op 14-03-2022 02:22 PM
Ik heb een Tab S3 tablet (Wifi versie). Hoe achterhaal ik de CSC?
Opgelost! Ga naar oplossing.
17-03-2022 04:20 AM - bewerkt 17-03-2022 04:23 AM
Ik ben er nog niet uit. Wanneer ik via de calculator de DRParser Mode activeer en de *#1234# code ingeef, gebeurt er niets. De parser reageert niet op de code.
Let wel: mijn Tab S3 draait nog op Android 7.0. Het is een wifi-only tablet, zonder een abonnement bij een provider. Ik heb dus geen OTA's ontvangen en kunnen upgraden naar Android 9.
op 17-03-2022 08:11 AM
Een andere mogelijkheid is om de tablet aan te sluiten op een computer en deze bij te werken via Smart Switch. Lukt het dan wel om de software bij te werken? Kijk hier voor meer informatie over Smart Switch: Wat is Smart Switch en hoe gebruik ik het? | Samsung NL
Groeten,
Martijn
op 17-03-2022 06:54 PM
Volgens Smart Switch heb ik al de nieuwste firmware, Android 7.0, en geeft mij geen mogelijkheid om te upgraden naar de nieuwste firmware uit 2019, Android 9.
De hele zoektocht naar de CSC is inderdaad vanwege het upgraden naar Android 9, onder andere omdat een aantal voor mij belangrijke apps dit jaar stoppen met het ondersteunen van Android 7.0.
Er is een Android 9 update uitgerold, ook in Nederland. Is er een manier om die te forceren?
Zo niet, op welke andere manier zou ik de CSC kunnen achterhalen? Is dat af te leiden van de data in de screenshots eerder in deze thread, van de Software information en Recovery?
op 18-03-2022 08:14 AM
Goedemorgen, @Members_u1hlnrr.
Ook ik word niet wijzer van de screenshots met betrekking tot de landcode. Wel hebben we de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken via onze Hulp-op-Afstand service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: Hulp-op-Afstand | Samsung
Houd je ons op de hoogte?
Goed weekend alvast en groeten,
Martijn
op 18-03-2022 11:54 AM
Ik raad je aan om op de site van XDA te kijken en daar rond te vragen. Misschien kan je met ODIN zelf de software flashen. Daar kunnen ze je hiermee verder helpen. https://forum.xda-developers.com/f/samsung-galaxy-tab-s3-roms-kernels-recoveries.6322/
18-03-2022 01:42 PM - bewerkt 18-03-2022 01:44 PM
Dat was oorspronkelijk het plan. Als het OTA of via Smart Switch kan mooi, maar zo niet dan maar de stock firmware Android 9 met Odin flashen -- maar zonder de CSC en regio te weten van de huidige Android 7.0 firmware, weet ik niet welke flavour van de Android 9 firmware ik moet flashen.
op 18-03-2022 02:22 PM
18-03-2022 04:23 PM - bewerkt 18-03-2022 04:30 PM
@Rohit, het XDA Tab S3 subforum was mijn eerste idee, en Reddit daarna, maar vragen over CSC zullen de paar oude rotten die er nog berichten over Tab S3's lezen de neus uitkomen, terwijl antwoorden in oude threads lastig te vinden zijn.
@MartijnK Bedankt voor de suggestie. Zijn er daarnaast nog tools of methoden om een CSC te achterhalen? Een andere vraag, komt het vaak voor dat mensen om hulp vragen nadat ze hun Samsung correct hebben geflasht met de juiste officiële firmware maar met de verkeerde CSC?
op 18-03-2022 06:33 PM
19-03-2022 12:13 PM - bewerkt 19-03-2022 12:33 PM
"Hier geen kans op een antwoord naar wens. Flashen is op eigen risico. Dus weinig vragen hierover omdat de meeste het wel weten."
Akkoord, vandaar dat mijn vragen niet over flashen gaan maar beperkt zijn tot het achterhalen van de CSC. Professionele Samsung staf is waarschijnlijk geduldiger met het beantwoorden van technische vragen dan de edge lords van XDA, waar de vragen onbeantwoord bleven.
In algemene zin ben ik ook klaar met flashen. Android is ondertussen zo ver ontwikkeld dat de firmware van Samsung met hun tweaks prima werkt. Ironisch genoeg ben ik dan ook niet geïnteresseerd in het flashen van een custom ROM maar het updaten naar de nieuwste firmware voor mijn model, die om de een of andere reden niet automatisch kan via OTA of Smart Switch.