12-08-2021 11:54 AM - bewerkt 20-08-2021 09:09 AM
Gisteren, 11 augustus, was het dan eindelijk zo ver. Na alle geruchten en speculaties was het écht tijd voor Samsung Galaxy Unpacked. Als Samsung Members waren @Dick , @Rohit, @Patrick , @Moootje en ondergetekende van de partij, samen met onze geliefde Community Manager @BruceH.
Als voorpret kregen we allemaal een unieke Samsung Members Kit opgestuurd, onze unboxing experience hiervan kun je op onze verschillende social-mediakanalen vinden.
En gisteren kwamen we samen met andere Samsung Members van over de hele wereld, om de nieuwste innovaties samen te vieren. Er werden vlaggenschepen gewonnen met een challenge die was uitgeschreven door Samsung, en we kregen tijdens Samsung Unpacked leuke quizvragen waarmee we ook kans maakten op een van de nieuwe producten die Samsung gisteren gelanceerd heeft. En het mooiste: iedereen was even enthousiast voor elkaar wanneer er iets werd gewonnen. We gunnen het elkaar allemaal. Dat is het mooie aan de hechte Samsung Members Community, we zijn verbonden door onze liefde voor Samsung, en gunnen elkaar de successen.
Tot slot kregen we een unieke hands-on ervaring met de nieuwste producten. Maar goed: je bent vast benieuwd wat er gisteren tijdens Unpacked is aangekondigd aan nieuwe producten! Lees snel verder voor een kort overzicht:
Samsung Galaxy Z
De nieuwste vlaggenschepen van Samsung zijn oprecht parels te noemen. Ik heb het natuurlijk over de Samsung Galaxy Z Fold3 5G en Samsung Galaxy Z Flip3 5G, de baanbrekende foldables. De derde generatie Galaxy Z-serie is duurzamer dan ooit, en belooft zowel qua entertainment als productiviteit het onderste uit de kan te halen.
De Samsung Galaxy Z Fold3 kun je zien als een smartphone en tablet in één apparaat. Opgevouwen is het een telefoon met een vergelijkbaar formaat als de S-serie, uitgevouwen heb je het formaat van een kleine tablet in je handen. De ervaring is naadloos: je hoeft niet te wachten tot je app opnieuw is geopend, maar je kunt direct door! En dankzij de verbeterde Multi-Active Window kun je nog makkelijker met tot wel drie apps tegelijk werken! En uniek: de Samsung Galaxy Z Fold3 5G komt met de allereerste camera die onder het scherm van een foldable zit verwerkt! Geen concessies meer met een gat in het scherm voor de camera: als je de camera niet gebruikt, dan zie je hem ook niet. En ook voor het eerst op een foldable: de S Pen! Moet ik nog meer zeggen?
De Samsung Galaxy Z Flip3 5G is de ideale balans tussen stijl en functionaliteit. Ingeklapt heb je een cover screen, waar je je notificaties op kunt bekijken, widgets zoals het weer en je agenda op kunt plaatsen, de camera mee kunt gebruiken, en oproepen kunt aannemen (of weigeren, als het je even niet uitkomt). Uitgeklapt heb je een volwaardige telefoon. Door zijn compacte ingeklapte formaat, past hij makkelijk in je broekzak en is hij superstijlvol.
En fantastisch aan de Galaxy Z Flip3 5G is: er zit nog zo veel meer tussen in- en uitgeklapt in. Het scherm kun je in verschillende hoeken zetten, ideaal voor bijvoorbeeld videobellen, of om in een bepaalde hoek iets fotograferen of filmen zonder jezelf in ongemakkelijke bochten te wringen.
Meer weten over de Galaxy Z Fold3 5G en Galaxy Z Flip3 5G? Check Samsung.com:
Samsung Galaxy Z Fold 3 5G | Samsung NL || Galaxy Z Fold3 5G
Samsung Galaxy Z Flip 3 5G | Samsung NL || Galaxy Z Flip3 5G
Galaxy Watch4
De Samsung Galaxy Watch4 en Galaxy Watch4 Classic is het horloge dat jou het beste gaat leren kennen. Letterlijk, want voor het eerst is een smartwatch uitgerust met een lichaamssamenstellingssensor, de Samsung BioActive Sensor, die jou met twee vingers op twee knoppen kan vertellen hoe je lichaam is samengesteld. Met indrukwekkende resultaten, want in vergelijking met de gouden standaard voor lichaamssamenstellingsonderzoeken, de dexa-onderzoeken, correleren de resultaten van Samsung’s BioActive Sensor met wel 98%.
