20-03-2023 08:52 AM - bewerkt 20-03-2023 09:15 AM
Vorige week een nieuw tablet A 8 met een losse snellader ontvangen. Helaas lukt het niet met snelladen, integendeel de stroom wordt minder ipv meer. Waarschijnlijk omdat het tablet zich niet uitschakelt maar steeds weer opnieuw opstart.
Weten jullie een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
22-03-2023 05:04 PM - bewerkt 22-03-2023 05:05 PM
Dankjewel. Ik kan voor de oplader wel een retour aanvragen, je kan de oplader dan terugsturen en het bedrag van de oplader zal dan worden teruggestort. Je kan dan via de website een andere oplader bestellen.
De specificities van de oplader geven aan dat Fast Charging mogelijk is maar dat dit wel afhankelijk is van factoren, zoals type apparaat, kabel en oplaadomstandigheden. Het apparaat kan dan mogelijk niet goed worden opgeladen.
Wil je meer weten over de oplader, kijk dan hier: 15W Power Adapter | EP-T1510NBEGEU | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 22-03-2023 11:38 AM
Hi @Members_mS4RrsO, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Om wat voor oplader gaat het precies? En kan je de tablet wel met een andere oplader opladen?
Blijft de tablet dan wel aan?
Groeten,
Martijn
op 22-03-2023 01:11 PM
Met de oplader die meegeleverd is, zijn er geen problemen. Het gekke is dat ik ook nog twee tablets A8 van ongeveer een jaar oud en daarbij zijn geen problemen met de snellader in tegenstelling tot de nieuwe. Hieronder de foto van de snellader.
Hopelijk heb ik u zo voldoende geinformeerd.
mvg
Marja
op 22-03-2023 02:28 PM
Dankjewel voor de foto. Kan je de tablet wel opladen met deze oplader? En heb je de oplader vergeleken met de meegeleverde oplader? Als je gaat naar Instellingen > Batterij en Apparaat onderhoud > Batterij > Meer Batterij-instellingen , zie je dan ook een optie staan voor snel opladen? Een snel lader maakt gebruik van een hoger wattage om de tablet snel op te kunnen laden.
Groeten,
Martijn
op 22-03-2023 02:48 PM
De optie Snelladen staat aan. Met de nieuwe snellader 15 W opladen gaat niet. De batterij loopt zelfs terug (leeg). Met de snellader 15 W van de telefoon A52 kan ik wel snel opladen want dan geeft hij in het scherm aan Snelladen. Ik krijg even het icoontje van het laden te zien en daarna gaat het weg. Dit in tegenstelling van de nieuwe meegeleverde snellader waarbij het icoontje constant aan en uit springt.
mvg
Marja
op 22-03-2023 02:54 PM
Het opladen van je tablet vraagt meer vermogen van een oplader, met deze oplader kan je de tablet ook niet snel opladen. Om de tablet ook snel te kunnen opladen heb je 45 Watt oplader nodig.
Kijk hier voor onze opladers voor de tablet: Samsung tablet accessoires | Samsung NL
Groeten,
Martijn
op 22-03-2023 03:14 PM
Wat je zegt, klopt niet. Ik heb op internet gekeken en met een meegeleverde tablet A8 lader duurt het opladen 4 uur en met een 15W lader twee uur. Een 25 W is niet geschikt voor de tablet A8. Ik wil een nieuwe oplader hebben want ik heb net de oplader van 15 W van een collega geprobeerd en dan lukt het wel.
mvg
Marja
22-03-2023 03:24 PM - bewerkt 22-03-2023 03:25 PM
Is de oplader van jouw collega ook exact dezelfde oplader als je hebt aangekocht? Omdat je aangeeft dat de oplader wel op jouw telefoon aangeeft dat deze snel opgeladen wordt en een andere oplader de tablet wel snel oplaadt, lijkt het mij dat de oplader niet geschikt is om ook voor de tablet gebruikt te kunnen worden om deze op te laden.
Kan je anders ook een foto maken van de andere oplader waarmee het wel lukt?
Groeten,
Martijn
op 22-03-2023 03:42 PM
Ik ben geen technicus en mijn collega is al vertrokken. Ik ga ervan uit dat je het probleem oplost door mij een nieuwe oplader toe te sturen. Ik ben er zachtjes aan klaar mee.
mvg
Marja
22-03-2023 03:56 PM - bewerkt 22-03-2023 03:57 PM