op 11-06-2020 06:22 PM
Goedendag,
Ik heb een Samsung UE55NU8000 TV. Er is een merkbare vertraging bij het afspelen van audio via mijn soundbar (Sonos Arc). In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn Xbox One X lag, maar wanneer ik die rechtstreekt op de soundbar aansluit heb ik er geen last van, echter heeft de soundbar maar 1 HDMI input voor geluid, verder niets. Ik merk het namelijk ook met de interne apps van de TV en andere externe sources.
Deze vertraging heb ik alleen wanneer ik gebruik maak van audio via HDMI ARC en het ingesteld staat op Bitstream / Dolby Digital. Op PCM heb ik hier geen last van, maar dan krijg ik maar een 2.0 signaal (ik wil 5.1 uiteraard).
Dit is echt een vervelende bug waar, naar het schijnt, meer mensen last van hebben als je op Google zoekt naar 'samsung nu8000 hdmi arc audio delay'. In hoeverre kan Samsung hier nog wat aan doen, en willen ze dat uberhaupt? Zijn er mensen die hier nog meer problemen mee hebben? Komt dit ook voor op nieuwere toestellen? Want ik ben bijna van plan om hiervoor een nieuwe TV te halen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-06-2020 11:23 AM
Had ik ook al geprobeerd inderdaad, niks hielp, maar je kan het topic sluiten want ik heb de TV inmiddels verkocht!
Toch bedankt!
op 12-06-2020 01:23 PM
Hi @Katert,
Ervaar je dit bij verschillende bronnen? Dus als je bijvoorbeeld TV kijkt of via de Youtube app een video bekijkt?
op 12-06-2020 01:35 PM
Yes, ik ervaar het bij elke bron!
op 15-06-2020 10:41 AM
op 15-06-2020 10:44 AM
Op de laatste, heb al een firmware check gedaan maar er was geen nieuwe beschikbaar. Volgens mij was dat 1294 ofzo?
op 17-06-2020 09:27 AM
Dat is de meest recente versie inderdaad. Had je al geprobeerd de geluidsinstellingen te resetten? Setttings > Sound > Expert Settings > Reset Sound
Of kijk eens naar het volgende: https://bit.ly/2URFwg4
op 17-06-2020 11:23 AM
Had ik ook al geprobeerd inderdaad, niks hielp, maar je kan het topic sluiten want ik heb de TV inmiddels verkocht!
Toch bedankt!