op 30-10-2017 11:18 PM - laatst bewerkt op 13-11-2017 08:48 AM door Nick
Opvallend veel vragen gaan over apps die het niet meer doen. Gezegd wordt vaak dat Samsung er voor moet zorgen dat die oude smart-tv met die niet werkende apps weer functioneert. Het zijn de apps echter die niet langer werken en de appbouwer zorgt er niet voor dat zijn app nog past bij de betreffende tv. Een goede oplossing is dan een Chromecast te kopen, niet duur en werkt prima. Je hebt wel een goeie internetverbinding nodig, maar dit heb je ook nodig als je Netflix wilt streamen op de tv. Niet alle apps werken samen met Chromecast, maar dit wordt elke dag uitgebreid. Trouwens ook 'domme' tv's kun je zo smart maken. En ook je oude hi-fi-installatie met een audio-chromecast. Werkt heel goed. Misschien allemaal open deuren, maar ik vermoed niet voor iedereen. Ik hoop dat er mensen zijn die er iets aan hebben.
op 31-10-2017 10:08 PM
Bedankt voor je heldere uitleg JohnAng, ik denk dat veel mensen dit op prijs stellen!
Met vriendelijke groet,
Replicah
op 08-11-2017 06:19 PM
Bedankt voor je reactie Replicah !
Ik hoop eigenlijk dat de Community Manager mijn post op het prikbord zet, omdat de post een algemene tip inhoudt. Dan raakt ie niet verloren in het opschuifsysteem van de posts. Ik heb trouwens wel meer posts met algemene boodschappen gezien, waarvan het jammer is als ze verloren raken. Misschien een idee om een aparte kolom te maken met prikbord-waardige adviezen ?!
op 09-11-2017 01:44 AM
Beste JohnAng,
Ik vind dit een goed idee. Ik ga dit overleggen met de community manager.
Met vriendelijke groet,
Replicah
21-11-2017 10:58 PM - bewerkt 21-11-2017 10:59 PM
Eerlijk gezegd heb ik een smartTV maar gebruik de smartTV functionaliteiten nooit, in plaats hiervan gebruik ik een chromecast. De redenen van mij zijn
Stel dat ik de volgende keer een keuze heb tussen een TV met smartTV functionaliteiten die iets duurder is, of een zonder dan zou ik voor zonder gaan.
Dat gezegd te hebben, smart TV's hebben een geweldige potentie maar helaas worden ze naar mijn mening nog niet perfect gebruikt.
29-11-2017 03:55 PM - bewerkt 29-11-2017 03:56 PM
Een hele goede, eenvoudige oplossing zou zijn: Samsung haalt deze apps uit de download funktie.
Dit is helaas niet het geval, waardoor meestal de verwarring ontstaat.
Niet te vergeten : er zijn redelijk veel mensen die geld betaald hebben om in een game app verder te komen.
Samsung biedt de download maar de app funktioneerd niet/ of niet meer.
op 01-01-2018 01:44 PM
Sorry maar ik ben het er niet helemaal mee eens dat Samsung niks met de apps maken heeft.
Toen ik de nieuwe tv thuis kreeg waren er al apps geïnstalleerd zoals YouTube, webbrowser, kijk, Netflix enzovoort. Er zijn een paar apps die ik regelmatig gebruik YouTube en NL ziet, bij YouTube krijg ik steeds vaker stilstaand beeld met laden in beeld en het laden duurt steeds langer. Ik heb vaker laden dan reclame bij rtl4 sbs6 etc. NL ziet had het zelfde maar die komt nu niet verder dan een wit beeld, dat ik met back niet weg kan krijgen. Op mijn Samsung tablet heb ik geen problemen met de zelfde apps. Ik neem aan dat Samsung zijn naam wel hoog wil houden en uitzoekt wat wel en niet bij de tv past, maar dat heb ik schijnbaar fout.
Samsung, JE KRIJGT VLUGGER EEN SLECHTE NAAM DAN EEN GOEDE NAAM, EN EEN GOEDE NAAM BEN JE VLUGGER KWIJT DAN EEN SLECHE NAAM, dus denk even na wat je doet.
op 09-01-2018 03:59 PM
Op 28 juni 2017 kocht ik een nieuwe Samsung Smart LED TV 22 en was zo blij als een kind; ik heb gewoon kabeltelevisie, maar omdat ik ook wifi in huis heb, kon ik eindelijk ook eens gebruik maken van de smart-functies zoals RTLxl app, KIJK, NPO start en zelfs de betaalde Netflix app. Toen was mijn internetprovider Online en ik had nergens geen problemen mee. Sinds 1-12-2017 toen ik overstapte naar Ziggo, werken de Samsung apps op tv niet goed; RTLxl app opent alleen met advertenties en loopt vast bij video; KIJK app weigert te openen en zelfs het betaalde Netflix app valt bij tijd en wijlen uit; dit ligt duidelijk aan mijn tv, want mijn laptop en mobiel hebben beiden goede wifi ontvangst.
Kunt u me helpen?
op 09-01-2018 04:46 PM
Goeiemiddag watervrouw, ik hoop van harte dat ik kan helpen, je TV moet wel Smart blijven natuurlijk! Ik vermoed dat wel het 'm in je netwerk frequentie zit, vooral omdat hij het bij je vorige provider wel goed deed denk ik dat je met je nieuwe netwerk 5,0 Ghz erbij hebt gekregen, ipv de 2,4 Ghz waar je vorige netwerk uit bestond. Als je handig bent met netwerk dingen, kan je door in te loggen op je router zien over welke frequentie(s) je netwerk beschikt. Zendt hij zowel 2,4 Ghz als 5,0 Ghz uit, raad ik aan beide SSD's een eigen naam te geven (bijvoorbeeld Wifi 2,4 en Wifi 5,0) zodat de TV er makkelijker onderscheid in kan maken en zo degene kiezen die het beste werkt. Mocht je de instellingen niet kunnen vinden op je router, kan Ziggo hier ook mee helpen. Kan je hier wat mee?
op 10-01-2018 06:03 AM
Dank je, Joeri
voor het meedenken; het kan zijn dat het aan de wifi ontvangst van 5 Ghz ligt, want dat ik mijn nieuwe instelling van Ziggo, maar ik zou zelf niet weten hoe ik dat moet veranderen.
Wél heb ik door een andere blog mijn gehele tv gereset en ben nu ook bezig de Smart Hub te resetten, wie weet lukt het me; zoniet dan kom ik graag weere bij je terug