op 04-05-2024 11:44 AM
De Samsung Galaxy S6 Lite tablet van mijn kleinkind is na 2 1/2 jaar ineens gestopt. Opladen gaat niet meer.
Als ik de oplaadkabel erin doe (diverse geprobeerd) gaat er in het midden van het scherm een grijs rondje draaien met een oplaadicoontje. Verder geen groen oplaad rondje.
Toch iets langer aan de lader gelaten, dan komt wel het op het scherm de tekst:
Samsung
Galaxy Tab S6 Lite, secured by Knox
Powered by android
Dit scherm blijft maar staan, ook na een uur aan de lader.
Wat kan het probleem zijn?
Als de tablet stuk is, wel erg snel na 2 1/2 jaar, kan ik dan op de een of andere manier en hoe de opgeslagen foto's ervan af halen.
Dank voor het meedenken
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-05-2024 01:17 PM
op 04-05-2024 12:02 PM
op 04-05-2024 12:43 PM
Dank je Patrick,
Van de week al gekeken of dat kan, aanmelden voor reparatie, maar helaas schijnt deze tablet een niet Europees model te zijn, terwijl toch gekocht in een Nederlandse winkel. Dit verbaasd me dan toch van een gerenommeerd bedrijf als Samsung. Het is nog een heel mooie tablet. Mijn kleinkind van 9 heeft deze zelf kunnen kopen van haar spaarcentjes. En was hier erg zuinig op. Daarbij 2 1/2 jaar is ook volgens de consumentenbond een erg korte levensduur. Volgens hen mag je ervan uitgaan dat een tablet toch langer meegaat. Ik hoopte toch via Samsung geholpen te kunnen worden.
op 04-05-2024 12:45 PM
op 04-05-2024 12:56 PM
Gekocht bij de MediaMarkt, geen goede ervaring mee. Lokale telefoonwinkel denkt dat het aan de accu ligt of misschien wel aan de oplaadkabel poort. En dan kan het kalf groter worden dan de koe. En is de aanschaf van een nieuwe uiteindelijk goedkoper. Daarom had ik gehoopt op een oplossing van Samsung. Het blijft toch vreemd dat er sprake is van een niet Europees model! Terwijl Samsung is toch Samsung lijkt mij.
op 04-05-2024 12:58 PM
op 04-05-2024 01:02 PM
Dank voor het meedenken Patrick,
We gaan het verder bekijken.
Helaas weer wat geleerd, bij een volgende aankoop zullen we dan toch eerst informeren of het daadwerkelijk een Europees model is wat we kopen.
Fijn Weekend.
op 04-05-2024 01:17 PM
op 11-05-2024 06:07 AM
In deze nog een vraagje. Ook de consumentenbond adviseert aan te kloppen bij de MediaMarkt.
Dit in het kader van het volgende: "Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant heeft u wettelijk recht op een deugdelijk product. En kunt u dus nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging. U moet dan wel kunnen aantonen dat het product buiten uw schuld kapot is gegaan."
Belangrijk is te weten wat de levensduur van het product; hoe lang hoort het mee te gaan?
Kunt u mij dit aangeven voor de Samsung Galaxy S6 light?
Bij voorbaat dank.
op 14-05-2024 02:49 PM
Hey @Members_pMqCKx4,
WIj houden hier de Uneto VNI tabel voor aan. Je kunt deze gemakkelijk en snel vinden en deze geeft een duidelijk overzicht van verschillende productgroepen en de verwachtte afschrijvingsduur.
^Laurens