op 04-01-2023 12:29 AM
Goedendag,
Sinds enige tijd ben ik mij aan het verdiepen in de wereld van SmartThings. Nu heb ik een vraag waar ik maar nergens duidelijk antwoord op krijg. Dus probeer ik het hier.
Waarom heb ik een SmartThings hub nodig?
Op dit moment heb ik geen hub en werken mijn lampen, TV, wasmachine en droger samen via de app. Ik wil straks ook mijn thermostaat aan de app koppelen en dit zo uitbreiden.
Is het zo dat mijn mobiel nu als ''brein'' functioneert? En dus mijn thermostaat niet op een ingestelde tijd in de app aan/uit zal gaan als mijn mobiel niet thuis is omdat er niks is wat de apparaten aanstuurd en ik daarom een hub nodig heb als ''brein''. Of, werkt dit gewoon zonder hub en zonder aanwezige mobiel?
Het enige wat ik over de hub kan vinden is ''het zorgt dat je apparaten onderling communiceren'' Maarja, dat doen ze nu zonder hub ook. Vandaar bovenstaande vraag.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-01-2023 08:27 AM
Hoi @Jaap01 ,
Je hebt alleen een hub nodig als je een Zigbee of Zwave apparaat wilt gebruiken.
Als je alleen wifi-apparaten of apparaten met een eigen bridge, of een Samsung smart televisie of smart appliance gaat gebruiken, heb je geen hub nodig.
Je kunt SmartThings binnenshuis en buitenshuis gebruiken, omdat SmartThings een Cloud based app is.
op 04-01-2023 10:19 AM
Goedemorgen @Jaap01 ,
Hier staat de nodige informatie:
https://www.pocket-lint.com/nl-nl/smart-home/nieuws/samsung/155496-wat-is-smartthings-en-hoe-werkt-h...
op 05-01-2023 12:56 AM
Bedankt voor de reactie,
Ik krijg helaas geen antwoord op mijn vraag in het doorgestuurde artikel.
Vandaag de smart lampen in mijn huis geinstalleerd. En wat verbaasd mij compleet, Ik zet mij wifi uit en zit op 4g, ik sta 200m van mijn huis af en ik kan nogsteeds alles bedienen.
De enige reden die ik nu kan verzinnen waarom je een hub nodig zou moeten hebben is zodat het misschien niet je internet belast.
Of zie ik iets over het hoofd?
op 05-01-2023 08:27 AM
Hoi @Jaap01 ,
Je hebt alleen een hub nodig als je een Zigbee of Zwave apparaat wilt gebruiken.
Als je alleen wifi-apparaten of apparaten met een eigen bridge, of een Samsung smart televisie of smart appliance gaat gebruiken, heb je geen hub nodig.
Je kunt SmartThings binnenshuis en buitenshuis gebruiken, omdat SmartThings een Cloud based app is.
op 05-01-2023 04:41 PM
Aha, dus het gaat om het soort communicatie signaal.
Nu snap ik het, bedankt!