Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

barst in scherm curved tv

(Onderwerp aangemaakt op: 03-08-2019 05:31 PM)
12028 Weergaven
joop1965
First Poster
Opties

Onze ue40ju6550u heeft een barst aan de binnenzijde van het scherm en niemand weet hoe die  ontstaan is,  kan dit spontaan gebeuren of is de oorzaak ergens anders te zoeken?

De buitenkant van het scherm is niet voelbaar kapot.20190803_165216.jpg

20190803_165201.jpg

0 Likes
12 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @joop1965 , Joop,

Heb je voor mij eerst de volledige Model Code van de tv? Zie de de sticker op de achterzijde van de tv.

Deze moet eindigen op XXN. Ik heb het vermoeden dat deze Code UE40JU6550UXZG is.

Als dit zo is, dan heb je te maken met een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits) uit 2015.

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Deze tv's kunnen problemen opleveren.

Er zit helaas geen garantie meer op de tv, en het is ook moeilijk aan te tonen of er niet tegenaan gestoten is.

Lastige zaak en waarschijnlijk komen de kosten voor eigen rekening.

Er zijn ook geen onderdelen in Nederland beschikbaar. Zie foto.

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, te herstellen. Waar is de tv toentertijd aangeschaft?

Je zou dit kunnen aankaarten bij de leverancier. Ik weet niet wat je kansen zijn..

Succes en houd me even op de hoogte van de voortgang.

No parts..No parts..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

Als je aanspraak wilt doen op evt garantie zou ik dat ten eerste bij de leverancier doen, maar het wordt inderdaad lastig te bewijzen dat dit een uit zichzelf onstane schade is. Als je nog binnen de 6 maanden na aanschaf zit moet de verkoper bewijzen dat het geen gebruikersfout is.

Lees ook dit stuk:

https://www.avio-hagen.nl/op-weg-naar-duurzame-en-eenvoudiger-te-repareren-producten/barst-of-ster-i...

Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Als er tegenaan gestoten is moet de barst aan de buitenkant zitten in plaats van aan de binnenkant. 

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

Dat hoeft zeker niet altijd. Wanneer het binnenpaneel breekbaarder is of onder meer spanning staat, zal deze eerder barsten dan het buitenpaneel/coating. Het zou zomaar kunnen dat het buitenpaneel/coating van kunststof is en het binnenpaneel van glas.

0 Likes
ChrisBenedick
Apprentice
Opties

Ongeloofelijk, nu ik ook, bij verplaatsen TV spontaan een barst met uitlopers. BAH BAH BAH.

Hoe kan dit toch? niets tegenaan gekomen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@ChrisBenedick, dat is gek. Kun je hier een foto van sturen?

rsz-846676
0 Likes
ChrisBenedick
Apprentice
Opties

@BruceH  schreef:

@ChrisBenedick, dat is gek. Kun je hier een foto van sturen?IMG_20200502_192238.jpg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dit ziet er echt uit als gebruikersschade. Je gaf ook aan dat dit is gebeurd na het verplaatsen, dus net spontaan. Ik kan een monteur voor je inplannen, maar daar komen dan wel kosten bij kijken.

rsz-846676
0 Likes
ChrisBenedick
Apprentice
Opties

Hallo Bruce, ja klopt na het verplaatsen gebeurt, wel heel zuur. Ben wel heel voorzichtig geweest. Oke, met deze schade ben ik niet de eerste en niet de laatste. Kan jij een vertellen wat de totale reparatiekosten zullen worden hiervoor?

0 Likes