Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy Tab A 10.5 verliest Wifi verbinding.

(Onderwerp aangemaakt op: 26-11-2019 12:13 PM)
14553 Weergaven
HansSpandaw
First Poster
Opties

Op mijn nieuwe Samsung A10.5 tablet valt de wifi verbinding ma korte tijd steeds weg, verbinding wordt daarna weer hersteld en valt na enkele seconden weer weg. Alle overige apparaten werken prima over de wifi, inclusief enkele Samsung apparaten. Wat te doen?

0 Likes
14 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @HansSpandaw,

Welkom op de Community en gefeliciteerd met je nieuwe tablet!

Als je tijdelijk een hotspot maakt op een mobiel toestel en je verbindt de tablet hiermee, ervaar je dan hetzelfde?

Kun je dit tevens testen in de Veilige Modus

rsz-846676
0 Likes
HansSpandaw
First Poster
Opties

Hoi Bruce,

Dankjewel voor je antwoord.

Via hotspot lijkt te werken (maar dan kan ik andere wifi componenten zoals mijn boxen weer niet besturen via de tablet) maar in de veilige modus valt de wifi ook regelmatig weg. Ik kan idan ook geen van de gedownloade apps meer gebruiken. Dat zijn overigens gewone huis-tuin en keuken apps. Het probleem is soms constant aanwezig en soms blijft de wifi wat langer actief op de tablet.

De overige apparaten hebben geen uitval zoals gezegd.

What's next?

Vriendelijke groeten, 

Hans Spandaw

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Als de verbinding niet wegvalt met een hotspot, lijkt het toch aan het netwerk te liggen.

Zend de router 2.4 en 5GHz uit? Dan kun je proberen dit te beperken tot 2.4GHz, je provider kan je hier eventueel bij helpen.

rsz-846676
0 Likes
Paulpeeters
First Poster
Opties

Ik onderschrijf dit euvel van de A10.5 tablet volledig, ik gebruik deze tablet inmiddels 1,5 jaar en de wegvallende WiFi is inmiddels een dagelijks terugkerend fenomeen, wat ik heb geaccepteerd als zijnde zwakheid van deze tablet.

Nee! Dit ligt niet aan mijn netwerk, ik werk sinds april 5 dagen per week, fulltime, thuis. Hiervoor gebruik ik een Acer laptop, en dit uitsluitend via WiFi. In 6 maanden tijd heb ik nooit problemen met deze verbinding. Terwijl de Samsung steeds lijkt te bevriezen, en moet ik maar weer domweg de WiFi op de tablet uit- en aanzetten. Zonder dat ik iets aan mijn modem of router doe, komt de verbinding dan, verbazingwekkend, meteen weer online.

Kortom..deze WiFi verbinding deugt niet en is zwaar ondermaats.

Voeg daar een dramatisch slecht energiegebruik, een superzwak geluid en een dramatisch touchscreen respons aan toe, en dat maakt mijn irritatie compleet.

Het scherm is, voor de prijs, prima, maar voor de rest is het echt totaal prut!!!

Heb helaas dit jaar nog een Samsung a70 telefoon gekocht, maar ook daar wordt ik niet vrolijk van.

Ik zoek dus vanaf nu hardware waar ik, als gebruiker, blij van wordt

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Paulpeeters,

Wat heb je zoal geprobeerd om het probleem te verhelpen? Ervaar je dit ook op andere Wi-Fi netwerken, heb je de netwerkinstellingen op de tablet al eens gereset? Ervaar je dit ook in de Veilige Modus? Dat kan ik niet opmaken uit je bericht.

rsz-846676
0 Likes
strupeke
First Poster
Opties

Heb net hetzelfde probleem, mijn laptop geen probleem via eigen wifi op dezelfde plaats en wiffe de tablet van Samsung gebruiken,  en steeds storing  met de melding streamingsprobleem .

Kan dit verholpen worden ,?

0 Likes
strupeke
First Poster
Opties

Heb hetzelfde probleem, is het bij u opgelost ?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @strupeke,

Goed dat je het komt checken en welkom op de Community!

Valt de Wi-Fi ook weg als je de tablet in de Veilige Modus gebruikt? Dat doe je zo: https://bit.ly/2JQrwvP

rsz-846676
0 Likes
harryweijers
First Poster
Opties
Hier hetzelfde. De tablet a10.5 heeft als enige apparaat constant wifi problemen. Ik heb nog geen oplossing gelezen. 'Kan niet' is ook een antwoord, dan weten we dat maar.
0 Likes