Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Inloggen na reset van Samsung Tab A 10.1

(Onderwerp aangemaakt op: 14-06-2023 09:47 PM)
1181 Weergaven
ArchDraw
Apprentice
Opties

Even mijn gal uitspuwen...

Ik heb nu al 2x 30 à 45 min. aan de lijn gehangen met de helplijn van Samsung...

Ik kan mijn Tab A 10.1 niet meer opstarten... omdat ik mijn code vergeten ben. Ja oké ik geef toe... dat is mijn fout. Veel te lang niet gebruikt door een verhuis enz.

Nu heb ik mijn tablet volledig gereset en opnieuw naar de fabrieksinstellingen gezet.

Code ingeven lukt nog steeds niet... dus overschakelen naar de "Google" account... Dit heb ik ne al een 5 tal keer uitgevoerd (ook met de hulplijn aan de lijn) en zelf ook al zeker een 20tal keer uitgevoerd...

Telkens krijg ik dezelfde melding dat er een fout is opgetreden en dat ik het opnieuw moet proberen...

Tussen de 2 medewerkers aan de hulplijn ben ik ook naar een service center gereden (Dockx in Brussel) waar de medewerker ook dezelfde foutmelding kreeg...

Hij zou wel die "Google" account kunnen "overrulen" maar doaarvoor moet ik mijn factuur kunnen voorleggen... en jawel, die heb ik niet meer. Nogthans had de eerste medewerker aan de hulplijn mij verfteld dat dit waarschijnlijk zonder factuur ook zou lukken.

Ik kan er dus niet bij dat er geen enkele mogelijkheid is om een geblokkeerd toestel te ontgrendelen zonder factuur... wie houd er zijn facturen langer bij de de garantie periode. Mijn toestel is zeker al 4 jaar oud, misschien 5...

Hoe kan ik mijn toestel bruikbaar krijgen zonder een factuur voor te leggen?

Heeft er iemand hetzelfde probleem al meegemaakt?

Mvg

Frans

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @ArchDraw, goedemiddag.

Wanneer je de tablet terugzet naar de fabrieksinstellingen, zal deze vragen naar een Samsung of Google account waarmee eerder is ingelogd op het apparaat. Heb je hier geen toegang tot deze account dan kan je dit ook via het service punt laten doen. Hierbij dien je wel een legitimatie en aankoop bon te kunnen overleggen.

Wanneer de aankoop met de PIN hebt betaald, zal het factuurnummer van de verkoper ook op je afschrift staan. Bij de verkoper kan je dan vaak ook een bon of factuur opvragen. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Frans, ik denk dat dit zonder factuur erg moeilijk gaat worden. Dit alles hebben ze ooit bedacht om diefstal tegen te gaan wat je uiteraard vast zult begrijpen. Als dit zo makkelijk te omzeilen was dan zouden dieven veel meer toestellen stelen.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
ArchDraw
Apprentice
Opties

Hallo, jawel, dit begrijp ik inderdaad zeer goed... Maar het inloggen met mijn Google account werkt dus niet... En dat ligt niet aan mij. 

Mijn Google account (en e-mail), hebben dezelfde naam als op mijn identiteitskaart... En er kan geen andere account gebruikt worden om in te loggen... Die herkend hij niet!

Dat mijn naam overeenkomt zou toch een aanwijzing kunnen zijn, toch? 

Wat verwacht Samsung dan... Dat ik mijn tablet achterlaat in het service center...? Dan kunnen zij (achter mijn rug) het toestel volledig resetten en terug verkopen...? 

Er moet toch een mogelijkheid zijn om te op te lossen? 

Ik ben ter goeder trouw... Natuurlijk kan iedereen dit verklaren... Maar ik ben bereid een verklaring te onderteken... Of iets anders, zolang ik mijn tablet maar terug kan gebruiken. Zou ik mij hier anders kenbaar maken...?

Mvg

Frans

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @ArchDraw, goedemiddag.

Wanneer je de tablet terugzet naar de fabrieksinstellingen, zal deze vragen naar een Samsung of Google account waarmee eerder is ingelogd op het apparaat. Heb je hier geen toegang tot deze account dan kan je dit ook via het service punt laten doen. Hierbij dien je wel een legitimatie en aankoop bon te kunnen overleggen.

Wanneer de aankoop met de PIN hebt betaald, zal het factuurnummer van de verkoper ook op je afschrift staan. Bij de verkoper kan je dan vaak ook een bon of factuur opvragen. 

Groeten,

Martijn

MartijnK
MegaStar
Opties

Heb je hierover ook al contact gehad met Google over jouw Google account? Wij zullen natuurlijk nooit een tablet doorverkopen, dat is een behoorlijk vreemde suggestie!

Groeten,

Martijn

ArchDraw
Apprentice
Opties

Beste Martijn,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb mijn aankoop zeker online gedaan... maar hoe kan ik dan weten wanner ik juist mijn aankoop heb gedaan? Dit weet ik dus net niet...!

Ik kan mijn identiteitskaart tonen in het service center... daar staat dezlfde naam op als mij gmail account... Volstaat dit dan niet?

Welke zijn mijn opties?

Als ik u het serienuymmer doorgeef, zou u dan kunnen achterhalen waar en wanner ik mijn aankoop deed? Dit zou me al een heel stuk vooruit helpen...

Mvg

Frans

0 Likes
ArchDraw
Apprentice
Opties

Beste Martijn,

Wat zou Google kunnen helpen in dit geval?

Ik kan (op G-mail en alle andere diensten van Google) normaal inloggen met mijn gmail en paswoord... Dus daar ligt het toch niet aan...?

Mvg

Frans

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Omdat je aangeeft dat het niet wil lukken met je Google account zullen zij je beter kunnen helpen hiermee. Wij kunnen niet achterhalen waar en door wie deze tablet is gekocht, dit zou alleen kunnen als de aankoop via onze website is gedaan. 

Wellicht kan je in de mailbox nog een bestelbevestiging terugvinden,

Groeten,

Martijn

0 Likes
ArchDraw
Apprentice
Opties

Beste Martijn,

Ik kom hier nog even op terug.

Het lukt me dus nog altijd niet om mijn tab A te ontgrendelen... ook niet in het service center... maar dat komt doordat ik mijn originele aankoop factuur niet kan voorleggen...

Ik heb ondertussen al mijn mails van mijn BVBA en ook mijn persoonlijk mails doorzocht... en kan niets terug vinden.

Mijn toestel is ook al langs uit garantie... Waarom volstaat het dan niet om gewoon mijn identiteitskaar te tonen... hiermee maak ik me toch kenbaar, en kan, mocht er naderhand toch een klacht komen van een "gesloten" toestel, ik makelijk opgespoort worden... toch?

Is de Samsung tab A 10.1 nog te bestellen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg

Frans

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

https://www.amazon.nl/dp/B07PPC15G6/ref=asc_df_B07PPC15G61687968000000/?tag=tweakersnl-21&creative=3...

maar ik raad je aan een nieuwere te kopen deze is al 4 jaar oud en krijgt ook geen updates meer.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes