op 11-10-2019 09:46 AM
Sinds een paar weken een Samsung QLED 43Q60R in bezit. Het valt mij op dat het beeld in de hoeken niet altijd goed zwart is als dit wel zwart zou moeten zijn. Volgens onderstaande bron zou ik geen last moeten hebben van bleeding maar ik zie het wel...
https://www.icttipsandtricks.nl/2016/11/17/backlight-bleeding-uitgelegd-nieuwe-tv/
"Wil je echt van Backlight Bleeding af, dan zul je op dit moment diep in de buidel moeten tasten.
Tot een tijdje terug waren plasma TV’s nog in staat om perfect zwart beeld te genereren, maar plasma TV’s zijn zo goed als niet meer verkrijgbaar.
Een techniek die in staat is om perfect zwart beeld te geven is het gebruiken van Oled’s (Organic Led)
In een oled TV is elke pixel een gemaakt van organisch materiaal welke licht geeft als er stroom doorheen gaat.
Omdat elke pixel dus zelf licht geeft, is een backlight van LED’s niet meer nodig.
Hierdoor heb je dus ook geen last meer van backlight dat door pixels heen komt die eigenlijk donker moeten zijn en daardoor toch iets oplichten.
Met Oled TV’s krijg je dus echt diepzwarte beelden daar waar het bedoeld is.
Oled TV’s zijn momenteel nog erg duur omdat Oled’s lastig te produceren zijn en daardoor de productie kosten nog vrij hoog zijn.
Maar dan heb je wel een TV met een super weergave !"
De Tv heb ik een aantal weken geleden bij http://plasmavisie.nl gekocht, daar al 2 keer deze kwestie voorgelegd maar helaas nog steeds geen reactie. Hieronder een tweetal voorbeelden, ik moet wel zeggen dat het lastig is het verschijnsel vast te leggen.
Is dit nu bleeding of niet? En zo ja, wat kan ik hier het beste tegen doen aangezien plasmavisie geen gehoor geeft?
Thanks!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-10-2019 11:37 AM
Een update: maandag is er een monteur/technicus langs geweest van Servilux, hij heeft de nodige uitleg gegeven en een nieuw paneel geïnstalleerd. De SamSung is geen Oled maar een Qled TV bij Qled is backlight bleed en clouding nooit helemaal uit te sluiten helaas. Het probleem is niet helemaal verdwenen maar ja dan moet ik een Oled tv aanschaffen.
Bedankt voor de hulp!
11-10-2019 10:05 AM - bewerkt 11-10-2019 10:06 AM
Allereerst, wat een waardeloos bedrijf om geen reactie te geven. Juridisch zijn ze verantwoordelijk. Op zich kan je garantie vragen via Samsung (Mits het een ongemodificeerd europees model is) maar eerlijk gezegd blijft plasmadiscounter verantwoordelijk.
Stel dat het volledige serienummer eindigt met XXN dan heb je gewoon een Nederlands model en geen gemodificeerde grijze import Stel dat het gemodificeerde grijze import is vervalt de fabrieksgarantie. (Grijze import uit een EU land heeft wel garantie, tenzij iemand in het service menu is gaan zitten om de landinstellingen te wijzigen, wat vage webshops helaas nog wel eens doen).
Je rechten staan trouwens hier duidelijk beschreven:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug
Mijn persoonlijke advies zou zijn: Als ze niet antwoorden dan kan je ze het beste de situatie op social media voorleggen en hun aanspreken op hun gedrag (Niet reageren). Ze moeten het probleem gewoon oplossen of de kosten vergoeden. Stel dat ze niet reageren via social media kan je overwegen om een review achter te laten (hier zijn ze meestal gevoellig voor ).
op 11-10-2019 10:16 AM
He Sjors,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal eens kijken naar het serienummer.
Is het een duidelijk voorbeeld van bleeding of is het wat anders?
O ja, het bedrijf waar ik de tv gekocht heb is plasmavisie.nl en geen plasmadiscounter. Heb net wat reviews gelezen van het bedrijf op tweakers , klantenservice blijkt niet hun hoogste prioriteit te zijn helaas...
op 11-10-2019 10:18 AM
op 11-10-2019 11:46 AM
Ja, dat vind ik ook. Het hinderlijke is dat nu je het weet je er steeds meer op gaat letten... Net een storingsformulieer verstuurd naar plasmavisie.nl met mijn bevindingen. Toestel heeft helaas ook geen Nederlands serienummer. ..
op 21-10-2019 11:37 AM
Een update: maandag is er een monteur/technicus langs geweest van Servilux, hij heeft de nodige uitleg gegeven en een nieuw paneel geïnstalleerd. De SamSung is geen Oled maar een Qled TV bij Qled is backlight bleed en clouding nooit helemaal uit te sluiten helaas. Het probleem is niet helemaal verdwenen maar ja dan moet ik een Oled tv aanschaffen.
Bedankt voor de hulp!