Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij Tab S2 (SM-T813) snel leeg in slaapmodus

(Onderwerp aangemaakt op: 30-07-2019 12:16 PM)
7848 Weergaven
JaapN
Navigator
Opties

Sinds +/- 2 weken raakte mijn tablet in de slaapmodus zeer snel leeg. Een test leverde het volgende resultaat: 's ochtend om 9 uur vol weggelegd, niet gebruikt en 's avonds om 6 wilde hij niet meer opstarten. De batterij was echt compleet leeg. "Apparaat onderhoud > Batterij > Batterijverbruik" gaf aan dat "Android-Systeem" 74 % (!) had verbruikt.

Ik had de volgende instellingen:  "WiFi ingeschakeld laten in slaapstand > Tijdens opladen" en "Spaarstand > MID"

Tot enkele weken terug kon ik op die manier met gemak 2 tot 3 dagen doorkomen zonder bij te laden. Nu kan ik zonder de tablet te gebruiken niet eens 8 uur doorkomen.

Nu heb ik ontdekt dat als ik de instelling "WiFi ingeschakeld laten in slaapstand > Altijd" gebruik, de batterij levensduur weer redelijk normaal is. "Android-Systeem" verbruikt dan slechts 1 a 2 %.

Heeft iemand hier ervaring mee of een verklaring voor?

"WiFi ingeschakeld laten in slaapstand > Tijdens opladen" is toch bedoeld om de batterij levensduur te verlengen?

0 Likes
14 Antwoorden
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Goedemorgen @JaapN,

welkom op de Community.

Kun je de tablet eens in de veilige modus opstarten? Als hij daar ook snel leeg loopt, raad ik je aan om de tablet eens te resetten. Maak van tevoren wel een back-up als je gaat resetten.

rsz-846676
0 Likes
Dennis1968
First Poster
Opties

De S2 tablet van mijn vriendin heeft het zelfde probleem. Deze is ruim een jaar oud. Accu leeg in standby binnen 2 dagen! 

In de originele modus verbruikt Android OS 20%, Android-systeem 20% en standby circa 14%.

Ik heb de zelfde tablet alleen een jaar ouder, en deze heeft het probleem niet. Allebei Android 7.0. Mijn tablet verbruikt; Android OS 3%, Android-systeem 2%, en standby 2%.

Nu heb ik gisteravond de tablet van mijn vriendin in de veilige modus gezet zoals beschreven in deze topic. Nu blijft de tablet goed. Uiteraard mis je een aantal apps.

Vorige week heb ik de tabet teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nu bleef deze het kort goed doen, daarna was het weer raak; accu leeg. Ze gebruikt de tablet relatief weinig.

Tablet laadt overigens goed op naar 100%.

Wat te doen?

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

@Dennis1968 Als het Android-systeem 20% van de volledige batterij verbruikt, dan zal er een reset nodig zijn. Omdat dit al is gedaan zonder succes, mag de tablet aangemeld worden voor reparatie. Dit kan via onze Ophaalservice. Zonder gebruikersschade en binnen de twee jaar fabrieksgarantie, kan dit kosteloos hersteld worden.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Bobbaers
Apprentice
Opties

Ik zit met hetzelfde probleem, de tablet laadt zeer langzaam op bijna ganse dag laden en in de ochtend is hij leeg, zelfs als hij uitstaat, ik heb reeds een hard reset uitgevoerd, maar helpt ook niet,

Ik heb deze gekocht in december 2017, dus eigenlijk na 2.5 jaar.

Ik heb geen garantie meer, wat is de prijs van reparatie ongeveer?

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Bobbaers,

Heb je het ook met een andere lader geprobeerd?

rsz-846676
0 Likes
Bobbaers
Apprentice
Opties

Ja ik heb  al andere laders geprobeerd  maar helpt niet. Hij verliest zelfs batterij terwijl hij aan het opladen is

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan lijkt het echt aan de tablet te liggen inderdaad. Ik durf niet te zeggen wat er gerepareerd dient te worden. Voor een nieuwe batterij betaal je voor de Tab S2 (SM-T813) ongeveer 70 euro. Als er wat anders mee aan de hand is, kunnen de kosten hoger of lager uitvallen.

rsz-846676
0 Likes
Bobbaers
Apprentice
Opties

Dan loont het waarschijnlijk niet om hem op te sturen? Is toch jammer is maar 2.5j oud.

Mijn oudere tablet ook samsung is al 8j oud en doet het nog prima 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dat is aan jou. Als het bedrag hoger uitvalt dan verwacht, kun je er ook voor kiezen de tablet ongerepareerd te laten retourneren, dan betaal je alleen de onderzoekskosten.

rsz-846676
0 Likes