op 21-07-2024 12:21 PM
Hoi,
Deze week een 75" QLED 4K Smart TV Q60C (2023) gekocht samen met een Cinematic Q-series Soundbar HW-Q930D (2024).
Met idee dat deze prima samenwerken.
Alleen dat valt (nog) tegen.
1) Autovolume: TV kijken met geluid over soundbar; uitzetten; Later behoefte aan muziek over alleen sounbar; geluid TV over soundbar zacht - geluid alleen over soundbar hard 🤯 Krijg dat niet gelijk gesteld ☹️
2) Gebruik maken van 1 afstandsbediening?! Koppeling TV afstandsbediening voor gebruik “alleen” soundbar?! Lukt niet! Alles geprobeerd. Tips welkom;
3) Bij aankoop indruk gekregen dat Google of Alexa in de soundbar en tv is geïntegreerd; maar nu alleen Bixby ☹️ Iemand enig idee?
4) alternatief op 3) google nest bestellen en koppelen? Iemand ervaring mee?
dan moet probleem met auto volume wel zijn oogelost. Anders knalt de muziek ineens uit de soundbar en speakers.
vast bedankt voor adviezen en tips
op 24-07-2024 09:25 AM
Hallo @LSM66,
Bedankt voor jouw bericht en nog gefelicteerd met jouw nieuwe TV en soundbar! Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay
op 29-07-2024 10:16 AM
Beste Ajay,
Hulp op afstand gehad. Helaas heeft dat meer fout dan goed gedaan. Is ook wel gek dat iemand op afstand de software van je tv gaat aanpassen.
Je koopt bewust een Samsung TV en Samsung Soundbar (set) als set van TV en geluidsdragers. Een merk, alles een. Makkelijk te koppelen, etc.
En dan is er geen eenvoudig antwoord op mijn (toch wel vanzelfsprekende en makkelijke) vraag?!
Begrijp dat niet. En vele met mij.
Nu met google nest (en automatisering) min of meer werkbaar gemaakt.
Als jullie een (standaard) oplossing hebben gevonden voor wat mij is overkomen met 2 Samsung apparaten (zelfde apparaat) met verschillend geluidsniveau dan hou ik me aanbevolen.
Groeten,
Laurens