op 24-01-2024 08:17 PM
Mijn Samsung OLED 65S95B reageert alleen nog op de aan en uit knop van de solar afstandsbediening. Op de andere knoppen gaat hij via Bluetooth apparaten zoeken die hij niet vindt.
Bug is ontstaan nadat ik op You Tube probeerde te zoeken op spraak. Dat lukte niet waarbij ik op de tv de aanwijzing kreeg dat ik de terug-knop tegelijk met de multiview-knop (driehoekje naar rechts met 2 strepen ernaast) in moest drukken. Vanaf dat moment reageert hij niet meer op de knopjes.
Wat nog wel gebeurt is dat hij op elke knop gaat zoeken via Bluetooth naar apparaten. TV reageert ook op de zachte reset via het lang inhouden van de aan- en uit-knop waarbij de tv zich uitschakelt en daarna weer inschakelt. Er is daarna helaas geen sprake van een reset.
ik heb de tv van het stroom gehad en de afstandsbediening (solar) ook nog opgeladen voor zover dat überhaupt nodig is. Niets lijkt te helpen.
Wie heeft nog een lumineuze oplossing?
Groet Bram
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 24-07-2024 07:15 PM
De aankoop datum is: 22 december 2023.
De afstandsbediening doet het overigens ondertussen weer. Heb via Smart things app mijn telefoon via bluetooth aan TV gekoppeld. Daarna verbinding verbroken en de afstandsbediening deed het miraculeus genoeg weer.
Het is al wel de 2e keer dat ik tegen het probleem heb in paar maand tijd. Vorige keer deed hij het de volgende ochtend weer, dus toen niet te veel bij nagedacht.
op 24-01-2024 09:10 PM
Ik ervaar vandaag precies het zelfde.
Aan en uit knop werkt en overige knoppen die ik druk blijft de tv aangeven zoeken naar apparaten.
Hopelijk heeft iemand hiervoor een oplossing.
op 25-01-2024 02:33 PM
Hallo @Brambo1963 ,
Bedankt voor jouw bericht. Reageren de knoppen op de televisie het wel? Zo ja, kan je de hard reset instructies proberen uit de onderstaande link?
Met groet,
Ajay
op 16-02-2024 01:48 PM
Hoi Bram,
En nu werkt je tv helemaal niet meer of heb je een alternatief? In de vorm van Samsung Smart Things app op je telefoon of ipad, waarmee je je tv ook kunt bedienen. In het menu van de tv zit namelijk ook een mogelijkheid om een afstandsbediening te koppelen. Maar ja dan moet je er dus wel bij kunnen. Vandaar de app of andere wel werkende afstandsbediening.
grt Harry
op 18-02-2024 09:53 PM
op 18-02-2024 11:28 PM
Hoi Remon,
Nou nog niet echt een oplossing, maar wel suggesties. Van Ajay om via tv knoppen harde reset te doen en van mij om te zien of tv benaderbaar is met Smart App. Nog geen reactie gekregen of iets heeft gewerkt.
groet, Harry
op 24-03-2024 11:31 AM
Hoi Harry, de vorige keer maakte de afstandsbediening ineens wel verbinding. Dat ben ik vergeten te melden hier, waarvoor excuus.
Nu heb ik hetzelfde probleem weer omdat ik op de knop gedrukt heb waar het probleem vorige keer ook door ontstond. Ik was namelijk vergeten dat dat de oorzaak was maar had het pas door toen het te laat was.
Hij liep vast toen ik in You Tube via de microfoonknop op een gesproken zoekopdracht wilde zoeken.
En nu lukt het mij echt niet meer om de afstandsbediening te koppelen. Heb 1 keer gehad dat ik op het scherm zag dat hij de afstandsbediening vond. Maar dat is 1 keer op inmiddels 100+ pogingen. Heb de afstandsbediening aan de usb-oplader gehad. Modem en tv van het stroom gehad. Niets helpt.
Maar heb de smart things app op mijn iPhone gezet en die koppelde meteen.
Toch een afstandsbediening die kapot is zou ik zeggen, alhoewel het me dan toch iets van een ‘softwarebug’ lijkt omdat het echt voor 2e keer met de microfoonknop ontstond.
Via iPhone is voor ff prima maar geen permanente oplossing. Ik weet niet of jij of iemand anders nog een tip heeft, maar anders deze week toch maar ff bellen met de verkoper.
Groet!
Bram
op 24-03-2024 11:57 AM
Oh ja, nog 1 toevoeging, de aan en uit-knop van de solarqfstandsbediening werkt nog wel
op 26-03-2024 02:53 PM
Hallo @Brambo1963,
Kan je mij voorzien van jouw serienummer en aankoopdatum. Ik kijk dan wat voor jou mogelijk is.
Met groet,
Ajay
op 29-03-2024 10:09 AM