Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

samsung tablet s9 fe

(Onderwerp aangemaakt op: 14-07-2024 08:12 PM)
916 Weergaven
HenkJa
Journeyman
Opties
Ik heb sinds kort een Samsung telefoon A25 en een tablet S9 FE. Om apps te ordenen kan ik op mijn telefoon klikken op een app, dee vasthouden en verslepen naar de gewenste locatie. Als ik op mijn nieuwe tablet op een app klik in de app bibliotheek en vasthoud, en wil verplaatsen naar, bijvoorbeeld het beginscherm, dan lukt dat niet. De app opent zich dan altijd op de plek waar ik hem naar toe wil verplaatsen. Als ik vervolgens de app afsluit, staat ie weer op zijn oude plek. Weet iemand hoe ik probleemloos apps op de tablet wel kan verplaatsen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
HenkJa
Journeyman
Opties
En ook nú heb de oplossing zelf gevonden... Ga naar 'instellingen'. Vervolgens naar 'startscherm'. Zet het schuifje 'knop apps-scherm weergeven op startscherm' aan. Als je dan op de knop apps-scherm klikt op het startscherm, dan krijg je al je geïnstalleerde apps te zien op de achterliggende schermen. Vervolgens kun je de gewenste app verplaatsen van bijvoorbeeld de laatste pagina met je apps, naar de eerste pagina. Of naar een andere plek op dezelfde pagina. Ajay, doe er je voordeel mee!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Is het al gelukt? Je kunt toch vanuit het app scherm naar het beginscherm verplaatsen en dan opnieuw slepen naar de gewenste locatie?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
HenkJa
Journeyman
Opties
Zou je deknken. Maar dit is nu juist het probleem. Dat doet ie niet! Ik wil bijvoorbeeld de instellingen-app verplaatsen van de app-bibliotheek naar het startscherm. Dat lukt dus niet. Ook alle nieuwe gedownloade apps, gaan automatisch naar de app-bibliotheek, maar dat probleem is inmiddels wel opgelost (kwestie van een schuifje omzetten bij 'instellingen').
Ajay-A
Community Manager
Opties

Het is mooi om te lezen dat je de oplossing hebt gevonden HenkJa,

Ik wens je nog veel plezier met jouw toestellen!

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
HenkJa
Journeyman
Opties
Ja mooi, maar niet helemaal dus. Ik kan nog steeds niet een app, die in de app bibliotheek staat, verplaatsen, maakt niet uit waar naar toe.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Ik had het verkeerd gelezen HenkJa,

Is dit ook zo na het herstarten van de Tab S9 en is het verder helemaal up-to-date?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
HenkJa
Journeyman
Opties
Na lang zoeken dze conversatie weer teruggevonden. Ik heb de tablet ook al een keer teruggezet naar de fabrieksinstelling. maar het resultaat is en blijft hetzelfde: ik kan een app vanuit de appbibiotheek nergens naar toe verplaatsen. Niet naar een andere plek binnen de bibliotheek en ook niet naar het beginscherm. Als ik de app aanklik, vasthoud en loslaat op een andere plek, dan krijg ik de tekst 'hier neerzetten om te openen', bijvoorbeeld op het startscherm. Maar als ik de geopende app dan afsluit, staat ie vervolgens weer alleen in de bibliotheek en niet op de plek waar ik hem losliet en zich opende na het loslaten. Kom op zeg! Ik kan mij niet voorstellen dat dat alleen bij mijn S9 fe tablet aan de hand is. Er moet gewoon een optie zijn, of iets aan te passen bij de instellingen om een app wel te kunnen verplaatsen....
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @HenkJa,

Ga naar Instellingen ---> Startscherm ---> 'Lay-out startscherm vergrendelen' uitzetten en 'Nieuwe apps toevoegen aan startscherm' uitzetten. Laat weten of het lukt. 

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
HenkJa
Journeyman
Opties
Beste Ajay, je voorgestelde actie heeft geen effect. Inmiddels heb ik zelf dus de oplossing bedacht (zojuist weer met de calculator), om een app die ik verplaatsen wil, eerst te verwijderen van de tablet en vervolgens weer te installeren. Omdat ik in instellingen de button 'nieuwe apps toevoegen aan startscherm' juist heb áángezet, wordt de calculator toegevoegd aan het startscherm. Dán kan er mee doen en laten wat ik wil. Maar dat is wel erg omslachtig. Bij mijn Samsung telefoon kan ik alle apps wél gewoon verplaatsen, net als op mijn oude Samsung tablet. Ik vraag me af of andere S9 tablet eigenaars hetzelfde euvel hebben..
0 Likes
Oplossing
HenkJa
Journeyman
Opties
En ook nú heb de oplossing zelf gevonden... Ga naar 'instellingen'. Vervolgens naar 'startscherm'. Zet het schuifje 'knop apps-scherm weergeven op startscherm' aan. Als je dan op de knop apps-scherm klikt op het startscherm, dan krijg je al je geïnstalleerde apps te zien op de achterliggende schermen. Vervolgens kun je de gewenste app verplaatsen van bijvoorbeeld de laatste pagina met je apps, naar de eerste pagina. Of naar een andere plek op dezelfde pagina. Ajay, doe er je voordeel mee!