Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ambient mode uitschakelen op Samsung TV.

(Onderwerp aangemaakt op: 15-11-2021 11:58 PM)
3314 Weergaven
RODINO
Apprentice
Opties

Hoi,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de Ambient mode op mijn Samsung TV (2020) uit te schakelen. Elke avond om 23:00 uur gaat deze aan als de TV uit staat.

Staat de TV aan en kijken we gewoon TV, Netflix of andere app, dan blijft dat gewoon doorgaan met wat ie op dat moment afspeelt en schakelt de Ambient mode niet in.

Het  gebeurt dus alleen als de TV in stand-by staat.

Hier en daar lees ik verhalen over ‘ Dan moet je de TV maar helemaal resetten…’.  Dat vind ik een belachelijke dooddoener.

Hoe moeilijk kan het zijn om in de software en in het menu een optie erin te zetten dat je de Ambient mode volledig uit kan schakelen?

Graag zie ik een update tegemoet waarin dat wel kan, zonder persé mijn TV terug te moeten zetten naar de fabrieksinstellingen.

Alvast bedankt voor een terugkoppeling.

Groet,

Roberto

#ambient #uitschakelen #deactiveren

11 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Als je een goed antwoord wilt hier op het forum zul je met een betere omschrijving moeten komen dan 'mijn Samsung TV' 🤷

Er zijn miljoenen Samsung TV'S.. als je de volledige modelcode niet post dan kan niemand met een antwoord komen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
RODINO
Apprentice
Opties
Hoi Patrick,

Zal 't zo makkelijker zijn mijn vraag te beantwoorden?
IMHO staat een antwoord daarop los van eender welk type...
Maar bij deze het model:
Samsung QLED 8K 65Q950T (2020) qe65q950tslxxn.

En in de bijlage verdere info uit de Smart Things app.Screenshot_20211116-004855_SmartThings-01_18433.jpg
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @RODINO ,

Zie pagina 48 t/m 52 van de manual. Dit zijn de enige instelbare opties.
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202109/20210910153124797/NIKDVBEUT-3.3.0_EM_NIKE_EU_DU...
"Hier en daar lees ik verhalen over ‘ Dan moet je de TV maar helemaal resetten…’."
Wat is hier en daar? Heb je daar voorbeelden van? Met resetten los je dit niet op..

signatureee
Groet, Dick

RODINO
Apprentice
Opties
Hoi Dick,

Op deze commumity ben ik gaan zoeken kwam verschillende vragen over het uitzetten tegen en daar kwamen dan ook de antwoorden op dat alleen een reset ( of meerdere keren) het euvel kon verhelpen...

Maar heel hartelijk bedankt voor de verwijzing in de handleiding. Ik hoop daar een antwoord te vinden
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @RODINO ,

Duidelijk. Het enige waarmee je kunt spelen is de Slapen na optie.
Stel de tijd in waarop de Ambient Modus automatisch wordt uitgeschakeld.
Als er geen tijd is ingesteld, gaat het scherm uit. De standaard timer is 4 uur.
Volledig uitschakelen is niet mogelijk. Hier wordt ook geen firmware-update voor uitgebracht..

signatureee
Groet, Dick

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @RODINO, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt.

Is het je nog gelukt met de tip van @Dick en de handleiding om de timer van de Ambient mode uit te zetten?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
RODINO
Apprentice
Opties
Hoi Martijn,

Nee dat kan niet, dat schreef Dick nog dat de minimale tijd 4 uur is.
Ik heb m daar op gezet en ga vanavond even testen wat de TV gaat doen.
Jasperm79
Student
Opties
@RODINO. Heb je het al gevonden? Volgens mij kan je het aanpassen via samsung apparaat bediening en dan in de Abient mode de routine wijzigen.
0 Likes
Jasperm79
Student
Opties
Sorry, via je mobiele telefoon
0 Likes