Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wifi overschakelen acces point

(Onderwerp aangemaakt op: 03-04-2019 09:48 PM)
601 Weergaven
Steffenm
Voyager
Opties

Ik heb op elke verdieping een 'acces point' staan. Alle drie hebben band steering. Helaas is er geen enkel apparaat in huis die overschakeld van acces point. Wanneer zal een s8 of s9 overschakelen op een ander wifi acces point? Ik heb nu een test . Alle drie de acces points hebben dezelfde naam met een 1. 2. 3 erachter. Nu de app wifi prioritizer geinstaleerd. Nu merk ik dat dit werkt maar is het niet mogelijk om iets in te stellen op de samsung smartphones?

Ik merk een behoorlijk snelheidsverschil als ik op 1 wifi acces point blijf. Beneden haal ik naast het acces point 47 mbit

Boven 34 zolder 15... zonder instellen wijzigd de smartphone niet van point.

Band steering heeft geen nut zover ik lees is dit alleen voor schakelen tussen 5ghz en 2.4ghz. 

 

Steff
0 Likes
4 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Meestal hebben zulke access points de optie dit te 'forceren'. Zo heb ik van TP-Link Deco twee stuks voor boven en beneden, deze wisselt op een S8 én een S10 zonder problemen. Zolang de telefoon verbinding houdt zal deze niet standaard wisselen, behalve als het signaal héél zwak wordt.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties
Ik heb inmiddels 2 emwifi experias beneneden en de wifi extender boven(alles van kpn) dit werkt goed maar nu wil ik zorgen dat ze eerder overschakelen. Op de 3e verdieping blijf ik verbonden met de experia het verst weg. Met gevolg dat youtube stopt. Nu zie ik allemaal instellingen maar hoe ik dat kan aanpassen met het juiste resultaat... dat is lastig. In de s8 kan ik niets standaard instellen wel met een extra app. Maar die app doet het niet goed op de s8
Steff
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Daar is binnen ons systeem, dus Adnroid i.c.m. One UI geen optie voor. Een externe app zou altijd nog een optie kunnen zijn. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Steffenm
Voyager
Opties
Het moet toch makkelijk te creeren zijn.
Als mijn wifi te zwak is dan schakelt de telefoon om naar 4g+ waarom ziet hij op dat moment dan niet de sterkere wifi?
Helaas schakelt.hij al te laat om naar 4g meestal heb ik dan al een tijdje geen goede wifi totdat hij hem omzet.
Steff
0 Likes