Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Zit er een chip en weers t and in de usb c label?

(Onderwerp aangemaakt op: 27-05-2020 09:51 AM)
475 Weergaven
Steffenm
Voyager
Opties

Hallo.

Ik had een langere ikea kabel aangeschaft om mijn s8 op te laden. Nu begon de s8 te stinken en er kwam knetterend geluid uit de laadpoort. Ik ben er gelukkig op tijd bij. Mijn telefoon laad nu weer op met de originele kabel. Ik heb een mail naar ikea gestuurd en w8 op antwoord. Nu vroeg ik mij iets af. In een usb c kabel zit een 58kweerstand om deze problemen te voorkomen en zover ik weet zit er een chip in. Is dit het geval in de originele samsung laadkabels? 

Zo ja kan samsung zelf geen lange ree kabels maken? De korte meefeleverde kabels zijn wel extreem kort.

Steff
0 Likes
5 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Zo, dat is schrikken, @Steffenm! Gelukkig is het goed afgelopen!

Bij originele laadkabels zit er inderdaad (uiteraard) een weerstand, en een mechanisme om met zowel de adaptive fast charger als de telefoon te communiceren om bijvoorbeeld kortsluiting en oververhitting te voorkomen. Niet originele kabels hebben dit mechanisme niet, en de kwaliteit van de weerstand kan ook niet gegarandeerd worden. Vandaar dat wordt aangeraden om alleen originele kabels te gebruiken.

Die kabels zijn inderdaad niet erg lang. Bij het gebruik van lange kabels krijg je eigenlijk standaard problemen. Ik zie ook wel eens kabels van meer dan een meter en die zijn handig voor als je niet in de buurt bij een stopcontact zit, maar voor de rest leveren ze vooral problemen op. Zo gaat er laadvermogen verloren als de stroom langere afstanden over een USB kabel moet afleggen en kan er bij de verkeerde omstandigheden oververhitting plaatsvinden als de telefoon meer stroom probeert te onttrekken terwijl er bij de adapter de maximale capaciteit wordt geleverd. De huidige lengte bleek optimaal; Samsung is ongetwijfeld aan het kijken of ze een lange variant kunnen ontwikkelen, maar zullen zoiets pas op de markt brengen als het net zo veilig en kwalitatief goed is als de kleinere kabels. Een verlengsnoer lijkt me tot die tijd een veiligere investering dan een lange kabel.

kevin-sig
0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties

Ik wilde weer eens nederland supporten en de s8 is nu merkbaar sneller leeg. Daarom wilde ik een langere kabel. Tip niet doen. 

Wel iets vreemds mijn s8 is vam januari 2019. Ivm garantie is deze vv door de verzekeringsreparateur. Ik noem geen naam meer genoeg discussie gehad met verzekeraar...

Nu na een jaar raakt de accu sneller leeg en is de telefoon merkbaar langzamer geworden. Ik wil de s8 nog niet kwijt . Deze is nog supergoed op de accuduur na.

En momenteel is het voor mij alleen mogelijk om een a41 ter vervanging aan te schaffen. En dat is geen vergelijk

Steff
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Steffenm, dan toch eens binnen brengen bij een servicepunt om de accu na te laten kijken. Je kunt hem eerst ook nog eens resetten. wellicht dat het dan al beter gaat!

rsz-846676
0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties

Ik wil de s8 nog een jaar houden dan weer een opvolger. Ik blijf toch voor een galaxy s serie gaan. Het verschil is te groot tov een a serie.  Het is nog geen ramp . Ok merk nu sinds dat ik ipv kpn aparatuur allemaal acm apparatuur thuis heb dat de accu spontaan langer meegaat. Ik denk dat wifi verbinding het meeste doet. Dus net te slecht bereik en dan steeds zoeken naar een betere verbinding. Ik heb nu sind sen dag een mesh van fritz erbij aangesloten. Dit merk ik direct. De wifi antenne van  de s8 is minder goed als die van  de s9 en a40 die wij ook hebben😄

Steff
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Mocht je toch eens willen kijken naar een nieuw toestel tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij altijd een privébericht sturen, je zit nergens aan vast 😉

rsz-846676
0 Likes