Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bij gebruik van apps op mijn Samsung QE55Q77T tv , valt geluid weg.

(Onderwerp aangemaakt op: 30-01-2021 12:02 PM)
361 Weergaven
mai2
Apprentice
Opties

Voorheen geen probleem gehad, nu valt het geluid weg. Soms even wat onderbrekingen, dan volledig weg, soms direct vanaf het begin als ik de app start. Probleem bij de apps, Netflix, NPO start plus, Canal Digitaal. Heb geen glasvezel, maar wel een 4G kastje van KPN (vanwege buitengebied) Internetsnelheid is +/- 50MB's, weinig verschil tussen draadloos of bekabeld. Geluid gaat via Marantz versterker. Geen geluidsproblemen met tv kijken via schotel.

Iemand bekend met dit probleem, oplossingen?

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @mai2 ,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q77TALXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1460.9? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Over welk 4G kastje van KPN gaat het? 50 Mbit/s is niet echt een denderende snelheid. Een 4K tv heeft al gauw 30 Mbit/s nodig en soms meer.

Zou je met de interne Tizen browser van de tv een speedtest willen doen? Graag via deze link: https://www.caiway.nl/internet/speedtest De tv doet geen uploadtest.

Wat bedoel je met voorheen? Zou je, om uit te sluiten, de tv willen resetten?

Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
mai2
Apprentice
Opties
, model QE55Q77TALXXN, softwareversie 1460.9, en 4G kastje van KPN is de Fast 4360 Air KPN.
Met voorheen bedoel ik, heb deze tv sinds augustus 2020. Regelmatig Netflix en YouTube gekeken zonder problemen met het geluid. Sinds een week of 3 heb ik dit probleem. Kan een half uur goed gaan, dan even geluid weg en weer terug, en dan helemaal weg. Ook een keer gehad dat ik geen geluid had vanaf het begin.
4G kastje heb ik al langer en heeft tot voor kort dus geen problemen gegeven.

Voor deze tv had ik een gewone Panasonic tv met een Chrome cast dongle, geen 4G kastje, alleen het koperdraadje van KPN +router, download max 2,5 MB's ( echt waar), Netflix  SD kwaliteit, ook geluid via de Marantz, en geen problemen.

TV resetten zeg je en alles opnieuw instellen. Wat opnieuw instellen? Ben een leek wat dat allemaal betreft. Heb tv laten instellen door de leverancier en hij is ook de afgelopen weken al 2x hier geweest vanwege het probleem, alles gecheckt, dingen uitgetest etc.
Als het nog niet echt nodig is dan wil ik het resetten even overslaan. Want mocht ik er niet meer uitkomen, de leverancier zal dit weekend niet meer komen om te helpen.

Groet
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @mai2 ,

Duidelijk! Het advies om de tv te resetten, wordt vaker geadviseerd. Alles wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Je hoeft eigenlijk alleen maar opnieuw in te loggen met je Samsung-account.

Had je nog een speedtest gedaan met de interne browser? Als je liever wilt wachten op de leverancier, dan is dat ook prima.

Houd me in ieder geval even op de hoogte van de voortgang..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
mai2
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Toeval of?

Heb gisteravond en vanavond tv gekeken via de Canal Digitaal app op mijn tv. Geluid niet via mijn Marantz versterker maar alleen het geluid via de tv. Geen enkel probleem met het geluid gehad. Zoals gezegd, toeval? 

De laatste keren dat  het geluid van een van de apps op mijn tv via de Marantz versterker liep kreeg ik problemen. Kon zijn direct, na 10 minuten, of na 45 minuten, maar kreeg een probleem met het geluid. Kan het dan aan de Marantz versterker liggen? en wat zou dat dan nu ineens kunnen zijn. 

Heb afgelopen zaterdag nog met de leverancier van de Marantz installatie en tv gesproken, en die zei dat het niet aan de Marantz kan liggen. Had toen nog niet de apps uitgeprobeerd en het geluid alleen via de tv laten lopen. Ga hem morgen bellen.

Groet

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @mai2,

Laat je weten hoe het is afgelopen? 👍

rsz-846676
0 Likes