Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Netflix ondertitels zorgen voor beeldfluctuering

(Onderwerp aangemaakt op: 19-10-2018 10:17 PM)
2585 Weergaven
wiscel
Pioneer
Opties

Naast problemen met het geluid (zie een andere topic) dacht ik vandaag Seizoen 3 van Daredevil in 4K te gaan kijken op de QE55Q9FN. Dit was niet om aan te zien! Als er gesproken wordt (dus met ondertitels) dan licht het beeld op. Als ze daarna even zwijgen dan wordt het weer donker, enzovoort. 

Al de ondertitels aangepast via de Netflix site, diverse videomodus Standaard, Film. HDR aan/uit, allerlei dingen als Auto Motion, etc auto, uit of laag gezet. De ondertitels uit/aan. Niets helpt.
Kijk ik Daredevil Seizoen 3 op een simple 1080 Samsung, Galaxy telefoon, of Samsung tablet dan is er niets aan de hand. Probeer ik van de Samsung te streamen naar de  QE55Q9FN dan is het probleem er weer.

Begin nu wel flink te balen van de tv. Heeft iemand nog een oplossing? Zo niet, dan gaat ie morgen terug naar de MM.

0 Likes
13 Antwoorden
BonesNL
Navigator
Opties

Gauw terugbrengen

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Ik heb er ook gruwelijk last van. Wat een verschrikkelijke k#t tv's deze qled *****.

Net 4 dagen hangen maar net gemaild dat ik dit toestel wil ruilen voor een LG oled of zo want dit is echt een ramp. Elke hdr serie is niet te kijken. Wat een verschrikkelijk iets. En nu natuurlijk komende week weer een hoop gezeur met de verkoper dat een tv niet omgeruild mag worden als deze gebruikt is. Ik voel de bui al hangen. Maar maandag maar telefonisch contact opnemen met Samsung en dat moeten die maar zwart op wit zetten dat het een defect betreft. Ik pik dit echt niet. Wat een enorme teleurstelling.

Ik heb hem gekocht bij electro world. Ik snap eerlijk niet dat er nog winkels zijn die dit durven verkopen. Anno 2018 kun je dit toch echt niet meer maken zeker niet voor de prijs die je er voor betaald. Samsung, ik wil echt mijn geld terug en van deze tv af nog liever gisteren dan vandaag. Heb er echt geen goed woord voor over. 

Ik raad jou ook aan om dit toestel zsm te proberen om te ruilen. Want een oplossing gaat er echt niet komen. 

0 Likes
wiscel
Pioneer
Opties

Hoi, gisteren de tv omgeruild voor een Sony 4K Oled HDR en deze had hetzelfde probleem. Toen iets van 2 uur met Netflix gebeld. Het rare is, het is alleen bij seizoen 3 van Daredevil. Anyway, de Sony weer omgeruild voor een andere QE55Q9FN 😄 

So far so good. 

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Dat is heel interessant. Ik heb ook het idee dat het aan hdr in het algemeen ligt. Maar dan zou het ook op oled ***** moeten zijn. Misschien valt het bij oled minder op omdat de maximale lichtsterkte veel lager licht. Zou dat kunnen?

De rest van de tv is top inderdaad internet gamen TV en de afstandbediening echt mega goed. 

0 Likes
DennisMore
Explorer
Opties

Oplossing:

Ga naar de Netflix website. Log in. 

https://www.netflix.com/nl/Login?nextpage=https%3A%2F%2Fwww.netflix.com%2Fsubtitlepreferences

Ga naar ondertiteling instellingen. Zet de ondertiteling op "semi transparant".

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Ja staat op transparant maar helpt maar een heel klein beetje. Beeld flitst nog steeds en het is niet alleen bij hdr ook bij heel veel normale HD uitzendingen is het aanwezig en die transparante ondertiteling is ook niet heel fijn. Bij lichte scenes zie je het amper. Vind mijn vrouw niet OK :smiling-face:  

0 Likes
DennisMore
Explorer
Opties

Ik zie dat hier, maar ook op de amerikaanse community, veel vragen over zijn gesteld.

Ik denk dat Samsung vroeg of laat wel met een software-update zal komen.

Buiten dat vind ik wel dat je maar heel weinig kleuren kan kiezen voor Netflix ondertiteling. Alleen felle primaire kleuren waar je local-dimming van op tilt slaat. Of transparant wat niet goed leesbaar is.

Verder denk ik dat je dit probleem altijd in meer of mindere mate zal houden, omdat het een eigenschap is van de local-dimming techniek. Tenzij ze software kunnen bouwen die herkent dat het om ondertiteling gaat en de achtergrond verlichting niet aanpast voor ondertitels. In dat geval zouden de ondertitels van helderheid varieren in plaats van de rest van het beeld. 

Ik ga ook een bericht naar Netflix sturen of ze de ondertitel niet op standje verblinding willen zetten bij hdr content. Dat zou ook helpen.

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Laten we hopen dat het beter wordt. Hoop gedupeerden vrees ik die teleurgesteld zijn in Samsung. 

0 Likes
Phoenix2149
Journeyman
Opties

Zelfde probleem hier met MU8000

Eigenlijk niet echt veel last van gehad tot op heden. Meer omdat ik nooit met ondertitel kijk.

Echte rmijn vrouw kijkt met ondertitel op netflix (en plex) en ik kan ondertitel niet uitzetten met ziggo interactive (GoT) via CAM module.

De local dimming zorgt niet alleen voor helderheid fluctuering maar ook voor color banding. Als je color bading ziet (meest aanwezig zonder ondertitel en local dimming) en je pauzeert gevolgt door op "home drukken" normaliseren de kleuren. Gaat home balk weer weg komt het terug. Gebeurt natuurlijk enkel in (erg) donkere scenes, juist de scenes die er toe doen in spanning en valt fluctuaties het meeste op.

Die color banding was me al eens opgevallen maar nu lijkt het steeda meer voor te komen/op te vallen.

Echt heel slecht. Hoorde/las dat er medio april een update komt doe het eea met betrekking tot local dimming oplost. Hoop dat color banding ook opgelost wordt.

0 Likes