op 30-10-2017 11:18 PM - laatst bewerkt op 13-11-2017 08:48 AM door Nick
Opvallend veel vragen gaan over apps die het niet meer doen. Gezegd wordt vaak dat Samsung er voor moet zorgen dat die oude smart-tv met die niet werkende apps weer functioneert. Het zijn de apps echter die niet langer werken en de appbouwer zorgt er niet voor dat zijn app nog past bij de betreffende tv. Een goede oplossing is dan een Chromecast te kopen, niet duur en werkt prima. Je hebt wel een goeie internetverbinding nodig, maar dit heb je ook nodig als je Netflix wilt streamen op de tv. Niet alle apps werken samen met Chromecast, maar dit wordt elke dag uitgebreid. Trouwens ook 'domme' tv's kun je zo smart maken. En ook je oude hi-fi-installatie met een audio-chromecast. Werkt heel goed. Misschien allemaal open deuren, maar ik vermoed niet voor iedereen. Ik hoop dat er mensen zijn die er iets aan hebben.
op 21-02-2018 04:14 PM
op 24-02-2018 10:01 PM
Dan moet Samsung die vergoeden.
ze hebben als voorbeeld youtube app gehuurd voor een x termijn om hun producten te slijten en daarna hun klanten achter laten met gebakken peren.
op 25-02-2018 05:12 PM
28-05-2018 04:00 PM - bewerkt 28-05-2018 04:04 PM
Google legt het even uit.
https://support.google.com/youtube/answer/6098135?hl=en-GB
Netflix legt het even uit
https://devices.netflix.com/en/recommendedtv/
RTLXL legt het even uit:
op 24-06-2018 09:43 AM
We hebben op een Samsung uE32M5520 en we hebben een app smartIPTV gedownload. Alles werkte en nu vinden we ook die app niet meer terug.
We zoeken nog altijd naar een oplossing.
Weet er iemand raad?
op 24-06-2018 04:55 PM
Hallo Joke41, heb je "smartIPTV Samsung" al opgezocht op Google ? Je zult zien dat er goede adviezen staan, maar ook waarschuwingen. Je info is nogal beperkt, dus een kant-en-klare oplossing kan ik niet geven. Maar met Google moet je er uitkomen en anders met de Chromecast (grapje !). Succes
24-09-2018 10:40 AM - bewerkt 24-09-2018 10:43 AM
Ik zit dus met zelfde probleem. Alleen is mijn TV via de kabel aangesloeten in niet via de WIFI. Heeft U al een oplossing gevonden? Blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen.
MvrGr,
Frans Buntinx
op 01-12-2018 08:01 PM
Ik vind het jammer dat je niet meer rechtstreeks een klacht kan indienen door middel van een chat, als in het verleden.
Ik heb de volgende klacht:
Ik kan geen lid meer worden van Netflix, omdat, volgens hen, op mijn tv uit 2012 (UE55ES8000) geen update van de app meer kan worden uitgevoerd. Het antwoord van Netflix was juist dat de schuld hiervan bij Samsung ligt.
Mijn tv heeft heel veel geld gekost en het is een ding die je niet steeds op de paar jaar vernieuwd, omdat het apparaat verouderd is. Dus ik vind dat deze dingen gewoon moeten werken.
Vriendelijke groeten,
Matthé
op 01-12-2018 08:23 PM
op 01-12-2018 09:52 PM
@SjorsK schreef:
Tuurlijk, bedrijven blijven altijd naar elkaar wijzen. Logisch.
- Samsung is verantwoordelijk voor het "Open houden" van het platform
- De app is verantwoordelijk voor het maken en onderhouden van de app op het platform.
Ik zie geen reden waarom Samsung een App of een update van Netflix zou willen weren. Ik snap wel waarom waarom Netflix niet alles wilt ondersteunen anders krijgen ze wel heel veel apps.
Wat was trouwens de motivatie van netflix waarom ze de app niet kunnen updaten? Ik ben wel nieuwschierig
Kreeg alleen als antwoord dat de schuld bij Samsung ligt.
Matthé