Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Afstandsbediening werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 06-09-2020 01:46 PM)
509 Weergaven
FrankHouweling
Student
Opties

Hallo!

Ik heb een UE40J5500 tv en een BN59-01198q afstandsbediening. De tv reageert niet meer op de afstandsbediening. Ik heb de batterijen vervangen en met mijn camera gecontroleerd dat er inderdaad een ir-signaal wordt verzonden. Ook een bluetooth afstandsbediening app op mijn telefoon werkt.

wat kan ik nog proberen om dit probleem te verhelpen? Is toch mijn afstandsbediening overleden?

Alvast bedankt voor de hulp!

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @FrankHouweling , Frank,

Knippert de IR-sensor op de tv ook niet bij het indrukken van een toets?

Als de AB inderdaad signaal uitzendt, dan kan het zijn dat de IR-sensor op de tv defect is.

Kun je de tv wel inschakelen met de knop achterop de tv (zie foto van een soortgelijke)?

Je kunt ook nog proberen om de tv een poos, half uurtje of zo, spanningsloos te zetten.

Dit is een soort van reset. Een reset via het Menu is nu natuurlijk niet mogelijk.

Graag hoor ik van je..

KnoppieKnoppie

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
FrankHouweling
Student
Opties

Beste Dick,

Bedankt voor je reactie! Ik heb via de bluetooth afstandsbediening wel een factory reset kunnen uitvoeren. Dat hielp jammer genoeg niet.

Ik ben niet heel bekend met de tv (het is de tv van mijn ouders) maar ik zie geen reactie op de ib sensor bij het indrukken van een toets. Wel een lampje bij standby, maar dat is gewoon een indicator lampje neem ik aan?

Heeft deze tv een mogelijkheid van een externe Ir sensor? Of is er een andere oplossing mogelijk?

Ik heb ook een bluetooth afstandsbediening overwogen, maar hoe voorkom ik dat ik dan bij elk gebruik opnieuw moet pairen en kan ik hem met bluetooth wel aan/uit zetten?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @FrankHouweling , Frank,

Geen dank! Ik begrijp even niet hoe je de tv via de app hebt kunnen resetten.

Je zei nl. dat die ook niet werkte. Het rode lampje van de IR-sensor geeft aan dat de tv in standby staat.

Er is geen mogelijkheid voor een externe IR-sensor. Als er een knop achterop de tv zit, kun je die nog proberen.

Je kunt ook nog de AB resetten. Verwijder de batterijen uit de AB.

Houd de Power button op de lege AB minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterijen terugplaatsen.

Heb je de tv nog een poos spanningsloos gezet?

Groet, Dick
0 Likes
FrankHouweling
Student
Opties

Beste Dick,

(1) Ik heb de TV met de knop achterop aangezet, en daarna een bluetooth afstandsbediening gekoppeld. Daarna kon ik met de bluetooth afstandsbediening de TV en SmartHub resetten.

(2) Ik heb de afstandsbediening gerest en ook de TV spanningsloos gezet. Beide zonder verschil.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @FrankHouweling , Frank,

Duidelijk! Als je toch in het Menu kunt komen, dan is het misschien handig om Hulp op Afstand even mee te laten kijken.

Hulp op Afstand Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..

Groet, Dick