op 14-04-2020 04:25 PM
Na het installeren van de Google Chromecast krijg ik op mijn televisie (Samsung LCD model LE32A 656 AIF) wel de beeldverbinding maar geen geluid. Het geluid van mijn tv komt via eeen versterker (YAMAHA RX V573) de huiskamer binnen. HDMI-kabel zit vast, Chromecast nog eens gereset maar niet het gewenste resultaat.
De app functioneert van het tablet: Samsung Galaxy Tab A, model SM-T510, Android versie 9. Bij het opstarten van de app krijg ik de tekst "dit apparaat is niet geoptimaliseerd voor casten waardoor de functionaliteit kan verschillen."' Bij de rechten op de Google Play Services heb ik de microfoon aangezet. Wie weet de oplossing?
op 14-04-2020 04:49 PM
Goedemiddag @GG1950 ,
Even een heleboel vragen.
Is de volledige Model Code van de tv LE32A656A1FXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Dit is een hele oude Full HD tv uit 2008. Die zie je bijna niet meer 😉.
Over welke Chromecast gaat het? De V3 of de Ultra? Hoe is de Yamaha aangesloten op de tv?
HDMI of optisch? Over welke app op je tablet gaat het? SmartView?
Indien ja, dan wordt deze app niet meer ondersteund. Tegenwoordig is het allemaal SmartThings.
De microfoon aanzetten, zorgt niet voor de output van het geluid.
Het kan zomaar zijn dat De Google Chromecast, gezien de leeftijd, niet compatible is met deze tv.
Graag hoor ik van je..
op 15-04-2020 04:32 PM
Beste Dick,
Dank voor je snelle reactie en natuurlijk beantwoord ik graag je vragen.
De TV-modelcode: LE32A656A1FXXN
De tv werkt nog altijd prima en tot nu toe geen enkele reden om deze te vervangen.
Alvorens over te gaan tot aanschaf Chromecast op 30 maart jl. heb ik nog telefonisch contact gehad
met Samsung. Ik kreeg de bevestiging dat dit probleemloos zou moeten kunnen.
Dit is de Chromecast.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_google-chromecast-2018-1593298.html#meer-info
De aansluiting tussen versterker en Tv is via HDMI.
De app op mijn tablet is - zoals aanbevolen in de handleiding - Google Home, versie 2.19.1.18
Ik hoop dat je hiermee verder kunt. En alvast dank voor je medewerking.
Vriendelijke groet,
Gerard
op 16-04-2020 09:58 AM
Hey @GG1950 , Gerard,
Bedankt voor je reply! Uiteraard geen enkele reden om deze tv te vervangen.
De Google Chromecast is een V3 voor Full HD tv's en zou idd moeten werken.
Ik verbaas me een beetje over de versie van Google Home (2.19.118) Zelf heb ik de 2.19.115.
Deze is wel voor iOS en waarschijnlijk is Android sneller met een update.
Hier kan het niet aan liggen. Je zou nog het volgende kunnen proberen:
Hierbij een manual, maar misschien heb je die al:
https://nl.yamaha.com/files/download/other_assets/1/326151/RX-V573_V473_om_En.pdf
Graag hoor ik van je..
op 16-04-2020 10:40 AM
Dank. Ik ga er mee aan de slag en laat daarna van me horen.
Groet,
Gerard
op 21-04-2020 03:49 PM