Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

inruil actie ervaring met L8P

(Onderwerp aangemaakt op: 14-07-2023 02:33 PM)
3141 Weergaven
Chefken
First Poster
Opties

Vandaag kreeg ik een mail van L8P in verband met mijn inruiltoestel Galaxy note8

ik heb mijn toestel correct met overeenstemming de voorwaarden opgestuurd. nu blijkt er ineens schade aan mijn scherm te zijn. 

zijn er nog mensen met deze ervaring van deze firma? en wat kan je er aan doen?

hierbij mijn antwoord naar L8P:

Beste,

bedankt voor jouw feedback, Doch dit komt niet overeen met hoe ik mijn toestel heb terug gestuurd, mijn toestel was in goede staat met een perfect werkend scherm ( mijn toestel heeft geen defect aan het scherm), dit was tot de week daarvoor in gebruik en ik heb dit steeds met alle zorgen omringd. mijn toestel heeft steeds in een originele Samsung hoesjes gezeten en kan niet beschadigd zijn tenzij bij het versturen of uitpakken.

ik ben niet akkoord met jullie opmerking over de afwijking

mocht ik dit aanbod niet gehad hebben als inruilwaarde zou ik zelf dit toestel niet in ruil gegeven hebben omdat dit toestel nog in perfecte staat was..

Graag had ik gehad dat jullie dit toestel nogmaals bekijken daar ik 100% van overtuigd ben dat dit inruiltoestel correct volgens de voorwaarden is opgestuurd.

Ik heb er de voorwaarden nog even bijgehaald/

Ik heb de voorwaarden er nog eens bijgepakt. Daar staan de volgende punten:

Onder werkende toestellen verstaan we:

- dat het toestel aan en uit dient te gaan via de aan/uit knop (power-on test)

- batterij kan opladen

- het toestel kan bellen en naar gebeld worden

- dat alle toetsen aanwezig zijn en dienen te functioneren

- dat alle functionaliteiten van het toestel naar behoren werken

- dat het toestel compleet is inclusief batterij + batterijcover en originele IMEI-sticker (met correcte IMEI nummer als in het toestel)

- dat het toestel niet gescheurd mag zijn en dat er geen onderdelen mogen missen

- dat de LCD moet werken en 100% intact moet zijn

- dat de LCD niet mag ingebrand zijn en niet mag schilferen

- dat de LCD geen defecte lijnen vertoont of defecte pixels vertoont
- dat bij toestellen met aanraakscherm, het aanraakscherm correct functioneert en geen barsten vertoont

- dat toestellen uitgerust met een glazen achterkant geen schade hebben aan deze glasplaat

- dat alle mechanische onderdelen naar behoren functioneren

- dat het toestel geen stickers of stickerresten mag hebben, niet beschilderd mag zijn en niet beplakt maar zich in de originele staat als bij de initiële levering

- bovendien mag het toestel niet beveiligd zijn met een pincode of wachtwoord en simlock vrij is.

Indien jullie een andere mening hierover hebben zou ik graag hebben dat jullie mij foto's doorsturen met de schade die jullie aan mijn toestel zien zodat ik kan vergelijken met mijn foto's die genomen heb voor ik mijn toestel heb doorgestuurd.

Ik ben ook even gaan kijken op het forum van Samsung en blijkbaar ben ik hier ook geen alleenstaand geval van een foute ( al dan niet frauduleus) geval. ik zal hierrond ook nog contact opnemen met de klantendienst van Samsung

bedankt voor jullie spoedige  retoursinfo.

80 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Foxi69, goedemorgen.

We hebben momenteel een heel gave actie, je krijgt dan tijdelijk een extra inruilwaarde toegekend. Wanneer je een bestelling plaatst en gebruik maakt van deze mogelijkheid dan kan je nadat je je nieuwe telefoon hebt ontvangen je oude insturen. Zodra deze bij Loop binnenkomt wordt gecontroleerd en op basis hiervan krijg je ook bericht over de inruilwaarde 😇

Wil je hier meer over weten, kijk dan hier: https://bit.ly/2YSNncL

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Foxi69
Pathfinder
Opties
Nee dat durf ik niet opsturen . Straks gedoe en veel minder krijgen .beter zo verkopen
0 Likes
RDuhen
Journeyman
Opties
Ook ik heb mijn onbeschadigde en perfect werkende Samsung S20 5G ingeruild toen ik een S23 Ultra kocht. Krijg net bericht (met noreply adres) dat het scherm beschadigd is en dat de inruilwaarde van €140 naar €40 is bijgesteld en er een factuur volgt.Het scherm is helemaal niet beschadigd. Wat zijn dit voor praktijken? Als ik dit had geweten, had ik het nooit gedaan. Wat kan Samsung hier in betekenen? Inruilorder 91088
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

HI @RDuhen, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer de inruilwaarde aangepast wordt. Heb je hierover ook een vraag uitgezet bij Loop? Wanneer je jouw oude telefoon opstuurt naar Loop wordt deze bij binnenkomst gecontroleerd. Een beschadigd scherm hoeft niet altijd een fysieke beschadiging te zijn dit kan ook te maken hebben met inbranding van het scherm.

Om na te gaan wat zij hebben geconstateerd zal ik hen ook een mail sturen en zodra ik hier een terugkoppeling op heb stuur ik je ook een berichtje!

Goed weekend alvast en groeten,

Martijn

RDuhen
Journeyman
Opties
Ik heb Loop gemaild via het contactformulier. Moet zeggen dat ik het sfeertje rondom dat hele inruil proces heel onprettig vind. Je koopt geen pakje boter met zo'n duur nieuw toestel en denkt er goed aan te doen door het oude toestel in te ruilen. Dit levert toch geen positieve reclame op voor Samsung als ik de stroom aan klachten zo lees. Terug naar het tekenbord lijkt me.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Het is ook zeker geen pakje boter en vandaar dat bij binnenkomst het toestel ook wordt gecontroleerd. Wij zijn verder ook erg tevreden met deze actie, die wij overigens al een aantal jaar weer zien terugkomen 😇 Uiteraard lezen wij enkel de situaties wanneer de inruilwaarde wordt aangepast nadat het toestel is gecontroleerd.

Zodra ik hier een terugkoppeling op heb stuur ik je ook een berichtje. 

Fijn weekend alvast!

Martijn

RDuhen
Journeyman
Opties
Martijn, ik kreeg net weer een mail van Loop, exact dezelfde mail als een week geleden toen ik hier aan de bel trok. Hebben jullie nog iets gehoord?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @RDuhen, goedemorgen.

Dankjewel voor je terugkoppeling 👍 Ik heb helaas ook nog geen reactie ontvangen op mijn bericht richting Loop en heb hen ook zojuist een reminder gestuurd. Zodra ik hier een terugkoppeling o heb stuur ik je ook direct een berichtje.

Mijn excuses voor het ongemak!

Groeten,

Martijn

RDuhen
Journeyman
Opties
Hai Martijn, zojuist kreeg ik weer een mail van Loop over de inruil. Nu hebben ze bij Loop besloten dat de opgegeven inruilwaarde WEL overeen komt met de vastgestelde inruilwaarde. Er behoeft geen nabetaling. Verder geen uitleg. Wat een gedoe toch, maar het bleek wel de juiste actie om m'n poot stijf te houden.
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Wat fijn om te lezen dat het alsnog in orde is gekomen. Ik heb ook vandaag pas dezelfde bevestiging gehad van hen (na een aantal reminders te hebben gestuurd)

Goed weekend alvast en groeten,

Martijn