Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Welke accounts gebruiken

(Onderwerp aangemaakt op: 18-04-2018 12:55 PM)
2091 Weergaven
Plantje
Helping Hand
Opties

Ik heb een Galaxy S8 en morgen krijg ik er nog een Galaxy S8 van mijn werk bij. Wat is het handigste: daar mijn huidige Gmail account ook gebruiken of een nieuw Gmail account aanmaken? En voor het Samsung account?

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi @Plantje,

Dat ligt er helemaal aan hoe je de telefoons wilt (of wellicht moet van je werkgever) gaan gebruiken.

Als je de telefoons helemaal gescheiden wilt houden, zonder enige vorm van synchronisatie tussen de twee telefoons, zodat je werkgegevens alleen op je werktelefoon staan en je privégevens op je privételefoon, dan kun je het beste twee Google en Samsung accounts aanmaken en deze apart gebruiken.

Is het verder geen probleem om gegevens tussen de twee telefoons te synchroniseren, dan kun je het bij de accounts houden die je nu hebt. Back-ups worden afzonderlijk opgeslagen op je Samsungaccount, dus dat zal verder geen probleem zijn.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi @Plantje,

Dat ligt er helemaal aan hoe je de telefoons wilt (of wellicht moet van je werkgever) gaan gebruiken.

Als je de telefoons helemaal gescheiden wilt houden, zonder enige vorm van synchronisatie tussen de twee telefoons, zodat je werkgegevens alleen op je werktelefoon staan en je privégevens op je privételefoon, dan kun je het beste twee Google en Samsung accounts aanmaken en deze apart gebruiken.

Is het verder geen probleem om gegevens tussen de twee telefoons te synchroniseren, dan kun je het bij de accounts houden die je nu hebt. Back-ups worden afzonderlijk opgeslagen op je Samsungaccount, dus dat zal verder geen probleem zijn.

kevin-sig
0 Likes
Plantje
Helping Hand
Opties

Thanks! Duidelijk verhaal.

Als ik apps gekocht heb op het ene apparaat kan ik ze dan op het andere (onder hetzelfde GMail account uiteraard) ook downloaden zonder extra kosten?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Klopt, zolang je hetzelfde Gmail account gebruikt zitten daar geen extra kosten aan :face-with-tears-of-joy:

kevin-sig
Plantje
Helping Hand
Opties

Voor zover ik nu kan zien zou ik Domoticz en Runtastic wel degelijk opnieuw moeten aanschaffen om deze te gebruiken op de nieuwe S8; hoe zit dat dan?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Heb je deze twee apps rechtstreeks in de Play Store aangeschaft, of heb je eerst de gratis app gedownload en vervolgens via een in-app aankoop een volledige/premium versie aangeschaft? In dat laatste geval is de app aanbieder verantwoordelijk voor het terug kunnen zetten van aankopen. De meeste aanbieders bouwen een knop in, meestal 'In-app aankopen herstellen' of in het Engels 'Restore in-app purchases' genoemd. Anderen laten je contact opnemen met hun klantenservice en geven je een code na het overleggen van bewijs van aankoop waarmee je de volledige versie kunt activeren. Dat is afhankelijk van het beleid van de ontwikkelaar. Zie ook: https://support.google.com/googleplay/answer/1050566?hl=nl

 

Als het via de Play Store gaat, zorg er dan voor dat je met hetzelfde account bent ingelogd en dat je de juiste app opzoekt, te herkennen aan het woord 'aangeschaft' rechtsonder. Ik weet dat Runtastic meerdere apps heeft, mogelijk heeft het zoekresultaat een andere app opgeleverd. Zie ook: https://support.google.com/googleplay/answer/113410?hl=nl

20180419_223520.jpg 


kevin-sig
0 Likes
Plantje
Helping Hand
Opties

Ah, dat zal het dan zijn. De Domoticz app heb ik zelf gedownload en betaald. En de Runtastic Pro app heb ik gekregen doordat ik mijn beklag gedaan heb bij Runtastic... zij hebben de Windows 10 Mobile app uit de store gehaald en ik word daardoor gedwongen een nieuwe te kopen.

 

Voor Domoticz werkt het dan ook. Verder heb ik nauwelijks apps gekocht. Maar als het zo werkt dan kan daar wel verandering in komen :smiling-face:

 

0 Likes