Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Witte vlekken in scherm Galaxy Tab 7

(Onderwerp aangemaakt op: 19-03-2023 08:20 PM)
410 Weergaven
errem
First Poster
Opties

Ik heb witte vlekken in het scherm van mijn Galaxy S7 tablet SM-T870. De vlekken zitten precies op de locatie waar aan de achterkant de stylus wordt geplaatst om hem via inductie op te laden, en vlakbij de locaties van de speakers. Je zou denken dat de vlekken dus ontstaan door de magnetische velden die daar voorkomen.

De reparateur meldt dat het mijn fout is, de vlekken zouden zijn ontstaan door vocht dat in/bij het apparaat is gekomen, "eigen schuld dus, daarom geen garantie". Toen ik het apparaat terug had (zonder reparatie), zag ik dat de LDI (liquid damage indicator) niet was verkleurd. Dan kan vocht toch niet de oorzaak van die vlekken zijn, en moet het wel een ontwerp- of fabricagefout zijn?? Voor de duidelijkheid voeg ik een foto van de vlekken toe.

witte_vlekken.jpg

De vlekken hebben ook exact dezelfde vorm en samenstelling als andere eigenaren van een S7 Tab (ook S7 Tab FE) melden. Bij één werd gezegd dat het komt door vocht uit zijn vingers op de plekken waar hij ze vaak houdt tijdens het gamen.

Zelf had ik een beschermfolie op het scherm (is er door reparatiecentrum afgehaald), dus als het al zou komen door transpiratievocht uit mijn vingers, dan zou dat eerst door de folie heen zijn getrokken - dat maakt het dus erg onwaarschijnlijk. Ook is het vreemd dat de vlekken tegenover de stylus precies een rechte lijn vormen: de kans dat ik daar mijn vingers precies in een rechte lijn van circa 10 cm lang plaats is wel erg klein.

Omdat ik al buiten de eerste zes maanden van de garantie ben (wanneer je niets hoeft te bewijzen, maar de leverancier moet bewijzen wat jij fout zou hebben gedaan; tegenwoordig is deze periode 1 jaar), moet ik bewijzen dat ik niets fout heb gedaan. De onverkleurde LDI is mijn bewijs dat het apparaat niet met vocht in aanraking is geweest. De leverancier wil daar echter niet in mee en zegt dat men op het oordeel van de reparateur (een door Samsung gecertificeerd bedrijf) afgaat.

Ik wil nu graag van Samsung zelf wel eens horen wat de oorzaak is. Misschien kan hier iemand van Samsung zelf reageren?

0 Likes
7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @errem, goedemorgen.

Bedankt voor je bericht en de foto. Dit ziet er inderdaad niet goed uit. Waar heb je de tablet ter reparatie aangeboden? Is jouw tablet bij een Samsung servicecenter onderzocht? Stuur mij anders een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0) met het reparatienummer dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
errem
First Poster
Opties

Na een privéconversatie is me duidelijk dat Samsung weigert of incapabel is om uit te leggen hoe het schade aan het apparaat, na slechts visuele inspectie van het scherm, binnen 1 minuut beoordeelt als vochtschade terwijl de Liquid Damage Indicator niet is verkleurd. Dit is het ontlopen van je verantwoordelijkheid als fabrikant. Treurig.

Het betekent dat ik nooit meer een Samsung apparaat zal aanschaffen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wat jammer om te lezen dat je er zo over denkt. Je bent met het toestel bij on service punt in Amsterdam geweest, hier heeft mijn collega de tablet bekeken en de schade beoordeeld als waterschade. De bevindingen van onze monteurs zijn leidend voor ons. Daarnaast ben je ook met de verkoper in gesprek gegaan om de tablet via een service center van uit hen te laten beoordelen en deze kwamen tot dezelfde conclusie, dit is ook door hen beoordeeld als zijnde waterschade.

Wil je de tablet alsnog laten herstellen dan kan je deze aanmelden via onze website, echter zullen er wel kosten worden berekend voor een reparatie. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
GoldKris
First Poster
Opties
Welkom bij samsung.... Ik had hetzelfde probleem met mijn Tab S7 Fe. Na 6 weken gebruiken, kreeg ik dezelfde verschijnselen die jij hebt. Heb hem vervolgens terug gestuurd naar samsung en uitijndelijk na hun onderzoek kwam eruit dat hij niet te repareren was. Kreeg vervolgens een nieuwe als vervanging, alleen merk ik hetzelfde probleem met de nieuwe. Een heel klein wit vlekje in het midden van het scherm. Ik weet niet hoe deze erkomt, want ik heb sinds dag 1 meteen een screenprotector erop geplaats. Mijn gevoel zegt dat druk op het scherm het probleem veroorzaakt heeft, waardoor de backlighting is gaan misvormen. Ik ga deze niet weer terugsturen naar samsung, want het hele proces heeft me 2-3 maanden geduurd!!!
0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Binnen de fabrieksgarantie van 2 jaar kan de tablet aangemeld worden voor een reparatie verzoek. Je kan hier kiezen voor de ophaalservice of om een afspraak te maken bij één van onze service centers: https://bit.ly/3eckAdW 

Groetjes,

Daphne

0 Likes
errem
First Poster
Opties

Daphne, leuk dat je reageert. Mijn zoektocht naar een oplossing is juist bij het Samsung Reparatiecentrum begonnen. Daar wist men mij binnen 60 seconden te vertellen dat het vochtschade was. Zonder onderzoek anders dan naar het scherm kijken, zonder bewijs van hoe er dan sprake zou zijn geweest van vocht, kortom, gewoon een standaard antwoord voor apparaten die binnen de garantie worden aangeboden, maar buiten het deel waarin leverancier of fabrikant moet bewijzen dat de klant wat fout heeft gedaan. Daarna ben ik naar de leverancier gegaan, met hetzelfde resultaat.

0 Likes
tonbor
First Poster
Opties
Heb het zelfde probleem, steeds meer witte vlekjes op mijn Tablet S7. Ontdekte het na garantie tijd. Heb eerder problemen gehad met servicecentrum Utrecht Samsung met mijn vorige tablet. Dus ik heb het niet meer geprobeerd. Terwijl ze bij Samsung moeten weten dat het een fabrikage probleem betreft.
0 Likes