op 30-01-2021 12:02 PM
Voorheen geen probleem gehad, nu valt het geluid weg. Soms even wat onderbrekingen, dan volledig weg, soms direct vanaf het begin als ik de app start. Probleem bij de apps, Netflix, NPO start plus, Canal Digitaal. Heb geen glasvezel, maar wel een 4G kastje van KPN (vanwege buitengebied) Internetsnelheid is +/- 50MB's, weinig verschil tussen draadloos of bekabeld. Geluid gaat via Marantz versterker. Geen geluidsproblemen met tv kijken via schotel.
Iemand bekend met dit probleem, oplossingen?
30-01-2021 12:35 PM - bewerkt 30-01-2021 01:23 PM
Goedemiddag @mai2 ,
Is de volledige Model Code van de tv QE55Q77TALXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1460.9? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Over welk 4G kastje van KPN gaat het? 50 Mbit/s is niet echt een denderende snelheid. Een 4K tv heeft al gauw 30 Mbit/s nodig en soms meer.
Zou je met de interne Tizen browser van de tv een speedtest willen doen? Graag via deze link: https://www.caiway.nl/internet/speedtest De tv doet geen uploadtest.
Wat bedoel je met voorheen? Zou je, om uit te sluiten, de tv willen resetten?
Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen.
Graag hoor ik van je..
op 31-01-2021 03:10 PM
op 31-01-2021 08:48 PM
Hoi @mai2 ,
Duidelijk! Het advies om de tv te resetten, wordt vaker geadviseerd. Alles wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Je hoeft eigenlijk alleen maar opnieuw in te loggen met je Samsung-account.
Had je nog een speedtest gedaan met de interne browser? Als je liever wilt wachten op de leverancier, dan is dat ook prima.
Houd me in ieder geval even op de hoogte van de voortgang..
op 31-01-2021 09:57 PM
Hoi Dick,
Toeval of?
Heb gisteravond en vanavond tv gekeken via de Canal Digitaal app op mijn tv. Geluid niet via mijn Marantz versterker maar alleen het geluid via de tv. Geen enkel probleem met het geluid gehad. Zoals gezegd, toeval?
De laatste keren dat het geluid van een van de apps op mijn tv via de Marantz versterker liep kreeg ik problemen. Kon zijn direct, na 10 minuten, of na 45 minuten, maar kreeg een probleem met het geluid. Kan het dan aan de Marantz versterker liggen? en wat zou dat dan nu ineens kunnen zijn.
Heb afgelopen zaterdag nog met de leverancier van de Marantz installatie en tv gesproken, en die zei dat het niet aan de Marantz kan liggen. Had toen nog niet de apps uitgeprobeerd en het geluid alleen via de tv laten lopen. Ga hem morgen bellen.
Groet
op 03-02-2021 09:30 AM