op 25-11-2022 12:02 AM
Ik heb problemen met mijn Galaxy Tab S7+ (van mei 2021) USB-C lijkt niet goed contact te maken. Elke keer bij aansluiten moet ik steeds meer bewegen met het stekkertje om hem aan het laden te krijgen .
Nu lukt het af en toe al niet meer....... daar er nog garantie op zit heb ik hem opgestuurd .
is via Cool blue naar een samsung reparatie gestuurd .
Krijg ik als antwoord terug
"De reparateur heeft het volgende defect gevonden:
Vochtschade aan de tablet
Dat kan opgelost worden door de volgende werkzaamheden:
Door vocht aangetaste onderdelen vervangen"
Reparatie kosten 822 euro ( heeft 699 euro gekost nieuw)
en GEEN garantie
Tablet is alleen thuis gebruikt en nooit in aanraking geweest met water .hij ziet er ook uit als nieuw .
Heeft ook nooit een melding op gestaan van vocht problemen .
Moet ik nu gaan bewijzen dat hij niet in het water gelegen heeft . of worden alle garantie gevallen hier op afgewimpeld .
wat kan ik nu doen .
gr Hans
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-12-2022 10:36 AM
Allemaal bedankt voor het meedenken , ik heb fotos van de binnenkant gekregen en daar zit een verkleuring op die zij aan vocht toewijzen .. daar ik geen zin heb in welles nietes spelletjes , heb ik er voor gekozen om hem terug te laten sturen . ik laat er zelf wel een nieuwe poort in zetten is wat goedkoper dan de 820 euro die zij rekenen voor het herstel .
gr Hans
op 25-11-2022 09:45 AM
Als je zeker weet dat hij niet bij water in de buurt is geweest kun je 2 dingen doen:
- Hun bewijs aan laten leveren dat er waterschade is -> middels een foto of iets
- Je verlies nemen (is lastig te winnen) en het toestel on "gerepareerd" terug laten sturen en ergens anders de laadpoort laten vervangen.
op 28-11-2022 10:12 AM
Hi @Hans777, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer je zo een hoge prijsopgave krijgt voor de tablet, kan me ook goed voorstellen dat je hiervan baalt.
Wat is het reparatienummer? Dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee 😇
Groeten,
Martijn
op 29-11-2022 06:52 PM
MartijnK ,
fijn dat je wil mee denken .
Ik heb tablet opgestuurd naar coolBlue waarna zij het naar de reparateur hebben gestuurd . mag aannemen naar samsung daar het een garantie probleem is .
Ik heb van hun alleen een retour nr (7586264)gekregen geen RMA nr . kun jij daar wat mee of moet ik hun benaderen voor een RMA nr ...
vast bedankt
gr Hans
op 30-11-2022 03:36 PM
Hi @Hans777, goedemiddag.
Met dit nummer kom ik helaas geen zoekresultaten tegen, als je het iRMA-nummer hebt kan ik het rapport erbij zoeken 😇
Groeten,
Martijn
op 08-12-2022 10:36 AM
Allemaal bedankt voor het meedenken , ik heb fotos van de binnenkant gekregen en daar zit een verkleuring op die zij aan vocht toewijzen .. daar ik geen zin heb in welles nietes spelletjes , heb ik er voor gekozen om hem terug te laten sturen . ik laat er zelf wel een nieuwe poort in zetten is wat goedkoper dan de 820 euro die zij rekenen voor het herstel .
gr Hans
op 30-12-2022 06:40 AM
op 30-12-2022 08:22 AM
Zolang er niks anders defect is en er geen gekke beschadigingen zijn kost een nieuwe oplaadpoort je zo'n € 59.
Vrijwel altijd als ze een toestel open maken vervangen ze ook standaard de batterij (gratis).
Zou voor het opsturen wel eerst nog even een andere laadkabel/blokje gebruiken. Vaak ligt het namelijk hier aan.
op 30-12-2022 05:13 PM
Dennis ik heb mijn tablet nog niet laten maken kan je dus ook niet vertellen of de poort het enige is wat defect is . bij mij vermelden ze dat reparatie 800 zou kosten wat meer is dan de nieuw waarde van de tablet .....