Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Beeld tv flikkert/verspringt

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2022 06:38 PM)
13903 Weergaven
Larad
Journeyman
Opties

MODEL: UE55MU7070LXXN

Wanneer ik de tv aanzet is er geen probleem met het beeld. Na enige tijd (ong. 1u) begint het beeld te verspringen van kleur en flikkert dit. Dit wordt erger en erger naar gelang de duur dat de tv aanstaat. Zet ik de tv af en wacht ik +- 15min, is het beeld weer normaal maar na enige tijd begint dit dan opnieuw te flikkeren en te verspringen. Deze keer dan sneller (sneller dan na 1u, ong na 5min). 
Reset beeld en smart hubs leveren niets op.
Beeld flikkert ook bij Netflix & Youtube. Zelfdiagnose beeld levert ook niets op. Iemand een idee hoe het komt dat er initieel een goed beeld is en dat dit systematisch na een tijdje flikkert/verspringt?

alvast bedankt

0 Likes
36 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Larad  ,

Bedankt voor het aanmaken van een nieuw topic! Ik mis nog de aangesloten apparatuur.
Of kijk je alleen via de apps? Heb je ook de tv zelf gereset?
Ga naar InstellingenOndersteuningZelfdiagnoseResetten.
Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten..

signatureee
Groet, Dick

Larad
Journeyman
Opties

Decoder van Proximus is aangesloten.

Heb tv al gereset. Ook geen oplossing. Spanningsloos ook al gedaan. Probleem keert terug.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Larad  ,

Heb je die ook al een keer losgekoppeld?
Ik mis nog de huidige softwareversie van de tv.
Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv
Anders moet er even remote naar gekeken worden..

signatureee
Groet, Dick

Larad
Journeyman
Opties

Huidige softwareversie is T-KTMDEUC-1310.1, BT-S.

Jammer dat er nog al mensen met dit probleem zijn en dat er blijkbaar geen kant en klare oplossing is maar dat dit kosten met zich meebrengt. Geeft weinig vertrouwen om nog een Samsung te kopen… 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Larad  ,

Waar heb je gelezen dat er nogal wat mensen zijn met dit probleem?
Je zou er remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.

Als er een monteur naar moet kijken, het volgende.
De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Deze zal voorbij zijn. Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Larad
Journeyman
Opties

Bedankt. Ik zal de remote support eens proberen. Ik zag verschillende topics op dit forum alsook op andere als ik dit probleem ingaf op Google. De winkel waar ik mijn tv kocht is in België maar deze is, in mijn ogen, niet verantwoordelijk voor een probleem dat aan Samsung ligt.

alvast bedankt om mee te denken en voor de hulp

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Larad  ,

Geen dank! Het maakt niet uit waar je de tv hebt gekocht.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

https://www.eccbelgie.be/themas/garantie/wettelijke-garantie/aankopen-voor-1-juni-2022

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Larad
Journeyman
Opties

Dag Dirk,

de garantieperiode is voorbij maar voor meer als 1000 euro verwacht ik wel dat mijn Samsung tv meer dan 3 jaar meegaat zonder problemen. Dit heeft jammer genoeg niets met de leverancier te maken maar enkel met de kwaliteit blijkbaar van dit toestel/model. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Larad, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! 

Je hebt zo te lezen zelf aal het één ander geprobeerd, helaas niet met het gewenste resultaat. Heb je ook gekeken of er misschien nog een software update klaar staat? Wanneer dit geen verschil oplevert zal een reparatieverzoek de volgende stap worden. 

Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie op onze producten; jouw TV valt helaas buiten deze periode. We kunnen dan alsnog een reparatie uitvoeren, maar hier zitten wel kosten aan verbonden. Bij het berekenen van de reparatiekosten wordt overigens wel rekening gehouden met de leeftijd van je TV. Een andere optie; wanneer je van mening bent dat deze niet aan de te verwachten levensduur voldoet, kun je hiervoor contact opnemen met de verkoper, mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen. 

Houd je ons op de hoogte? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200