Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Apps niet meer beschikbaar op jouw Samsung tv? Misschien is Chromecast een optie.

(Onderwerp aangemaakt op: 21-02-2018 04:14 PM)
2647 Weergaven
JohnAng
Voyager
Opties

Opvallend veel vragen gaan over apps die het niet meer doen. Gezegd wordt vaak dat Samsung er voor moet zorgen dat die oude smart-tv met die niet werkende apps weer functioneert.  Het zijn de apps echter die niet langer werken en de appbouwer zorgt er niet voor dat zijn app nog past bij de betreffende tv. Een goede oplossing is dan een Chromecast te kopen, niet duur en werkt prima. Je hebt wel een goeie internetverbinding nodig, maar dit heb je ook nodig als je Netflix wilt streamen op de tv. Niet alle apps werken samen met Chromecast, maar dit wordt elke dag uitgebreid. Trouwens ook 'domme' tv's kun je zo smart maken. En ook je oude hi-fi-installatie met een audio-chromecast. Werkt heel goed. Misschien allemaal open deuren, maar ik vermoed niet voor iedereen. Ik hoop dat er mensen zijn die er iets aan hebben.

84 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
Bruce heeft hier (helaas) een punt, elke app heeft een eigen ontwikkelaar die verantwoordelijk is voor haar eigen platformkeuzes die ze ondersteunen en wanneer ze de ondersteuning laten vallen.

Dat gezegd te hebben, de markt maakt het ze ook niet makkelijk - Er zijn namelijk veel verschillende besturingssystemen voor TV's en men wilt elk besturingssysteem bedienen. Elke fabrikant wilt natuurlijk ook dat haar eigen besturingssysteem "het dominante besturingssysteem wordt" Om zo het volgende "Windows" of "Android" of te worden in de TV markt.

Door deze versplintering is het voor de programmeurs ook lastig om alles te blijven ondersteunen. Of er uiteindelijk een dominant platform komt zal de tijd leren, in Nederland doet Samsung het erg goed maar Nederland is slechts een kleine markt. Tot die tijd hebben we altijd nog de Chromecast :smiling-face:
JimJam
First Poster
Opties

Dan moet Samsung die vergoeden.

ze hebben als voorbeeld youtube app gehuurd voor een x termijn om hun  producten te slijten en daarna  hun klanten achter laten met gebakken peren.

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Heb je een bronvermelding?

Zelfs al zou Samsung een overeenkomst aan gaan met een 3de partij om een app te ontwikkelen (In dit geval Google die geld verdient doormiddel van Reclameinkomsten) is het al puntje bij paaltje komt de keuze van de ontwikkelaar om het na de overeenkomst de blijven steunen. Waarom zou je als bedrijf immers een goed werkend product beeindigen waarvoor de oorsponkelijke ontwikkeling gesubsideerd zou zijn?

Stel dat Samsung gelogen heeft (Dat is niet het geval) dan zou je eventueel kunnen kijken naar een vergoeding, echter zit je in de software wereld en Google heeft een geschiedenis een reputatie voor het doodknuppelen van producten die niet afdoende aanslaan (In google-getallen weliswaar). Waarschijnlijk vinden ze het gewoon niet de moeite waard om Samsung TV's te ondersteunen en dat is hun goed recht (Het is alleen jammer van ons als consument).

Daarnaast is de kans even groot dat het een "hobbyprojectje" van google was die ze even snel weer gekilled hebben, dat doen ze met een grote regelmaat.
0 Likes
Talí
Helping Hand
Opties
0 Likes
Joke41
First Poster
Opties

We hebben op een Samsung uE32M5520 en we hebben  een app smartIPTV gedownload. Alles werkte en nu vinden we ook die app niet meer terug.

We zoeken nog altijd naar een oplossing.

Weet er iemand raad?

0 Likes
JohnAng
Voyager
Opties

Hallo Joke41, heb je "smartIPTV Samsung" al opgezocht op Google ? Je zult zien dat er goede adviezen staan, maar ook waarschuwingen. Je info is nogal beperkt, dus een kant-en-klare oplossing kan ik niet geven. Maar met Google moet je er uitkomen en anders met de Chromecast (grapje !). Succes

0 Likes
bulij
Student
Opties

Ik zit dus met zelfde probleem. Alleen is mijn TV via de kabel aangesloeten in niet via de WIFI. Heeft U al een oplossing gevonden? Blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen.

MvrGr,

Frans Buntinx

0 Likes
MatthevV
Journeyman
Opties

Ik vind het jammer dat je niet meer rechtstreeks een klacht kan indienen door  middel van een chat, als in het verleden. 

Ik heb de volgende klacht: 

Ik kan geen lid meer worden van Netflix, omdat, volgens hen, op mijn tv uit 2012 (UE55ES8000) geen update van de app meer kan worden uitgevoerd. Het antwoord van Netflix was juist dat de schuld hiervan bij Samsung ligt.  

Mijn tv heeft heel veel geld gekost en het is een ding die je niet steeds op de paar jaar vernieuwd, omdat het apparaat verouderd is. Dus ik vind dat deze dingen gewoon moeten werken.

Vriendelijke groeten,

Matthé

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Tuurlijk, bedrijven blijven altijd naar elkaar wijzen. Logisch.

- Samsung is verantwoordelijk voor het "Open houden" van het platform
- De app is verantwoordelijk voor het maken en onderhouden van de app op het platform.

Ik zie geen reden waarom Samsung een App of een update van Netflix zou willen weren. Ik snap wel waarom waarom Netflix niet alles wilt ondersteunen anders krijgen ze wel heel veel apps.

Wat was trouwens de motivatie van netflix waarom ze de app niet kunnen updaten? Ik ben wel nieuwschierig :smiling-face:
0 Likes
MatthevV
Journeyman
Opties

@SjorsK  schreef:
Tuurlijk, bedrijven blijven altijd naar elkaar wijzen. Logisch.

- Samsung is verantwoordelijk voor het "Open houden" van het platform
- De app is verantwoordelijk voor het maken en onderhouden van de app op het platform.

Ik zie geen reden waarom Samsung een App of een update van Netflix zou willen weren. Ik snap wel waarom waarom Netflix niet alles wilt ondersteunen anders krijgen ze wel heel veel apps.

Wat was trouwens de motivatie van netflix waarom ze de app niet kunnen updaten? Ik ben wel nieuwschierig :smiling-face:

Kreeg alleen als antwoord dat de schuld bij Samsung ligt.

Matthé

0 Likes