Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met gps sensor op tablet SM-T560

(Onderwerp aangemaakt op: 16-07-2022 08:06 PM)
624 Weergaven
EddyVM
First Poster
Opties

Sedert vorige week heb ik problemen bij het gebruik van mijn tablet als wandel GPS.

De sensor zoekt de satellieten en kan er geen verbinding mee maken.Het probleem doet zich zowel voor met Google Maps als met de app OSMAND. 

De tablet draait onder Android 4.4.4

Is er iemand die mij kan helpen om het probleem op te lossen? 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Denk niet dat het zal gaan werken, de app is voor een nieuwe Android uitvoering bedoeld, dit zal ook het issue zijn waarom de GPS niet helemaal goed werkt meer. Wanneer je interesse hebt in een nieuwe tablet, stuur mij dan een privé berichtje 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
15 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @EddyVM, goedemorgen.

Lukt het wel met andere apps om verbinding te maken met de locatie bepaling? Heb je de Netwerkinstellingen al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Groeten,

Martijn

0 Likes
EddyVM
First Poster
Opties

Dag Martijn,

Met Google Maps lukt het ook niet om de locatie te bepalen met enkel de gps ingeschakeld, met Wi-Fi  erbij lukt het wel.

Ik gebruik de tablet met de app OsmAnd als wandel gps, met off line kaarten. 

Mvg Eddy

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@EddyVM

Dankjewel voor je berichtje. Heb je ook de stappen geprobeerd om de netwerkinstellingen te resetten?

Groeten,

Martijn

0 Likes
EddyVM
First Poster
Opties

Ik heb de Wi-Fi gereset en pas woord opnieuw ingegeven.

De volgende test gedaan: Wi-Fi uit en GPS aan, OsmAnd opgestart, resultaat: mijn locatie wordt niet gevonden.

Volgende stap: Wi-Fi aan en GPS aan, resultaat: mijn locatie wordt gevonden.

Dus met enkel GPS werkt de positiebepaling niet.

Mvg Eddy

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wat is er veranderd sinds vorige week? Zijn de apps misschien bijgewerkt? Omdat het om een wat oudere tablet gaat kan het zijn dat de ondersteuning vanuit de apps stop is gezet

.

0 Likes
EddyVM
First Poster
Opties

Volgens mij zijn er geen updates geweest van de app.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Via de Samsung Members-app kan je het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer locatie/GPS de test. Hoe is het resultaat hier?

0 Likes
EddyVM
First Poster
Opties

Ik heb se membres app niet op mijn tablet, waar kan ik die vinden?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Sorry dat is mijn fout die zit inderdaad niet meer op jouw tablet. Je kan nog proberen om de tablet terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en deze opnieuw in te stellen, zet dan ook geen back-up terug.

0 Likes