Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bluetooth valt weg na enkele seconden Samsung QLED 4K 43Q64T (2020)

(Onderwerp aangemaakt op: 10-03-2021 09:48 AM)
570 Weergaven
hanstimmerman
Apprentice
Opties

Mijn headset( aeropex aftershokz) koppelt goed met mijn Samsung QLED 4K 43Q64T (2020), maar na enkele seconden gaat het geluid terug naar de HDMI Sonos Soundbar, en dit herhaalt zich als het opnieuw probeer.

Hoe is dit op te lossen?

0 Likes
8 Antwoorden
temp_DickKoster
Journeyman
Opties

Goedemorgen Hans,

Is de volledige Model Code van de tv QE43Q64TASXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1460.9? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Sowieso al raar dat je deze headset kunt koppelen, want deze werkt met bluetooth 5. De tv met bluetooth 4.2.
In principe kun je een devices met een hogere BT versie niet koppelen aan een device met een lagere versie.
Omgekeerde kan wel. Waarschijnlijk is dit ook reden dat de verbinding wordt verbroken. Je zou nog kunnen proberen om de tv te resetten.
Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen.
Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten..

Groet, Dick

hanstimmerman
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Het typenummer van mijn TV is inderdaad degene die jij aangeeft, software is up to date, en ik heb gereset, helaas valt de verbinding nog weg. Dat bt. 4.2 niet comptabele is met 5.0 is overigens niet correct, dit behoort gewoon te werken, het is backward compatable. Heb je een andere oplossing voor het probleem?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi Hans,

Waarschijnlijk weet je niet precies wat Backwards Compatible betekent. Zie link en lees voor iPhone een tv:
https://www.quora.com/Can-a-Bluetooth-5-0-earphones-connect-to-a-Bluetooth-4-2-phone
Dus een headset met bluetooth 5 kun je niet pairen met een tv met 4.2. Omgekeerd wel.
Ik had hetzelfde probleem en heb dit opgelost met een Bluetooth Transmitter, optisch aangesloten, die bluetooth 5 ondersteunt..

Groet, Dick

signatureee
Groet, Dick

hanstimmerman
Apprentice
Opties

Dank je Dick,

Duidelijk, ik ga het oplossen door de TV te retourneren,  heb ik een week of 2, ik vind het niet kunnen dat een nieuwe Samsung met een verouderde BT. versie wordt geleverd en ik vervolgens een transmitter erbij moet kopen,

succes,

Groet,

Hans

hanstimmerman
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Toch nog een vraag/ opmerking, want de leverancier wil de TV niet meer terugnemen. 

Ik heb ook een bt. 4.2 apparaat getest, die geeft het zelfde probleem. Even verbinding, en dan weer terug naar de Sonos Beam, via HDMI.

Maar als ik de HDMI stekker van de Sonos er uit haal, is de bt. verbinding goed.

Heb je hier nog een tip voor?

Groet,

Hans

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi Hans,

Na wat speurwerk heb ik meerdere problemen gelezen over de combinatie Sonos en bluetooth.
Een oplossing die wordt aangedragen, is het uitschakelen van Anynet+ (HDMI-SEC).
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
hanstimmerman
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Je oplossing werkt, bij al meerdere BT devices, ook de BT 5.0 Aeropex. 

Maar echt elegant is het niet,

Denk jij dat het probleem zit bij de Sonos Beam, of bij de TV

Groet,

Hans

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goeiemorgen Hans,

Moeilijk te zeggen. Er liep nog een andere probleem en dat was gerelateerd aan eArc.
Een topic van 52 pagina's:
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/q95t-sonos-arc-earc-op-auto-resulteert-in-geen-geluid/...
Dat is inmiddels opgelost d.m.v. updates van Sonos en Samsung. Misschien bij Sonos dit probleem ook even voorleggen..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes