Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wifi problemen Tab A8 SM-X200

(Onderwerp aangemaakt op: 07-06-2022 10:49 AM)
2542 Weergaven
TuxTiger
Journeyman
Opties

Hallo allemaal,

Sinds ik mijn nieuwe Tab A8 heb, heb ik problemen met Wifi.

Ik heb een Deco set in huis (3 units) en die werken perfect. Op elke etage staat er een. Alle apparaten, b.v. mijn Tab S4 roamt perfect als ik van boven naar beneden loop. De nieuwe Tab A8 echter niet. Die blijft al 10-tallen minuten verbinding zoeken met de Deco unit van zolder terwijl ik beneden zit.

Ik heb wat extra debug settings aangezet en hier een opname van gemaakt. Weet niet of iemand hier iets over kan zeggen?

https://photos.app.goo.gl/9vZ4ZmuaEJNRVpqj8

Netwerk heb ik al meerdere keren gereset, factory reset niet. De tablet is via switch overgezet vanaf mij Galaxy S7 telefoon...dus kwa apps en homescreen layouts.

Factory reset is natuurlijk mijn last resort 😞

Alvast bedankt voor alle hulp en aandacht!

Danny

0 Likes
11 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

SmartSwitch zorgt vaak voor problemen, Vooral als er grote verschillen per apparaten zijn zoals een telefoon naar een tablet. Ik denk dat je het beste de tablet naar fabrieksinstellingen kunt zetten en het dan nog eens proberen of het dan wel werkt. Verdere stappen kunnen niet gemaakt worden totdat dit is uitgesloten. Dus een fabrieksherstel en dan gelijk zonder ook maar iets terug te zetten qua backup testen of het wel werkt. Het is altijd het beste om een backup handmatig te maken ipv smartswitch.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @TuxTiger, goedemiddag. 

Is het met de tip van @Patrick nog gelukt?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
TuxTiger
Journeyman
Opties

Beste @Patrick en @MartijnK 

Ik heb de tablet gisteren teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het slechte roamen van zolder (3-de Deco) naar beneden (1-ste Deco) ging nog steeds hetzelfde. De tablet weigert over te schakelen, probeert het wèl steeds, zoals op mijn video te zien is.

Als test loop ik b.v. met een oude Chromebook en de nieuwe Tab 8A van boven naar beneden terwijl hetzelfde Youtube filmpje op beide apparaten speelt. De Chromebook schakelt moeiteloos over en blijft spelen, de Tab 8A stopt halverwege de laatste trap en komt dan ook nooit meer 'los'. Wifi uit en aan zorgt weer voor verbinding. Als ik dan met twee apparaten en Youtube video weer naar zolder loop, loopt de video op de Tab 8A weer vast voordat ik op zolder aankom.

Uiteindelijk heb ik de setting: "Snelle roaming" uitgeschakelt in de Deco app. Wifi 'vergeten' en opnieuw ingeleerd op de Tab 8A. Daarna dezelfde test. Nu schakelt de Tab 8A wél netjes over!

Ik was benieuwd naar de verhalen rond SmartSwitch. Dus de tablet wederom naar fabrieksinstellingen gezet en via SmartSwitch vanaf de Galaxy S7 (die het na 6 jaar nog perfect doet!) overgezet. De test met de wifi is daarna ook prima, dus SmartSwitch treft geen blaam.

Kortom: mijn Tab 8A kan blijkbaar niet tegen die "Snelle roaming" setting van Deco. Fast roaming is IEEE 802.11r en zou fluitend door de Tab 8A ondersteund moeten worden en juist het overschakelen moeten verbeteren......misschien kan dit worden uitgezocht. De Deco app waarschuwt bij deze setting dat mogelijk oude apparaten niet kunnen werken. Ik heb geen enkel apparaat wat niet werkt. Als ict-techneut heb ik allerlei apparaten en Raspberries die allemaal prima roamen.

Beiden leden, bedankt voor jullie meedenken/reactie!

Danny

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

0 Likes
TuxTiger
Journeyman
Opties

Ok, ik heb "Snelle roaming" weer aangezet, de Youtube test gedaan en nadat het weer fout ging, de rapportage ingevuld en opgestuurd. Ik ben benieuwd.

MartijnK
MegaStar
Opties

Hopelijk komt er dan ook snel een update uit om dit te verhelpen! Houd je ons ook op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
TuxTiger
Journeyman
Opties

Ja doe ik!

Groetjes,

Danny

TuxTiger
Journeyman
Opties

Ik krijg dit antwoord maar kan er verder niet op antwoorden met video of screenshots? Wat nu??

Screenshot_20220608-200525_Permission controller.jpg

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @TuxTiger, goedemorgen.

Je kan dan het beste een nieuw foutrapport aanmaken en indienen, voeg dan wel een aantal screenshots of een video toe 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes