Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Gebruiken jullie de Camera Assistent app al?

(Topic created on: 16-02-2023 07:18 PM)
2907 Views
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Options
Samsung heeft onlangs een app in de Galaxy Store geplaatst genaamd Camera Assistant. Ik dacht eerst dat het niet zo belangrijk zou zijn maar deze app voegt belangrijke functies toe aan de camera van de S22 en S23 serie.

De laatste paar dagen heb ik deze app getest en ik ben tot de conclusie gekomen dat er een aantal features inzitten die eigenlijk enorm handig zijn.

Je kunt of de camera app openen en op het instellingen wieltje klikken > Camera Assistant of je kunt de app direct openen via het pictogram en op die manier bij de instellingen komen.

Ik zal een aantal opties toelichten:

- Auto HDR - Hierdoor krijg je meer details in lichte en donkere gedeelten van je foto's, maar je kunt deze ook uit zetten wat voor sommige mensen zeer interessant is. 
 - Lens Automatisch wisselen - HIerdoor laat je de camera de beste lens automatisch kiezen zodat je betere resultaten krijgt, dit is vooral handig voor mensen die niet zoveel met fotografie hebben en toch mooie foto's willen maken, dit helpt enorm met de resultaten.
- Sluiter met snel tikken - Normaal als je op de ronde sluiterknop drukt maakt die de foto pas als je de knop loslaat, met deze functie veranderd dat en maakt die de foto gelijk als je de knop aanraakt. Dit is gewoon enorm handig voor iedereen eigenlijk.
- Opname Snelheid - Hiermee kun je prioriteit geven aan snelheid of kwaliteit zodat je sneller foto's kan maken als je dat wilt ten koste van een klein beetje kwaliteit.

Er zijn mensen die 'shutterlag' ervaren bij 200 Megapixel, via deze app los je dat op. Ik ervaar zelf geen shutterlag.

Ik vind het een hele goede zet van Samsung om door middel van een app een extra menu met features aan de camera toe te voegen😁

image

image

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
10 REPLIES 10
Alijaafar
Journeyman
Options

Dat is wel handig. Bedankt voor de info 

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Options
Geen probleem Ali! Zeker aan te raden om dit te installeren 😋
poldernorwich
Pioneer
Options
Ik gebruik het nu een aantal dagen en ben zeer tevreden en blij met de mogelijkheden van de Camera Assistent. Zeker een aanrader 👍
ClausJZ
Black Belt 
Options
Zeer zeker een fijne aanvulling, na dagen testen kan ik niet anders zeggen dan top van Samsung!
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Options
Ja he, zeker top😁👍
ClausJZ
Black Belt 
Options
100 % 👏
SjorsK
Maestro
Options

Mooie tips! Lekker bezig Patrick!

Vincent1975
Pioneer
Options
Goedemorgen, is er bekend of deze camera assistent app ook voor de s21 fe gaat komen?
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Options

Goedemorgen @Vincent1975 ,

Deze informatie is helaas niet bekend.