Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy TAB A8 Aan-uit-knop en Volume Omlaag worden softwarematig uitgeschakeld

(Onderwerp aangemaakt op: 14-11-2022 11:06 PM)
3704 Weergaven
Adrie_Lute
Journeyman
Opties

Mijn Galaxy Tab A8 (SM-X200) heb ik in juni gekocht. Hij werkt prima, er staat niet heel veel spannends op. O.a. bank-applicatie, Credit Card-applicatie, etc., en Poker Offline (uit de Play Store). Sinds enkele weken functioneert de aan-uit-knop niet meer, en ook de volume-omlaag-knop niet (volume-omhoog wel!). Tabletcover dichtklappen of dubbelklikken op scherm zet hem goed in de stand-by, en cover open en weer dubbelklikken activeert hem weer. Maar de aan-uit-knop niet. Eerst dacht ik dat hij defect was, maar toen ik de tablet naar fabriek resette, deed alles het plotseling weer.

Nu heb ik een app "Shutdown" geïnstalleerd. Als ik daarmee de tablet herstart, doet alles het weer, een paar dagen. Daarna: weer dezelfde storing.

Wie heeft een idee?

Groeten,

Adrie Lute

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Adrie_Lute
Journeyman
Opties

Het probleem is na de laatste update, een paar weken geleden, niet meer voorgekomen. Het lijkt erop dat het door de update verholpen is.

Dank voor alle tips en suggesties.

Adrie Lute

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

21 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Als een fabrieksherstel maar tijdelijk werkt lijkt mij een checkup toch een goed idee! Wellicht kun je wachten tot het probleem er is en er dan gelijk mee langs een servicepunt gaan. Dan kunnen ze terplekke kijken wat het probleem is.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Adrie_Lute, goedemorgen.

Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Adrie_Lute
Journeyman
Opties

Dag Patrick,

Bedankt voor de suggestie. Dit is tamelijk onpraktisch, ik gebruik de tablet zeer regelmatig, en heb geen gelegenheid om hem bij een volgende keer naar een ver gelegen servicepunt te brengen. Opsturen zou een optie zijn, maar dan moet ik de tablet eerst naar fabriek resetten, en daarmee verdwijnt het probleem tijdelijk.

0 Likes
Adrie_Lute
Journeyman
Opties

Dag Martijn,

Dank voor de suggestie. Maar opstarten in Veilige Modus heeft weinig zin, omdat het probleem pas na een paar dagen optreedt. Hoe lang moet ik dan in Veilige Modus blijven "werken"? Een week, twee weken? Van werken is dan geen sprake, want ik gebruik juist applicaties van derden.

Ik zou liever zien dat er een diagnose-app is van Samsung die ik kan installeren, en dat die me zegt wat er aan de hand is. Of dat, als het weer optreedt, een service-medewerker op afstand de tablet kan onderzoeken.

Nog liever zou ik van gebruikers horen "Dit herken ik, precies zo." En "dit was de oorzaak en de oplossing".

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Heb je dan ook een back-up teruggezet? Hiermee zet je waarschijnlijk ook de veroorzaker van dit issue terug 😉

Wanneer je dit niet ervaart in de Veilige Modus, zal dit veroorzaakt worden door een app van derden. Wanneer je de tablet terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan wel eerst een back-up van je tablet 😇 

Stel je tablet vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel de apps één voor één in vanuit de Google Play Store en Galaxy Store.

Groeten, 

Martijn

0 Likes
SStefanS
Apprentice
Opties
Sinds de laatste software update ervaren wij precies hetzelfde. Gisterochtend de update xxs1bvj1 geïnstalleerd met beveiligingspatch 1 oktober op onze tab a8. Sinds gebruik gisteravond doet alleen volume omhoog het nog. Niet volume omlaag en aan/uit. Mogelijke software bug?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @SStefanS, goedemiddag.

Ervaar je dit ook als je je tablet hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Groeten,

Martijn

0 Likes
Adrie_Lute
Journeyman
Opties

Hartelijk dank voor dit bericht. Ik ben dus niet de enige. Dit zijn de gegevens van mijn tablet: versie One UI Core 4.1, Android-versie 12, Google systeemupdate 1 oktober 2022, kernelversie 4.14.199-24941049-abX200XXS1BVJ1 #2 Wed Oct 26 20:46 19 KST 2022, Buildnr. SP1A.210812.016.X200XXS1BVJ1, Status SE for Android Enforcing, SEPF_SM-X200_12_0001, Wed Oct 26 20:55:02 2022, Knox-versie Knox 3.8, Knox API Level 35, Softwareversie serviceprovider  SAOMC_SM-X200_OXM_EUX_12_0001 EUX/EUX/, Beveiliging softwarever. ASKS v5.2 Release 20220804, ADP v3.0 Release 20191001, SMR Oct-2022 Release 1, Niv. Android-beveiligingspatch 1 oktober 2022

0 Likes
Adrie_Lute
Journeyman
Opties

Deze suggestie is onpraktisch en onwerkbaar. Dagenlang in veilige modus werken zonder additionele apps is niet realistisch: wat word ik dan geacht met de tablet te doen? Dagenlang standaard aanwezige spelletjes spelen? Liever zou ik zien dat Samsung een diagnose-app ter beschikking stelt die de diverse functies monitort, en bijvoorbeeld de status van de Aan-Uit-knop vastlegt.

0 Likes