24-12-2021 10:13 AM - bewerkt 24-12-2021 11:26 AM
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Samsung TV, model QE43Q67AAUXXH
Bij de NPO zenders (1.2 en3) verschijnt er constant 'gesproken ondertiteling NPO.." in beeld. Ook als er een gesprek oid ondertiteld wordt dan krijg ik dat dubbel te zien.
Ik heb geprobeerd om dat uit te zetten maar krijg dan het bericht "deze optie is niet beschikbaar"
Hoe nu verder?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-12-2021 03:47 PM
De tekst 'gesproken ondertitels NPO' heb ik kunnen verhelpen door 'apparaatonderhoud' uit te voeren. De dubbele ondertitels is ook weg maar ik weet niet precies hoe dat is gebeurd. Ik op mijn VU+ decoder alle ondertiteling uitgezet, misschien dat dat het is geweest.
Op grond hiervan heb ik mijn retour gecanceld.
Bedankt voor de hulp en inzet.
Een fijne jaarwisseling gewenst.
op 24-12-2021 11:18 AM
Goedemorgen @Members_oMrP6uA ,
Even 2 dingen vooraf. Zou je het serienummer willen weghalen? Dit i.v.m. eventueel misbruik.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH
. Een grijze import tv -> Grijze import
Waar is deze tv aangeschaft? Waarmee kijk je tv? Decoder? CI+module?
op 24-12-2021 11:30 AM
Bedankt voor de snelle reactie!
TV is aangeschaft via Bol.Com Leverancier is Topknallers.
We kijken via een VU+ decoder (schotel) Canaldigitaal
De opmerking "gesproken ondertiteling" heb ik weg kunnen halen via 'apparaatonderhoud'
De TV is nog geen 30 dagen in ons bezit dus kan nog retour. Heb alleen niet alle boekjes meer, kan dat een probleem worden?
op 24-12-2021 11:48 AM
Hoi @Members_oMrP6uA ,
Voor het eerst dat ik van deze partner van bol.com hoor.
Ik zal Topknallers toevoegen aan mijn lijst met de vele partners van hun de deze trucs uithalen.
Retourneren zal lastig worden vanwege het aantal branduren en ontbrekende verpakking.
In principe is er technisch gezien niks mis met zo'n tv. Alleen hiermee:
1. Alles gerelateerd met de interne tuner
Problemen met het vinden of decoderen van kanalen. Dit komt omdat de interne tuners van buitenlandse modellen anders zijn dan die van Benelux modellen.
2. SmartHub werkt niet naar behoren
Benelux apps zijn niet beschikbaar. Je hebt bijvoorbeeld Duitse, Hongaarse of Turkse apps
Zie ook: https://audiobeeld.nl/tv/tv-verschil-europees-model-en-benelux-model/
Is het probleem met de ondertiteling opgelost?
op 24-12-2021 01:36 PM
Hi, de opmerking onder in beeld "gesproken ondertiteling" is weg maar de dubbele ondertiteling is nog wel aanwezig. Ik heb de TV gekregen op 30 november 2021 dus zit nog binnen de 30 dagen recht op retour (nu zelfs 60 ivm Corona). Alles is nog aanwezig behalve de boekjes en verdere documentatie.
Vreemd is dat de dubbele ondertiteling de eerste weken niet aanwezig was en nu in eens wel.
Verder doet de TV wel wat hij, volgens Audiobeeld, niet zou kunnen zoals NL apps enz.
Ik heb de TV aangemeld voor retour maar is het een harde eis dat alles aanwezig moet zijn?
op 24-12-2021 02:19 PM
op 24-12-2021 02:24 PM
Hoi @Members_oMrP6uA ,
De harde eis zal afhangen van de leverancier. Voor de ondertiteling zou je in de decoder kunnen kijken.
https://audiobeeld.nl/tv/gesproken-ondertiteling-uitzetten-in-de-tv-of-decoder/#Gesproken_ondertitel...
De VU+ decoder staat hier alleen niet tussen..
op 28-12-2021 08:49 AM
Goedemorgen @Members_oMrP6uA ,
Heb je al contact met de leverancier gehad en is het probleem met de ondertiteling al opgelost?
op 29-12-2021 03:47 PM
De tekst 'gesproken ondertitels NPO' heb ik kunnen verhelpen door 'apparaatonderhoud' uit te voeren. De dubbele ondertitels is ook weg maar ik weet niet precies hoe dat is gebeurd. Ik op mijn VU+ decoder alle ondertiteling uitgezet, misschien dat dat het is geweest.
Op grond hiervan heb ik mijn retour gecanceld.
Bedankt voor de hulp en inzet.
Een fijne jaarwisseling gewenst.
op 29-12-2021 03:59 PM
Hey @Members_oMrP6uA ,
Dat is goed nieuws! Bedankt voor je terugkoppeling.
Jij ook een fijne jaarwisseling toegewenst! 🎆🎇🥂