Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S22 Ultra camera review

(Onderwerp aangemaakt op: 18-07-2022 07:16 PM)
5476 Weergaven
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik heb de afgelopen tijd de camera van de S22 Ultra getest en bij deze laat ik jullie de resultaten zien. Ik ben geen professionele fotograaf maar gewoon een gebruiker zoals jullie. Dus de foto's die in mijn review staan zijn foto's die jullie ook krijgen wanneer jullie met de camera van de S22 Ultra aan de slag gaan.

Hier is een normale foto in 3:4, 3x optische zoom en 10x optische zoom.

NormaalNormaal3x3x10x10x

10x optische zoom

20220518_104321.jpg20220518_104328.jpg20220518_104330.jpg20220518_104334.jpg

Normaal, 3x, 10x en 30x 

1x1x3x3x10x10x30x30x

En dan nog een extreem voorbeeld van de zoom lens op de S22 Ultra. Zie je een boot in de verte? Geen probleem met deze telefoon kun je ook dat prima op de foto zetten.

20220515_161101.jpg20220515_160821.jpg

Macro 

Macro 1.jpeg

Deze 2 foto's zijn gemaakt in de 108 megapixel stand met detailverbetering aan. Na elke foto heb ik 2 screenshots gemaakt waarbij ik heb ingezoomed zodat jullie kunnen zien hoe ongelooflijk ver je kunt inzoomen.

Kat vandaag 2.jpgmond.jpgOog.jpg

108mp bloemen 1.jpeg

Screenshot_20220524-203403_Gallery.jpgScreenshot_20220524-203413_Gallery.jpg

De volgende 2 foto's zijn ook met 108 megapixel gemaakt met detailverbetering aan.

bloemen.jpgvreemde bloem.jpg

Dit waren allemaal resultaten uit de standaard camera app. In de Galaxy store kun je de Expert RAW Camera app downloaden. Hiermee kun je ook geweldige resultaten krijgen. De foto's die via deze app geproduceerd worden zijn wel RAW in het .dng formaat en deze moeten dus bewerkt worden om er een mooie foto van te maken.

Deze foto is met de Expert RAW app gemaakt en in Adobe Lightroom bewerkt.

20220511_151204.jpg

Ik gebruik veel Lightroom en Photoshop op mijn telefoon en de S-pen is een grote uitkomst. Met een S-pen is het zoveel makkelijker om in Lightroom foto's te bewerken. Als je bijvoorbeeld een bepaald deel van de foto wilt selecteren is dat bijna niet te doen met je vingers. Ik ben hier door ook van mening dat dit toestel een droom is voor mensen die van fotografie houden .

Ik ben van mening dat dit de beste telefoon is die ik ooit in handen heb gehad. Niet alleen is de camera fenomenaal maar het is ook een ontzettend snelle telefoon met een batterij die makkelijk de hele dag meegaat. Als ik een hele dag op pad ga en vollop gebruik maak van de camera, dan heb ik in de avond nog ruim 40% batterij over om de avond door te komen.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
25 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Heel gaaf stuk en ook erg mooie foto's @Patrick, hier doe je de andere Members zeker een groot plezier mee 😁

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Thanks! Ja leek me leuk om eens te delen wat voor foto's een normale gebruiker nou kan maken met dit toestel. Gewoon point en shoot haha😋
mollie319
Big Cheese
Opties

Goed stuk @Patrick

Duidelijk en overzichtelijk met mooie resultaten!

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Thanks! Heb me best gedaan om zo goed mogelijk te laten zien wat de gemiddelde gebruiker kan verwachten van de camera 🙂

Thijs1e
Pioneer
Opties
Wauw wat een kwaliteit!
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Thanks! Dit zijn gewoon normale foto's die iedereen kan maken😁
Thijs1e
Pioneer
Opties
Wat een wereld van verschil. Mijn Z Flip 4 kan dit niet evenaren. Brengt je toch aan de twijfel.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als hier de ruimte was om 4k 60 fps te reviewen en dan vooral met 3 en 10x optische zoom valt je mond helemaal open😁
ClausJZ
Black Belt 
Opties
Als S21 ultra gebruiker kan ik het verschil zien in kwaliteit, de S22 ultra is weer een stap beter. Dat gezegd hebbende als ook gewone gebruiker.
Mooie en duidelijke serie foto's en uitleg Patrick.