Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Pre-order promotie en inruil voor de S22 afgewezen

(Onderwerp aangemaakt op: 24-02-2022 07:48 PM)
662 Weergaven
Sarnog
Student
Opties

Op 13 februari 2022 heb ik 2x een pre-order geplaatst voor de Galaxy S22 Ultra 512gb. Via de website van Samsung.com koos ik voor betalen met abonnement. Nadat ik deze optie koos, werd ik doorgelinkt naar mobiel.nl, waar ik mijn gehele bestelling opnieuw in moest geven. Ineens had ik ook geen mogelijkheid meer om de exclusieve kleuren te kiezen. Opzich vind ik dit niet echt een probleem, maar had ineens ook geen mogelijkheid meer om mijn toestel in te ruilen met extra €150,-.

Tevens ontving ik een paar dagen later een mail van Samsung, dat ik VIP member ben en ik recht had op 20% VIP korting, omdat ik een trouwe Samsung klant ben. Hierop heb ik telefonisch contact gezocht met Samsung op 16 februari 2022, om navraag te doen hoe ik nu mijn oude toestel in kan ruilen en gebruik kan maken van de 20% extra VIP korting. De vrouwelijke medewerker gaf aan, dat ik contact op moest nemen met de telecom provider waar ik voor gekozen had, omdat zij een link zouden kunnen mailen, voor de inruil actie, omdat deze niet op de website van Samsung stond. Tevens zou de 20% VIP korting op een later tijdstip middels een mail vanuit Samsung, teruggestort worden op mijn rekening.

Vervolgens heb ik telefonisch contact gezocht met de gekozen telecom provider en gevraagd naar de link waar de medewerkster van Samsung naar refereerde. Echt had de telecom provider een dergelijke mail niet (anders dan de gewone promo-site, waar deze promo dus niet op staat) en verwees mij terug naar Samsung.

Nu heb ik vandaag 24 februari 2022, weer telefonisch contact gezocht met Samsung, over de inruil en de 20% VIP korting. De vriendelijke medewerker van Samsung, vertelde mij nu dat ik geen inruil en ook geen 20% korting kan krijgen, omdat deze toestellen niet gekocht zouden zijn bij Samsung. Hierop heb ik hem uitgelegd dat ik deze weldegelijk gekocht heb via de website van Samsung, maar dat Samsung door linkt naar mobiel.nl als ik kies voor afrekenen met een telecom provider. Nergens wordt er aangegeven dat, wanneer men kiest om te betalen met een abonnement, de VIP korting en de inruil promo vervallen. Het gaat toch om 2 toestellen van bijna €1500,- per stuk wat neer komt op op een VIP korting van totaal €600,- en dan nog eens €300,- extra inruilwaarde op twee telefoons.

Dit vind ik dan ook best vreemd en misleidend, als Samsung dan zegt dat ik het toestel niet bij hen, maar bij een telecom provider gekocht heb, terwijl Samsung een optie geeft "af te rekenen" via telecom aanbieder. Ik hoop dan ook op een reactie van Samsung en een oplossing voor een trouwe vaste klant die altijd heel tevreden was over de service en kwaliteit van de apparaten.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

We zouden het erg jammer vinden als je ons gaat verlaten. Wanneer je kiest voor een betaling met een abonnement wordt je ook door gelinkt naar de site van mobiel.nl. En als je de telefoon besteld via hen zie je voordat je helemaal akkoord gaat ook een prijs en overzicht staan van de totale kosten. De aankoop gaat dan ook volledig buiten ons om. De actie met de extra inruilwaarde is ook alleen geldig bij aankoop via onze eigen webshop.

Mocht je in de toekomst alsnog in de markt zijn voor een nieuwe Samsung, stuur mij dan een privé berichtje 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
LucasSteendam
Apprentice
Opties
Stond er ook niet op de andere site aangegeven dat je die korting zou krijgen, want zover ik weet waren er meerdere andere sites die die korting wel aanboden. Dus dan ligt het toch echt aan mobiel.nl
0 Likes
Sarnog
Student
Opties

Geen idee, ik ben er via Samsung.com naar verwezen. Ook de tegenstrijdigheid van de klantenservice van Samsung maakt het niet helderder. Ik hoop dat er iemamd van Samsung dit bericht leest en mij een oplossing of op z'n minst een tegemoet koming kan bieden.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Sarnog, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! En wat gaaf om te lezen dat je voor de S22 Ultra hebt gekozen. Het is natuurlijk niet fijn wanneer je deze kortingen misloopt, zeker als het om zoveel geld gaat. Omdat de aankopen niet via onze eigen website zijn gegaan kan je geen inruil toestel selecteren en om gebruik te maken van de extra inruilkorting. De VIP korting was ook alleen geldig bij een aankoop via de link vanuit de e-mail. 

Ook als je op onze website zou hebben gekozen voor een Lease bijvoorbeeld komen deze voordelen te vervallen. Het voordeel van zowel de VIP korting als de inruilkorting is alleen toepasbaar bij aankopen in onze webshop zelf.

Ondanks het mislopen van dit voordeel wensen we je natuurlijk wel heel veel gebruiksplezier toe met de nieuwe aanwinsten! En mochten we je in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen dan horen we dat ook graag van je!

Groeten, 

Martijn

0 Likes
Sarnog
Student
Opties
Beste Martijn,

Ik blijf het een misleidende reclame vinden, want dit staat nergens vermeld op de site en er komt ook geen waarschuwing bij de button "afrekenen met abonnement" op de website van Samsung. Ook het woordje afrekenen, geen niet weer dat het product niet via Samsung verkocht wordt. Dit zal dan ook mijn laatste Samsung product zijn dat ik koop, als dit de manier is, waarop Samsung met loyale klanten omgaat.
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

We zouden het erg jammer vinden als je ons gaat verlaten. Wanneer je kiest voor een betaling met een abonnement wordt je ook door gelinkt naar de site van mobiel.nl. En als je de telefoon besteld via hen zie je voordat je helemaal akkoord gaat ook een prijs en overzicht staan van de totale kosten. De aankoop gaat dan ook volledig buiten ons om. De actie met de extra inruilwaarde is ook alleen geldig bij aankoop via onze eigen webshop.

Mocht je in de toekomst alsnog in de markt zijn voor een nieuwe Samsung, stuur mij dan een privé berichtje 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
Mosankhan
Journeyman
Opties

Ik ben een stuk minder misgelopen doordat medewerkers van Samsung mij niet de juiste informatie hebben gegeven. Ik overweeg een klacht in te dienen bij Reclame Code Commissie.

Bij mij ging het om korting als je een telefoon in combinatie met tab s8 kocht. Dit werd pas nadat preorders waren aangenomen bekend gemaakt. Toen ik er over belde kreeg ik te horen dat ik mijn bestelling moest annuleren en opnieuw bestellen. Ze hebben niet gezegd dat ik ergens midden maart, en dat moet ik ook maar afwachten, mijn telefoon zou ontvangen. Samsung hanteert namelijk fifo en ik was 1 van de eerste met mijn bestelling.

0 Likes
Mosankhan
Journeyman
Opties

Leuk bericht Martijn.  Lijkt op een antwoord dat ik ook van je ontvangen heb. Eerst de boel verpesten en dan nog zeggen of je nog iets anders wil bestellen. Je communicatiepersoon heeft dit niet handig in elkaar gestoken. Als iemand met frustraties zit moet je die persoon niet nog meer frustraties willen verkopen.

0 Likes