op 01-01-2022 01:09 PM
Heb vorige week een samsung s6 lite tablet aangeschaft. Tot vanochtend werkte hij prima.. maar als ik nu het vergrendelknopje indruk om te 'vergrendelen' schakelt de tablet zichzelf uit.. en krijg ik alleen weer aan als ik dat knopje en de volumeknop tegelijk indruk (het reguliere opstarten dus).. en als ik dan niet snel genoeg erbij ben met opstarten, moet ik hem weer opnieuw aan zetten.
Hoe is dit te verhelpen?
op 04-01-2022 09:59 AM
Hi @Owen1990, goedemorgen.
Allereerst de beste wensen en nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Welkom ook op de Samsung Community!
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Heb je de zij-toets misschien anders ingericht? Start de tablet ook opnieuw op als je deze handeling start vanuit de Veilige Modus?
Groeten,
Martijn
op 04-01-2022 07:31 PM
Ik heb geen instellingen veranderd. Het probleem kwam eigenlijk overnacht aanzetten. Zelfs als de tablet vanzelf vergrendelt, valt de tablet uit. Als je hem weer opnieuw opstart, zie je ook dat de batterij niet is aangetast (in de tijd dat hij uitstaat)
Ook is er een contrast tussen de twee helften van het beeldscherm en als je "vergrendelt" met het knopje zie ik ook een ***** op het aangetaste deel voordat de tablet uitvalt.
Als ik het knopje 3 seconden indruk kom ik bij de Bixby uit, niet de veilige (opstart)modus.
06-01-2022 12:01 PM - bewerkt 10-01-2022 08:47 AM
Hi @Owen1990, goedemiddag.
Hoe gaat het nu met je tablet?
Wanneer je de tablet opnieuw opstart, zie je hier dan ook een button staan voor uitschakelen? Hou deze 3 seconden vast om de Veilige modus op te starten.
Ervaar je dit ook in de Veilige Modus dan zal een reparatie de volgende stap worden.
Echter geef je aan dat je de tablet kort geleden hebt aangekocht, waar heb je deze gekocht? Zeker als je tablet zo jong is kan je wellicht bij je verkoper om een omruiling vragen.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 07-01-2022 10:13 PM
Ik kan geen veilige modus vinden op deze tablet.. heb reset instellingen en rest fabrieksinstelling geprobeerd, maar dat helpt geen van beiden..
Heb hem net voor kerst gekocht online in de webshop van de Mediamarkt.. dus ik denk ik hem maar ga retourneren/inruilen. . want aan dit product heb ik weinig
op 10-01-2022 08:55 AM
Goedemorgen, @Own1990.
Ben je al een stap verder gekomen met je tablet? Ook jouw tablet kan je in de Veilige Modus opstarten. We gaan eerst de Zij-Toets anders inrichten, ga naar Instellingen > Geavanceerde functies > Zij-Toets en kies bij de Houd Ingedrukt voor Menu Uitschakelen.
Heb je dit gewijzigd, druk dan kort op de Zij-Toets om het uitschakel menu weer te geven, houd nu met je vinger de button Uitschakelen vast totdat je de keuze krijgt Veilige Stand. Tik hierop en je tablet wordt opgestart in de Veilige Modus.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn