Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Foto's uploaden naar The Frame via smartthings lukt niet meer.

(Onderwerp aangemaakt op: 01-09-2021 06:25 PM)
2436 Weergaven
Conniebonnie
Apprentice
Opties

Ik heb een Samsung The Frame 43 qled. Prachtige tv en ik geniet van alle kunst die voorbij komt. 

Via Samsung Smartthings kon ik altijd probleemloos foto's via mijn Samsung gsm uploaden. 
Sinds kort lukt dit niet meer, want zodra ik Smartthings open en klik op The frame woonkamer krijg ik een melding dat beide apparaten op hetzelfde netwerk aangesloten moeten zijn. Dat heb ik gecontroleerd en ik zou ook niet weten wat ermee bedoeld wordt. Mijn kennis houdt hierbij op. Weet iemand raad?
0 Likes
10 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Conniebonnie ,

Een 'Samsung The Frame 43 qled' zegt niet zoveel. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:

Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Hoe is de tv aangesloten op het internet? Bekabeld? Via wifi? Zitten beide device ook op hetzelfde netwerk?
Er zijn meestal 2 netwerken. 2.4 GHz en 5 GHz. Beide moeten dus of op 2.4 of op 5 GHz zitten..

signatureee
Groet, Dick

Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemiddag @Conniebonnie,

Ben je er al uitgekomen of heb je nog hulp nodig hierbij? Mocht je nog hulp wensen, zien we de antwoorden op de vragen van @Dick graag tegemoet.

rsz-846676\
Hildert
First Poster
Opties

ik heb precies hetzelfde. Gloednieuwe Frame 2022 vandaag rechtstreeks uit de doos. Alle firmware updates zijn geinstalleerd. Heb de nieuwste android versie op telefoon, tv en telefoon draaien op hetzelfde netwerk, op beide hetzelfde samsungaccount, alles functioneert, de tv heeft internetcerbinding (bekabeld)... behalve dat je zelf foto's kunt uploaden via Smartthings. Mijn vorige Frame (2020) deed dit wel gewoon. Maar nu krijg dezelfde melding als hierboven in deze thread. Is dit nou gewoon een bug in de app? 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Hildert , 

Er zijn heel vaak problemen met deze app. Als je de Members app hebt, kun je het daarmee rapporteren.
In de tussentijd kun je op deze manier toch foto's naar de tv uploaden:

https://www.samsung.com/in/support/tv-audio-video/how-to-import-images-from-a-usb-device-to-frame-tv...

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Hildert
First Poster
Opties

Wat bedoel je met de 'Members app'? En waarom onderneemt Samsung geen actie als dit een bekend probleem is? Ik heb 1100 euro betaald voor een tv waarvan de software niet op orde is.

Overigens krijg ik de sensor waarmee de tv zichzelf moet aan en uitschakelen in de art modus ook niet aan de praat. Alles staat goed ingesteld en nee, er staat niets voor en nee, er is geen beweging in de kamer en toch schakelt hij niet vanzelf uit. Zijn hier nog stappen/oplossingen voor, waarvan de gebruiksaanwijzing niet spreekt?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Hildert

Dit is niet iets wat bij ons verder bekend is, wel krijg af en toe een berichtje voorbij waarbij een gebruiker aangeeft dat het niet lukt 😇 Vaak heeft het dan te maken met instellingen op de telefoon of vanuit de internetverbinding.

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring, Heb je de nieuwe TV ook al eens opnieuw toegevoegd aan je SmartThings-app, nadat je deze hebt verwijderd? 

Ervaar je dit ook met een Samsung telefoon? En maakt het verschil als je de TV net als je telefoon verbindt met het 2.4 gHz Wi-Fi netwerk? 

Ook kunnen wij op afstand met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Hildert
First Poster
Opties

Bedankt voor je bericht Martijn. Ja, ik heb de tv al meerdere keren verwijderd en opnieuw toegevoegd aan de app en de app ook verwijderd van mijn telefoon en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Ook maakt het niet uit of tv en telefoon op mij  2.4 of 5G wifi netwerk draait, de melding blijft dat er geen verbinding is.

Ik heb geen Samsung telefoon, maar dat zou toch echt ook niet moeten uitmaken? 

Daarnaast dus nog het probleem met de sensor van de tv, hij schakelt nooit uit zichzelf uit. Daarvoor zal ik contact opnemen om hulp op afstand te krijgen, alhoewel: werkt dat dan wel als de tv meld geen verbinding te hebben? Overigens heeft hij wel degelijk verbinding, want Netflix,  Youtube en NPO start werken allemaal gewoon.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Waar krijg je dan een melding te zien dat er geen verbinding is? Wellicht dat iemand in je directe omgeving wel een Samsung telefoon heeft om dit te proberen, zo kunnen we het één en ander uitsluiten. Wanneer zowel je telefoon als TV van Samsung zijn zullen deze altijd beter met elkaar kunnen samenwerken met elkaar dan een samenwerken met 2 verschillende merken, dit geldt ook voor de andere merken uiteraard 😉 

En lukt het wel als je een Hotspot aanmaakt op je telefoon en de TV daarmee probeert te verbinden? Voor Hulp -op-Afstand is een internet verbinding noodzakelijk maar met een werkende Netflix/YouTube, hoef je je daar geen zorgen over te maken 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Vaart
First Poster
Opties

Ik heb exact hetzelfde met een gloednieuwe 2024 frame. Zelfde netwerk en toch wil de Samsung app niet uploaden vanwege dat het zogenaamd niet op hetzelfde netwerk zit… zucht 

0 Likes