Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Tab A bluetooth gps

(Onderwerp aangemaakt op: 12-11-2020 04:04 PM)
634 Weergaven
Zeiler32
First Poster
Opties

Ik probeer aan mijn Tab A een externe bluetooth gps te koppelen omdat blijkt dat zo'n gps nauwkeuriger is dan de ingebouwde gps. Op mijn oudere Galaxy ging dat goed met de app "Bluetoorh GPS" van GGMobLab. Die heb ik ook op de Tab A geïnstalleerd. Na wat uitproberen doet die app het en zie ik de GPS verbonden, maar ik kan de positie niet zien in de app Navionics Marine (zeekaart). Ik krijg het bericht dat ik de "Mock Services" zou moeten instellen maar dat die op de Tab A niet beschikbaar is. Op de oudere Galaxy zat die functie onder  de Ontwikkerlaarsfunctie. Die vind ik ook op de Tab A, maar daar onder vind ik geen "Mock services". Hoe kan ik dit oplossen?

0 Likes
11 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Staat het onder ontwikkelaarsopties niet bij App voor nep locatie selecteren?

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Zeiler32
First Poster
Opties

Inderdaad, daar kan ik de mock services inschakelen, het heet alleen anders.

Op de mijn oudere Galaxy Tab 3 kan ik de gegevens van de app bluetooth gps dan direct in de zeekaarten in de Navionics app direct zichtbaar krijgen, maar op de Tab A lukt dat niet. Ik heb gekeken of er iets in machtigingen aangezet moet worden, maar heb niet kunnen vinden welke knop dat zou moeten zijn. In de Navionics app kan ik ook niets vinden wat aangezet moet worden (dat hoefde bij de Galaxy tab3 ook niet).

graag verder advies.

0 Likes
BruceH
MegaStar
Opties

Zie je wel terugkomen dat de Bluetooth GPS is verbonden aan je tablet? Zo ja, dan zo je via de mock location de GPS moeten zien en kunnen aanklikken.

rsz-846676
0 Likes
Zeiler32
First Poster
Opties

ik heb het ook met een ander navigatieprogramma geprobeerd en daar doet de bluetooth gps het wel. het lijkt aan de app van Navionics te liggen, daar zit een knop "paired devices" maar die werkt alleen wifi. ik ben in afwachting van een reactie van Navionics.

0 Likes
BruceH
MegaStar
Opties

Okay, top. Houd je ons op de hoogte? 👍

rsz-846676
0 Likes
Zeiler32
First Poster
Opties

Navionics ondersteunt het verbinden met bluetooth devices niet, ze ondersteunen alleen wifi. Wel geven ze aan dat bepaalde bluetooth devices het wel doen. Ze gaven mij de suggestie om op de tablet Locations aan te zetten. Nadat de app "BluetoothGPS" met de bluetooth GPS device is verbonden geeft Locations preference aan de bluetooth GPS. Op die manier werkt het goed en zoals ik wil. Als ik de bluetooth gps device uitzet, schakelt de tablet automatisch over op de interne GPS.

Op de oudere Galaxy Tab3 was dat anders, daar moet ik Locations uitzetten alvorens contact te maken met de bluetooth gps.

De enige vraag die dan nog overblijft is of er extra stroomverbruik is door "Locations" aan te zetten. Ik kan niet zien of de interne GPS dan op de achtergrond blijft meedraaien.

0 Likes
BruceH
MegaStar
Opties

Duidelijk! Als je de GPS gebruikt, zal het batterijverbruik wel enigszins toenemen. Persoonlijk heb ik mijn locatie altijd ingeschakeld, puur voor het gemak.

rsz-846676
0 Likes
Zeiler32
First Poster
Opties

Ik schakel dus wel Locations in, maar gebruik de interne gps dus niet omdat die overruled wordt door de bluetooth gps. Of is die interen GPS dan toch actief zonder dat ik dat zie?

Ik kan ook niet zien of de interne GPS gebruik maakt van GPS, Glonass of Galileo.

0 Likes
BruceH
MegaStar
Opties

Dan lijkt het mij niet dat de interne GPS actief is inderdaad. Hoe gaat het inmiddels? 👍

rsz-846676
0 Likes