op 15-08-2019 11:51 AM
Beste mensen,
Nu heb ik een micro-sd kaart in mijn galaxy tab a gestopt met het doel het interne geheugen wat te ontlasten. Helaas kunnen maar (veel te) weing apps verplaatst worden!
Wat me ook niet lukt is de inhoud van de galerij te verplaatsen naar de sd-kaart.
Wel heb ik de camera zo ver 'gekregen' dat deze de foto's wel op de sd-kaart opslaat.
Weet iemand een manier om meer apps en de inhoud van de galerij te verplaatsen?
Met dank,
Taco48
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 16-08-2019 01:21 PM
Hi! Het klopt dat apps een preferentie hebben voor het interne opslag, dus daar kan ik niet veel aan doen. Kun je testen of je foto's wel kunt verplaatsen door te gaan naar Mijn Bestanden > Interne Opslag > DCIM > Camera en hier de foto's ingedrukt houden en rechtsboven verplaatsen selecteren?
op 16-08-2019 01:21 PM
Hi! Het klopt dat apps een preferentie hebben voor het interne opslag, dus daar kan ik niet veel aan doen. Kun je testen of je foto's wel kunt verplaatsen door te gaan naar Mijn Bestanden > Interne Opslag > DCIM > Camera en hier de foto's ingedrukt houden en rechtsboven verplaatsen selecteren?
op 19-08-2019 11:03 AM
L.S.
Dank voor je antwoord.
Mooi gezegd, dat apps een preferentie hebben voor het interne opslag.
Ik zou graag willen weten hoe dat veranderd kon worden. Op andere apparaten heb ik ook geprobeerd apps te verplaatsen, maar die mogelijkheid schijnt 'dichtgetimmerd' te zijn.
Nu wat betreft de Galerij en de inhoud daarvan.
De Camera kon ik bij interne opslag niet (meer) vinden, want die had ik al verplaatst (...). Dat betekent m.i. dat alle nieuwe foto's automatisch op de SD-kaart komen.
In het interne geheugen heb ik bij DCIM nog een 5-tal thumbnails staan, doch die nemen denk ik niet zoveel ruimte in.
Ik krijg ook via Whatsapp foto's binnen en die komen in de Galerij en de Cloud en die komen niet op de SD-kaart terecht.
En afbeeldingen van de Cloud verplaatsen lukt niet.
Zo blijft een mens in ieder geval bezig.
Met vriendelijke groet,
Taco48
PS, antwoord geven via de mail lukte niet.