Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Laatste update Samsung Galaxy S5e

(Onderwerp aangemaakt op: 12-06-2021 09:59 AM)
618 Weergaven
koendeconinck
First Poster
Opties

Sinds de laatste update van mijn Galaxy TAB S5e zeer ernstige problemen qua wifi verbinding. Voordien is dit nooit een probleem geweest maar nu is het toestel quasi onbruikbaar aan het worden. 

Bij verbouwingen vorig jaar is mijn wifi-netwerk volledig vernieuwd door een elektronicus. Met andere tablets en laptops ervaar ik niet het minste probleem. Met Telenet haal ik tot 600 Mbps down speed en 39 Mbps up. 

Telenet heeft bij nazicht alles gecontroleerd van buiten tot en met de modem. Voor alle zekerheid heeft de technicus modem en versterker vervangen, zonder resultaat.

Nogmaals, net zoals de andere Samsung Tablet van mijn vrouw (S2) en de smartphones heeft de S5e altijd prima gewerkt maar nu, ondanks,

- reset van netwerkinstellingen

- een complete reset van het toestel, ettelijke keren want dit loopt niet van een leien dakje sedert de laatste update door de slechte netwerk connectie

geen resultaat en duidelijk problemen met wifi-verbinding.

Ten einde raad heb ik een reset uitgevoerd bij mijn ouders om te kijken of het probleem daarmee opgelost zou zijn maar noppes. Ook ginder wifi problemen. Dus aan mijn netwerk is het zeker niet gelegen. Ook, zoals gezegd, werken andere toestellen perfect via wifi.

Heb wel op het internet al tal van threads gevonden waarbij de wifi van de S5e tab de mist ingaat na updates en de problemen zijn pas opgelost telkens na een Samsung update. Alleen die komen er niet elke week.

Toevallig nog iemand die met deze issue te kampen heeft?

0 Likes
6 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Als het na een update gebeurd is zou ik zowieso via Samsung Members een foutrapport indienen en als de volgende update het niet oplost of als je niet wilt wachten dan kun je een afspraak maken bij een servicepunt om er nieuwe software op te laten zetten of gebruik maken van de ophaalservice https://bit.ly/2jwV3SJ
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
BruceH
Community Manager
Opties

Goedemorgen @koendeconinck,

Is het gelukt om een foutrapport in te dienen via de Samsung Members app? 👍

rsz-846676
0 Likes
Roytree
First Poster
Opties
Hallo Bruce,

Ook ik ondervindt dit zelfde probleem, tablet is alleen 14 dagen uit de garantie en jecollega gaf telefonisch aan dat de software aanpassing niet meer kosteloos is .
Wel kreeg ik een kortingscode ,maar eerlijk gezegd durf ik niet meer een samsung tablet te
Kopen die na een update en 6maanden gelden 3xte hebben ingestuur voor dit zelfde probleem weer iets van samsung aan te schaffen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als de tablet up-to-date is en je hebt hem al eens gereset, dan raad ik je aan om een foutrapport in te dienen via de Samsung Members app.

Stap 1. Open de Samsung Members-app, en tik dan op de + toets rechtsonder.

Stap 2. Tik op Foutmeldingen.

Ga naar foutmeldingen

Stap 3. Er zal een bericht verschijnen waarin je kunt kiezen voor Altijd om systeemloggegevens te versturen of Alleen deze keer. We raden aan om verbonden te zijn met een wifi-netwerk, afhankelijk van je mobiele netwerkplan. 

Stap 4. Je kunt kiezen uit de categorie waarin met het probleem dat je apparaat wellicht nu heeft. 

Stap 5. Voer de details van het probleem in of voeg een video of schermafbeelding toe om het gemakkelijker te begrijpen te maken. Druk dan op Verzend pictogrammen om het rapport af te ronden. 

Fout in detail rapporteren

rsz-846676
0 Likes
koendeconinck
First Poster
Opties

Dag Bruce,

Dank voor de opvolging.

Ik heb na misschien wel 20 factory resets uiteindelijk het idee gekregen om mijn S5E opnieuw te installeren door gebruik te maken van de minimodem van Telenet die vlak naast de tablet stond. Zo maak je via wifi van de tablet verbinding uiteraard met de minimodem die dan voor 4G connectie zorgt. Minimodem en tablet staan naast mekaar en dan is er blijkbaar geen wifi-probleem en lukte het om de S5E opnieuw vlot te configureren. Nadien weer verbinding gemaakt met mijn wifi netwerk thuis en alles werkt terug.

Het probleem is dat er blijkbaar tijdens het (her)installatieproces  via de gewone wifi-verbinding in huis (in tegenstelling tot voor de update) extreem traag of geen connectie gemaakt wordt met Google of Samsung servers, hetgeen ik heb opgelost door de tablet vlak naast een minimodem te plaatsen. 

Nu werkt alles terug maar voor de update kon ik ook via mijn wifi netwerk vlot een herinstallatie uitvoeren.

Er is dus duidelijk ergens na de update iets mis gelopen met de "wifi functionaliteit". Dit is ook uitvoerig beschreven op het internet op diverse sites bij voormalige updates van de S5E! 

Wat kan ik nu doen? Ik zal alsnog een foutenrapport doorsturen naar Samsung.

Mijn tablet is nog tot december in garantie maar  wat kan ik verwachten van Samsung?

- een ruil met als resultaat ontvangst van een refurbished toestel waarvan je niet weet wat er oorspronkelijk aan de hand was en misschien van kwaad in erger terecht komt?

- terug de vorige firmware op mijn toestel? Maar hoe lang moet ik het dan missen en in welke staat krijg ik het terug. Kras hier, daar en ...? Mijn toestel vertoont echt nog geen enkel krasje door gebruik van de Samsung Case en het heel regelmatig onderhoud van het scherm.

- wat  is de garantie dat mijn toestel wel werkt en de gebreken niet meert vertoont nadat ik het terug krijg van Samsung.

Een nieuw toestel kopen met een vermindering voor de "restwaarde" van dit nog geen 2 j. oude toestel zou me natuurlijk wel een billijke oplossing lijken maar dit zal m.i. niet gebeuren.

Dus ik zal alsnog een foutenrapport genereren maar de enige juiste oplossing lijkt mij dat Samsung zijn firmware 1. beter test voor release en 2. als de donderse bliksem een nieuwe firmware lanceert of software update die dit probleem oplost. Dan hebben klanten die geen garantie meer hebben er ook nog iets aan.

Inderdaad, als dit zich in de toekomst nog herhaalt, is Samsung na 2 negatieve ervaringen mij als jarenlange klant kwijt. Ik heb ook mijn LED TV (QE43Q60R) 2 x in herstelling laten gaan tijdens de garantie wegen bleeding effect omdat er een opening was tussen het kader en het scherm op meerdere plaatsen. Na 2 vervangingen van het paneel was ik ten einde raad (je steeks immers veel tijd in vervoer van en naar een Samsung herstelcentrum) en heb ik zelf voorzichtig het frame tegen het scherm geduwd. De opening valt niet meer op als je rechtstreeks voor de TV staat en het beeld is OK. De LEDS schijnen nu niet meer onderaan het scherm. Dus Samsung is een klant aan het verliezen ...

EDIT: cache partitie van het toestel verwijderen, hard reset met volume "up" en aan/uit knop, herstelling van apps in het menu dat verschijnt na hard reset haalt allemaal NIETS uit. Zelf meermaals geprobeerd zonder resultaat ...

EDIT2: system log gegevens verzenden staat bij mij default op "altijd aan"

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

- een ruil met als resultaat ontvangst van een refurbished toestel waarvan je niet weet wat er oorspronkelijk aan de hand was en misschien van kwaad in erger terecht komt?

Er wordt pas naar een alternatieve oplossing gekeken, op het moment dat de monteur heeft geconstateerd dat het toestel niet te repareren valt.

- terug de vorige firmware op mijn toestel? Maar hoe lang moet ik het dan missen en in welke staat krijg ik het terug. Kras hier, daar en ...? Mijn toestel vertoont echt nog geen enkel krasje door gebruik van de Samsung Case en het heel regelmatig onderhoud van het scherm.

Dat is niet mogelijk. Daarnaast word de tablet zorgvuldig vervoerd in een beschermde case. Je kunt natuurlijk altijd foto's maken van tevoren.

- wat is de garantie dat mijn toestel wel werkt en de gebreken niet meert vertoont nadat ik het terug krijg van Samsung.

Er is altijd een kans dat we het niet kunnen repareren, zie mijn eerste antwoord.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het graag. Anders kun je gebruik maken van onze Ophaalservice of ermee langs een servicepunt van ons gaan: https://bit.ly/3eNVdye

rsz-846676
0 Likes