op 17-02-2021 09:08 PM
sinds vandaag werkt mijn smart remote niet meer naar behoren. Ik kan de TV alleen nog aan en uit zetten, maar TV reageert niet op de rest van de knoppen. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Pairen d.m.v. minimaal 3 seconden ingedrukt houden van Return en Play/Pause
- Resetten van de remote d.m.v. minimaal 4 seconden ingedrukt houden van Return en Extra
- TV een paar minuten van de netspanning gehaald (power kabel eruit)
- Batterijen in afstandsbediening vervangen
Wat me opvalt is dat drukken op een willekeurige knop resulteert in het rood knipperen van het lampje op de afstandsbediening.
Is remote support misschoen een optie?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-03-2021 10:58 AM
Opgelost.
Via de verkopende partij uiteindelijk vanuit Samsung zelf een nieuwe afstandsbediening ontvangen aangezien het gewoon onder de fabrieksgarantie valt.
op 17-02-2021 09:13 PM
Goedenavond @nick spikkert , Nick,
Met een foto van alleen de One Connect Box valt niet veel te beginnen. Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
op 17-02-2021 09:39 PM
Beste Dick,
Bedankt voor de snelle rectie.
Zie bijgesloten foto's
Achterkant tv
software versie foto 1
software versie foto 2
op 17-02-2021 10:16 PM
Hoi @nick spikkert , Nick,
Geen dank! Even een vervelende mededeling.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Weet je nog waar de tv toentertijd is aangeschaft? Het rood knipperen van het lampje op de afstandsbediening bij het indrukken van een willekeurige knop is normaal..
op 19-02-2021 12:52 PM
Beste Dick,
Ik he het even nagekeken en de TV Samsung QE55Q9FN is op 18-06-2019 aangeschaft bij www.bol.com en blijkbaar geleverd via een partner van bol.com genaamd "TV-Online" zie afbeelding hieronder:
De doos was bij levering voorzien van zegeling (samsung sticker) dus hoe is men dan in staat om software te wijzigen?
TV wordt gebruikt i.c.m. KPN ontvanger (glasvezel) en er zit dus geen smartkaart of dergelijks in de tv.
Tot wie moet ik me nu wenden is de vraag?
@DickKoster schreef:
Geen dank! Even een vervelende mededeling.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG. Een grijze import tv:https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Weet je nog waar de tv toentertijd is aangeschaft? Het rood knipperen van het lampje op de afstandsbediening bij het indrukken van een willekeurige knop is normaal..
op 19-02-2021 01:05 PM
Bedankt voor deze informatie! TV-Online staat bij mij op een lijst met leveranciers die dit soort trucs uithalen.
TV-Online staat bekend onder meerdere namen: TV-Plaza, EL-Living en EL-Vidas. Hebben hetzelfde retouradres:
Skagerrak 20, 9723 JR Groningen. Dit is gewoon dezelfde toko.
Je zou nog kunnen proberen om de Remote op een andere manier te resetten:
Verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen.
Als dit niet mocht helpen, dan moet je dit onder de garantie laten vallen en melden bij de leverancier.
Daar loopt namelijk je garantie. Niet bij Samsung. De fabrieksgarantie is 2 jaar.
Ik zou hun gelijk confronteren met het feit dat ze je toentertijd een gemodificeerde tv in je maag hebben gesplitst. Graag via de mail. Niet telefonisch.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 02-03-2021 10:58 AM
Opgelost.
Via de verkopende partij uiteindelijk vanuit Samsung zelf een nieuwe afstandsbediening ontvangen aangezien het gewoon onder de fabrieksgarantie valt.
op 02-03-2021 11:24 AM