0 Likes
Wil18
First Poster
Opties

Beste Dick,

In bovenstaande reactie staat mijn probleem beschreven, maar wat jij hier zegt is dus niet helemaal waar. Ik heb namelijk zelf gezien dat het bij mijn vriend wel werkt. En omdat het met de Tmobile afstandsbediening wel werkt vind ik het vreemd dat het bij mij met de smart remote niet kan. Er komt dan een plaatje met een speaker met Bluetooth-logo in beeld. Geen + of - teken.

Wilbert

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen Wilbert, @Wil18 ,

Het zou fijn zijn om te weten over welke tv het gaat.
Zo weet ik niet welke afstandsbediening erbij hoort.
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Graag ook hetzelfde over de tv van die vriend.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes