Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Beeld uit bij externe bron

(Onderwerp aangemaakt op: 04-04-2021 09:07 PM)
307 Weergaven
Danny1962DB
First Poster
Opties

Hallo,

Wij zijn in het bezit van een Samsung UE43TU7100WXXN tot volle tevredenheid, het ontvangst via een CI module van Ziggo. Daarnaast hebben wij een Harman Kardon muziekinstallatie waarmee wij het geluid afspelen van de TV. Het analoge signaal van de radio wordt straks digitaal en dit betekend dat wij de zenders via het beeldscherm van de TV opvragen en een zender selecteren. De vraag die wij hebben is de volgende: is er een eenvoudige manier of instelling te activeren dat het beeldscherm uit gaat als wij de radio aan hebben staan en de zenders via digitaal signaal van Ziggo ontvangen.

We zien graag een reactie,

Danny en Bea

0 Likes
7 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Danny1962DB , Danny,

Het is helaas niet mogelijk om het beeldscherm uit te zetten.
Dat kan overigens bij geen enkele Samsung tv..

signatureee
Groet, Dick

Danny1962DB
First Poster
Opties

Hallo Dick, Dat kan wel alleen dan moet je een aantal handelingen doen in de instellingen. Het gaat mij er om dat er een soort screensaver actief wordt en het liefst zonder beeld gewoon zwart wat wel kan door bij de instellingen naar beeldscherm te gaan en dan naar geavanceerde instellingen. Alleen zijn dat veel handelingen, vandaar de vraag of dit eenvoudiger kan.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Danny1962DB , Danny,

Het is me onduidelijk op welke plek je dat dan precies wilt doen.
Je vraag was of het mogelijk was om het beeld uit te zetten.
Een screensaver zit er ook niet op helaas..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Danny1962DB
First Poster
Opties

Samsung.jpgGoedemorgen Dick.

Dat kan je doen door naar instellingen  te gaan en bij toegankelijkheid kun je naar beeld uit. Helaas zijn dat nog al een aantal stappen in het menu waar mijn vrouw niet blij van wordt. Kom je dan daarna aan een bedieningsknop op de afstandbediening schakelt de tv het beeld weer in. Als wij een digitaal radio signaal willen beluisteren via het scherm op de TV en dit willen horen via de stereo installatie dan moet je deze handeling doen om het beeld uit te zetten. Het zou fijner zijn als dit eenvoudiger kon of via software aanpassing, of anders.....? 

Groeten Danny

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Die optie heb ik even over het hoofd gezien 🙈.
Als je op een andere toets drukt dan Volume en Aan/uit terwijl het scherm uitgeschakeld is, wordt het tv-scherm weer ingeschakeld.
Deze functie is eigenlijk bedoeld om het algemene energieverbruik te verminderen.
Om dit op te nemen in een software-update is zeker een goed idee.
Voorlopig zul het helaas op deze manier moeten doen..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Danny1962DB
First Poster
Opties

Hoi Dick,

Geen probleem.  Ik hoop alleen dat Samsung dit kan opnemen in de software update. Weet jij toevallig waar je dit eventueel onder de aandacht kan brengen bij Samsung?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Onze moderators lezen sowieso mee. Ik kan je nu al vast zeggen dat er weinig kans is dat dit wordt opgenomen in een update.
In dit geval gaat het om 1 gebruiker. Een update ontwikkelen duur ook meestal even.
De laatste versie ( 1420.0) is van 11 december 2020..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes