Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Apps niet meer beschikbaar op jouw Samsung tv? Misschien is Chromecast een optie.

(Onderwerp aangemaakt op: 30-10-2017 11:18 PM)
30691 Weergaven
JohnAng
Voyager
Opties

Opvallend veel vragen gaan over apps die het niet meer doen. Gezegd wordt vaak dat Samsung er voor moet zorgen dat die oude smart-tv met die niet werkende apps weer functioneert.  Het zijn de apps echter die niet langer werken en de appbouwer zorgt er niet voor dat zijn app nog past bij de betreffende tv. Een goede oplossing is dan een Chromecast te kopen, niet duur en werkt prima. Je hebt wel een goeie internetverbinding nodig, maar dit heb je ook nodig als je Netflix wilt streamen op de tv. Niet alle apps werken samen met Chromecast, maar dit wordt elke dag uitgebreid. Trouwens ook 'domme' tv's kun je zo smart maken. En ook je oude hi-fi-installatie met een audio-chromecast. Werkt heel goed. Misschien allemaal open deuren, maar ik vermoed niet voor iedereen. Ik hoop dat er mensen zijn die er iets aan hebben.

84 Antwoorden
Marcuzz44
Pioneer
Opties

Dokter schreef:

Sorry maar ik ben het er niet helemaal mee eens dat Samsung niks met de apps maken heeft.

Toen ik de nieuwe tv thuis kreeg waren er al apps geïnstalleerd zoals YouTube, webbrowser, kijk, Netflix enzovoort. Er zijn een paar apps die ik regelmatig gebruik YouTube en NL ziet, bij YouTube krijg ik steeds vaker stilstaand beeld met laden in beeld en het laden duurt steeds langer. Ik heb vaker laden dan reclame bij rtl4 sbs6 etc.  NL ziet had het zelfde maar die komt nu niet verder dan een wit beeld, dat ik met back niet weg kan krijgen. Op mijn Samsung tablet heb ik geen problemen met de zelfde apps. Ik neem aan dat Samsung zijn naam wel hoog wil houden en uitzoekt wat wel en niet bij de tv past, maar dat heb ik schijnbaar fout.

Samsung,  JE KRIJGT VLUGGER EEN SLECHTE NAAM DAN EEN GOEDE NAAM, EN EEN GOEDE NAAM BEN JE VLUGGER KWIJT DAN EEN SLECHE NAAM, dus denk even na wat je doet.

Dat klinkt meer als een probleem met je eigen Wi-Fi verbinding thuis, dan dat het met een app zelf heeft te maken :). Mogelijk helpt het de internetinstelling van je router en TV na te lopen en deze opnieuw instelt. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

@waterwoman54, hou me op de hoogte! :smiling-face: Mocht je er niet uitkomen en je willen wagen aan de netwerk instellingen, Ziggo kan dit eventueel ook aan hun kant voor je aanpassen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
waterwoman54
Journeyman
Opties

Dank voor je reactie, Joeri

maar ik heb niet (meer) zo"n vertrouwen in Ziggo; ze houden me telkens aan een lijntje, terwijl ik met Online nooit problemen had met de wifi en ook niet met de genoemde apps op mijn smart tv. Ik heb zelf alles op mijn tv gereset en alles weer opnieuw ingesteld, zelfs de internetverbinding, maar het blijft hetzelfde: apps lopen vast na de reclame. Overweeg nu om een NLziet abonnement te nemen, omdat men daar belooft dat alle apps goed werken en zelfs een jaar "houdbaar" zijn. Ik kan in elk geval een maand proef draaien. Heb je daar wel eens van gehoord?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Zeker! We hebben er thuis een abonnement op, superhandig om zo NPO, RTL en KIJK te ontvangen. Al kijken wij via een Chromecast op een niet-Smart TV, dus over hoe goed de app op een Smart TV werkt kan ik niet direct meepraten. Maar ik hoor er ook geen problemen over, da's ook wel weer wat waard :winking-face:

Mocht je het graag zonder Ziggo's hulp doen, hebben ze wel een aantal handige guides op hun website staan, deze klinkt alvast relevant: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/netwerknaam-wijzigen/ wat betreft het SSID verhaal.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
waterwoman54
Journeyman
Opties

Ik heb een afspraak met Ziggo monteur gemaakt; die komt a.s. maandag.

Mijn modem blijkt dus te werken op 5Ghz, maar ook gelijktijdig op 2,4 Ghz (?), volgens Ziggo, maar tv geeft vaak "geen internetverbinding" aan, terwijl ik volop wifi in huis heb.

Blijf dus hopen op beterschap, maar in ieder geval bedankt voor je tip:womanwink:

0 Likes
Digitronix
First Poster
Opties

Wij zitten hier ook met dat probleem. Een massa apps die niet werken en een reeks die je kan downloaden uit de Samsung store maar waar je niks mee kunt doen. Nu wil ik zelf enkele apps toevoegen (youtube, netflix,...) maar deze staan niet in het lijstje?? Hoe krijg ik die op mijn tv?? 

0 Likes
waterwoman54
Journeyman
Opties

Beste digitonix,

Misschien helpt het bij jou ook, zoals bij mij gebeurd is: check je netwerverbinding op je smart tv; indien er dan ook staat dat je verbonden bent met 5 Ghz, dan klopt dat niet, want je  moet verbonden zijn met 2,4 Ghz. Gelukkig heeft een monteur van Ziggo een en ander weer "terug gezet" op 2,4 Ghz en dan werken al je apps weer en dat terwijl ik toch gewoon maar  kabeltelevisie heb. Door wifi verbinding op mijn Samsung smart tv heb ik genoeg aan de bestaande apps als KIJK, RTLxl en NPO start. Netflix kan je natuurlijk alleen maar ontvangen als je er een abonnement op hebt/neemt (E 14 per maand) en de NLziet app krijg je eerste maand gratis, maar daarna kost het E 7,95 per maand. Dat laatste is echter niet nodig als je smart tv weer gewoon op de juiste netwerkverbinding zit. Hopelijk heb je hier wat aan!

0 Likes
waterwoman54
Journeyman
Opties
Klopt helemaal, JoeriS, Ziggo heeft uiteindelijk mijn netwerkverbinding teruggezet van 5 Ghz naar 2,4 Ghz en nu werken alle apps weer PRIMA
Lot1
First Poster
Opties

Dus het is volkomen normaal dat alle apps wel werken op tablets, iPads en computers die ook niet het allernieuwste  zijn? En Netflix werkt wel op Samsung, wat is daar dan de verklaring voor?

Eventuele aanpassingen die nodig zijn moeten als service geboden worden door Samsung en niet de klant voor het blok zetten en weer iets laten aanschaffen, dit gaat nergens over. Klantvriendelijkheid 0, nooit meer een Samsung voor mij. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Lot1,

ik snap je punt. Echter passen sommige ontwikkelaars van bepaalde apps (NPO, Spotify) de apps dusdanig aan, waardoor ze niet meer werken met bepaalde TV's. Dit is niet alleen bij Samsung toestellen zo. 

rsz-846676
0 Likes