Waarom ik hier zo enthousiast van word? Omdat een dexa-onderzoek een vrij ingewikkeld onderzoek is dat je in klinieken en ziekenhuizen krijgt. Nu brengt Samsung deze resultaten naar de gewone consument. Door te kijken hoe je lichaamssamenstelling verandert over tijd kun je zonder ingewikkelde en dure onderzoeken het effect van je dieet en lichaamsbeweging meten, en waar nodig iets anders proberen. Je gewicht vertelt je op zichzelf helemaal niets, nu kun je zelf ontdekken hoeveel hiervan spieren, vet en water is. Indrukwekkend!
Door deze indrukwekkende sensor zou ik bijna een andere indrukwekkende verandering in de Galaxy Watch serie vergeten te noemen: een nieuw besturingssysteem. Samsung is de samenwerking aangegaan met Google, om het beste van twee werelden te combineren. Je hebt de fantastische integratie van Samsung in de horloges zoals we die van Tizen gewend waren, inclusief Samsung OneUI, dat nu werkt binnen het ecosysteem van Google, met alle apps uit de Google Play Store die daarbij komen.
En daarnaast zijn er nog wat fysieke aanpassingen gedaan, waardoor de gezondheidssensoren beter op je huid komen en je metingen dus accurater zijn.
Meer weten over de Galaxy Watch4 en Galaxy Watch4 Classic? Check Samsung.com: Samsung Galaxy Watch4 44mm Zwart | Samsung NL || Galaxy Watch4
Galaxy Buds2
De voordelen van de Galaxy Buds Pro, maar dan toegankelijk gemaakt voor een breder publiek. Wie wil dat nou niet? De Galaxy Buds2 liggen heerlijk in je oor, heeft een goede accuduur, en komt met actieve ruisonderdrukking. Ook wordt de wind opgevangen, waardoor als je een telefoongesprek buiten voert je gesprekspartner jou verstaat, in plaats van alleen maar de windkracht kan proberen te schatten.
De Galaxy Buds2 komen via de Wearables app met genoeg functies, waaronder continuïteit onder verschillende apparaten. Voorbeeldje: je bent lekker op je tablet aan het Netflixen, met de Galaxy Buds2 geniet je van een fantastische geluidsbeleving. En dan word je gebeld. De tablet pauzeert de film of serie die je aan het kijken bent automatisch, en de Galaxy Buds2 schakelen over naar je telefoon, waar je de oproep kunt aannemen (of weigeren, als je er even geen zin in hebt). Na het gesprek ga je op je tablet gewoon weer verder waar je bent gebleven: zonder onderbrekingen.
Meer weten over de Galaxy Buds2? Check Samsung.com: Pre-Order de Samsung Galaxy Buds2 Zwart | Samsung NL || Galaxy Buds2
Terugkijken
Ben je enthousiast geworden en wil je Galaxy Unpacked helemaal terugkijken? Dat kan! Check de hele stream hier: Galaxy Unpacked August 2021: Official Replay | Samsung - YouTube.
We zijn erg benieuwd wat jij van alle nieuwe innovaties vindt! Ik kan natuurlijk moeilijk alle nieuwe features omschrijven. Heb ik jouw favoriete nieuwe feature genoemd of niet? Laat het vooral hieronder weten!
op 12-08-2021 12:00 PM
op 12-08-2021 03:36 PM
Mooie verwoord Kevin, helemaal mee eens dat het stuk voor stuk weer mooie producten zijn die Samsung heeft gelanceerd.
op 12-08-2021 05:00 PM
Eerlijk is eerlijk, die folds zijn mooi maar niks voor mij. Het probleem met die dingen is dat de schermen over het algemeen vrij weinig aankunnen en ik vraag mij oprecht af of een fold mij zal overleven.
Ik moet me nog verdiepen in de buds maar die zullen vast goed zijn (Alle buds hebben een geweldige kwaliteit verhouding).
En met de watch, tja meer google en het einde van Tizen. Ik wacht nog steeds op de dag dat je met je horloge kan betalen.
op 12-08-2021 10:31 PM
13-08-2021 12:21 AM - bewerkt 13-08-2021 01:33 AM
op 13-08-2021 07:14 AM
Nice, ik zou graag een note 22 ultra (small formfactor) willen zien. 😄
op 14-08-2021 09:00 AM
op 14-08-2021 09:01 AM
op 14-08-2021 09:03 AM