op 03-05-2023 09:31 PM
Geachte
In een eerder topic schreef ik mijn problemen met een OneforAll universele afstandsbediening voor mijn Samsung TV UE49NU8000LXXN. De TV heeft heel af en toe problemen met de originele afstandsbediening, welke dan opnieuw verbonden moet worden. Op aanraden en via zoeken op het web (wel ingewikkeld, Samsung is blijkbaar niet zo handig in het klantvriendelijk serveren van de juiste informatie?) heb ik een Samsung BN59-01268D gekocht. Echter na 2 maanden begint nu ook het gezeik met deze afstandsbediening. De TV en deze AB zijn elkaar geregeld 'kwijt' en batterijen vervangen geeft geen soelaas. Er is niets gebeurd met de AB wat niet zou mogen, maar hij lijkt wel compleet dood. Heb ik toevallig een tweede 'maandagochtend' modelletje of is Samsung gewoon afgegleden naar een miserabel B-merk qua kwaliteit? Ik ben er inmiddels een beetje klaar mee, TV kijken is al een tijdje geen leuke ontspannende activiteit meer en het continue geklooi met AB's en TV begint mij inmiddels mijlenver de keel uit te komen. Iemand een oplossing behalve opnieuw een vierde AB kopen of de TV onder een luide vloek de straat op te gooien?
Bij voorbaat dank voor het meedenken en met vriendelijke groet,
Aad Dijksman
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-05-2023 07:38 AM
Goedemorgen @AadDoix , Aad,
Ik weet niet hoe je aan de informatie van de BN59-01268D bent gekomen, maar deze hoort niet bij de tv.
Dat is een AB voor 2017 modellen, maar jouw tv is een 2018 model.
De AB die bij deze tv hoort is de BN59-01298D of de BN59-01298E en is gewoon terug te vinden op de Onderdelensite.
Klik op Afstandsbediening: https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue49nu8000lxxn.htm?popular=yes
Het probleem hoeft niet altijd aan de AB te liggen. Zeker omdat het met meerdere AB's gebeurt.
Het kan ook de IR-sensor op de tv zijn die niet goed functioneert.
Deze kan bijvoorbeeld vies zijn waardoor het IR-signaal van de AB niet goed wordt doorgegeven.
Als het bij een eventuele andere AB weer gebeurt, dan moet er een monteur naar kijken.
op 04-05-2023 07:38 AM
Goedemorgen @AadDoix , Aad,
Ik weet niet hoe je aan de informatie van de BN59-01268D bent gekomen, maar deze hoort niet bij de tv.
Dat is een AB voor 2017 modellen, maar jouw tv is een 2018 model.
De AB die bij deze tv hoort is de BN59-01298D of de BN59-01298E en is gewoon terug te vinden op de Onderdelensite.
Klik op Afstandsbediening: https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue49nu8000lxxn.htm?popular=yes
Het probleem hoeft niet altijd aan de AB te liggen. Zeker omdat het met meerdere AB's gebeurt.
Het kan ook de IR-sensor op de tv zijn die niet goed functioneert.
Deze kan bijvoorbeeld vies zijn waardoor het IR-signaal van de AB niet goed wordt doorgegeven.
Als het bij een eventuele andere AB weer gebeurt, dan moet er een monteur naar kijken.
op 05-05-2023 09:25 AM
Dick,
Dank voor de snelle reactie. Ik probeer te achterhalen hoe ik tot de keuze voor deze AB ben gekomen, maar kan het niet terugvinden. Mogelijk heb ik codes door elkaar gehaald. De onderdelen website had ik trouwens niet gezien (had ik dat maar wel). Ik ga eens achter zo'n BN59-01298E aan en kijken of dit verbetering geeft.
Met vriendelijke groet,
Aad Dijksman